Auto: 1997 306 2,0 GTI-6 (2. mallisarja, 3-ovinen, XU10J4RS, RFS, BE3/6, DAM 7485/07.05.1997, ABS, automaatti-ilmastointi).
Vaihdoin autoon sytytystulpat (Bosch Super4 FR78, 0 242 232 501, kärkiväli 0,9 mm), jotka Motonetin luettelon mukaan ovat tähän moottoriin sopivat. Joissakin muissa lähteissä tosin on mainittu, että oikea tulppa olisi Bosch Super4 FR78 X (0 242 232 502, kärkiväli on 1,1 mm). Hieman on ristiriitaista tietoa, koska osa Boschin vanhoista PDF-muotoisista luetteloista suosittelee kärkivälin 0,9 mm tulppaa ja osa 1,1 mm:n mallia. Auto tuntuu kuitenkin noillakin toimivan, joten onko asialla merkitystä?
Seuraavan n. 30 000 km:n ajon jälkeen taidan päätyä johonkin nykyiseen suositukseen, kun Super 4 -tulpat taitavat olla poistumassa ainakin Euroopan markkinoilta. Boschin e-Cat ei noita Super 4 -nelikärkitulppia enää edes listaa, vaan sen mukaan RFS-moottoriin sopivat seuraavat tulpat:
Super Plus (FGR 7 DQE+), 0 242 235 748
-> 11/1998, Org.nro -> 8028
Kärkiväli: 1,35 mm (4-kärkitulppa)
Platin plus (FR 7 DP), 0 242 235 556
12/1998 ->, Org.nro 8029 ->
Kärkiväli: 0,9 mm (1-kärkitulppa)
Super Plus (FR 7 DC+), 0 242 235 666
12/1998 ->, Org.nro 8029 ->
Kärkiväli: 0,9 mm (1-kärkitulppa)
Autossa paikallaan olleet 3-kärkitulpat olivat edellisen omistajan Automaalta ostamat (Eyquem RFC58LS3, PSA 5962 R5). Reunimmaiset tulpat heiluivat aivan löysinä eli niitä sai sorminkin kierrettyä n. kierroksen verran tiukemmalle ja pakokaasua oli vuotanut tulppien ja kannen välistä. Vaihtoväliksi tuli n. 28 000 km.