Auto: 2003 206 2,0 GTI
Moro.
Pösö on jo pidemmän aikaa käräytellyt sulaketta #26 (10A/30A) Engine Management, Fuel Pump // Viereinen sulake #25 ei ole kertaakaan kärähtänyt (10A, Fuel pump, inertia fuel shut-off (IFS) switch. Yleensä sillä herännyt että vaihtaa vaan sulakkeen ja taas ajellaan puoli vuotta "onnellisesti"
Pari viikkoa sulake taas sitten kärähti ja auto sammui siihen. Tällä kertaa sulakkeen vaihto ei auttanut, ei lähtenyt käyntiin millään. Ensimmäinen teoria oli että bensapumppu oli hajonnut joten ostin uuden. Asennettiin bensapumppu kiinni ja testattiin vielä siten että ei laitettu liittimiä kiinni pumppuun ja pistetiin autoon virrat päälle = > sulake palo heti. Testattiin vielä toisen kerran ja todettiin että heti kun autoon laittaa virrat päälle, sulake # 26 palaa.
Sähkökaaviosta amatöörinä nyt sitten tulkitsin että kaavio (liitteenä) menee jotenkin näin : Akku + -> sulake # 26 -> harmaa johto -> Bensapumpun rele. Amatöörinä siis veikkaisin että joko harmaa johto releelle ottaa maihin kiinni ja/tai rele on kärähtänyt. Uuden releen tilasin nyt varmuuden vuoksi.
Onko vinkkejä, miten tätä kannattaa lähteä selvittämään kotikonstein? Ja missä perkuleessa on tuo bensapumpun rele??? Onko mahdollisesti flektin vieressä muoviläpyskän takana? Ruskea mokkula?
Missään ohjeessa, googlessa tms sitä ei ole kerrottu. Kiitos tiedosta. Ja en ole mekaanikko / sähkömies