Kirjoittaja Aihe: Ohjaustehostinnesteet  (Luettu 78505 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mika

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #30 : 23.11.2010, 08:02:23 »
Ja liekkö verrattavissa 406 ja 407 keskenään? Mielestäni 406:ssa oli apulaitehihnalla pyörivä tehostin (ainakin omassani -00/01 EW-moottorilla) ja 407 on sähköllä. Ei tainnu 406 olla näin nirso kuin 407 väitetään olevan tuon tehostinnesteen suhteen?
Itselle öljy tuli lisäykseen tällä kertaa, täytyy sitten lukea ketjua uudestaan kun aion nuo nesteet vaihtaa.

tth

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #31 : 23.11.2010, 10:17:05 »
Mielestäni 406:ssa oli apulaitehihnalla pyörivä tehostin (ainakin omassani -00/01 EW-moottorilla) ja 407 on sähköllä.

Kyllä, muistat oikein eikä 406 ole ollenkaan nirso tehostinöljyistä. Omassani oli viime talvena osittainen sekoitus sitä mitä siellä alunperin sattui olemaan (varmaan alkuperäiset öljyt) ja lisäksi Nesteen ATF-X:ää eikä ollut mitään ongelmia tai sivuääniä ohjaustehostimen kanssa viime talvena edes kovimmilla pakkasilla. Nyt siellä on enimmäkseen tuota Nesteen tavaraa. Laiskana olen vaihdellut niitä vain imemällä silloin tällöin säiliön tyhjäksi imuvaihtajalla ja täyttämällä tuoreella nesteellä.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #32 : 23.11.2010, 11:42:54 »
Ja liekkö verrattavissa 406 ja 407 keskenään? Mielestäni 406:ssa oli apulaitehihnalla pyörivä tehostin (ainakin omassani -00/01 EW-moottorilla) ja 407 on sähköllä. Ei tainnu 406 olla näin nirso kuin 407 väitetään olevan tuon tehostinnesteen suhteen?
Itselle öljy tuli lisäykseen tällä kertaa, täytyy sitten lukea ketjua uudestaan kun aion nuo nesteet vaihtaa.

407 tehostin on tarkka käytetylle öljylle. Ongelmat ilmenevät juurikin talvipakkasilla, jolloin työntää öljyt huohotinreiästä ulos. Juokseva öljy parasta. Itsellä ongelmia oli  2005 mallin auton kanssa, kunnes siihen vaihdettiin uudistunut pumppu ja putket.

Rd. Vortex

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #33 : 22.12.2010, 21:42:22 »
Auto: 1996 406 2,1 TD (XUD11BTE).

Kuuluuko ohjaustehostimen nesteiden määrä katsoa aina kylmästä autosta? Auton ollessa kylmä, ylttää nesteet näillä 10 asteen pakkasilla juuri alarajalle. Kun auto on ajettu lämpimäksi niin nesteet ylttävät puolestaan maksimiin asti. Kumman perusteella tuo määrä nyt sitten pitäisi tarkistaa ja mahdollisesti täyttää, kylmän vai lämpimän?

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #34 : 22.12.2010, 21:51:29 »
406:ssa ei oo paljoo väliä, kunhan siellä nyt jotain ATF litkua on pohjalla jos näihin uudempiin vertaa :D Omasta olen ne pääsääntöisesti kylmänä kattonut, kipannut sitten maks rajan kohtaan. Ei ongelmia näin.

Alf

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #35 : 23.12.2010, 09:43:38 »
Juuri näin, tehostinöljyn pitää olla kylmänä alamerkissä, jolloin se on kuumana ylämerkissä. Muuten on uhkana huohotus korkista ulos.
Köyhän miehen aristokatti 406 2.0 ST Executive GW 12/2003

komiaris

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #36 : 15.02.2011, 00:05:58 »
Kysyisin sitä samaa mitä jo mrek aiemmin: Onko käyttökokemuksia? Esso LT71141, käykö tehostajaan?

Pugi406

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #37 : 15.02.2011, 17:37:07 »
Mobilin ATF 320 tuntuu ulvovan jo -20 pakkasessa starttauksen alussa. Olis vissii alkuperäset 12v vanhat olleet paremmat.

Benkku

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #38 : 15.02.2011, 23:46:14 »
Pakkoko sinne on täytöksi oloissamme laittaa - mitään puolisynteettisiä tai ylipäätään kylmänpään viskoltaan jäykkiä nesteitä - '320' tuotteestakin lienee kirjoitettu palstalla tarpeeksi.

komiaris

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #39 : 16.02.2011, 09:56:15 »
Nyt on omassa dieselissä Essot sisässä, tuli vaihdettua kun joku oli laittanut paluuletkuksi sellaista auton kuumavesiletkua, ihme kun nyt vasta pamahti. Hyvin pelaa Esso LT71141, aamulla oli -30.

savonhumu

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #40 : 24.02.2011, 16:33:29 »
Hep. Onko tuo pentosin, joka tuolla aiemmin mainittiin? Väriltään semmosta vihertävänkeltasta kuraa? Jos on, niin vissiin ei käy yhteen muiden laatujen kanssa, vaan pitäs lisätä just tuota? Tihkuu liitokset sen verran, että ollaan jo hitusen minimin alapuolella ja lisätä pitäs jotta, että ei tuu vahinkoja, ennenku joskus vaihan sen painepuolen himokalliin putken... Ei vissiin mittään punasta atffää uskalla laittaa vaikka kuinka lukis kylessä total fluide jne...?

505 tbo

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #41 : 26.02.2011, 13:39:08 »
Mikä tuon järjestelmän tilavuus on? Oliko tähän -03 HDI:n tuo Total fluide DA käypänen öljy?

Benkku

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #42 : 27.02.2011, 00:53:59 »
Hep. Onko tuo pentosin... Ei vissiin mittään punasta atffää uskalla laittaa vaikka kuinka lukis kylessä total fluide jne...?

Mitäpä jos lukisit tämän aiheen tiimoilta palstaa?

mm. CHF Pentosin laadun suositus on oloissamme päättynyt. 'Punaisia affiä' on myös erilaisia. Väri sinänsä ei todellakaan kerro mm. kylmänpään viskositeetista tai teknisestä sopivuudesta muutenkaan yhtään mitään.

savonhumu

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #43 : 27.02.2011, 01:59:47 »
Lueskelin kyllä hyvinki tarkkaan nuita jutteluja aiheesta ja hoksasin tuonki, ettei tarviis ennää olla käytössä tuo laatu, mutku siellä semmoset ilmesesti nyt on, niin lisäystarpeeseen piti saada samaa tavaraa. Keskusteluista en täyteen varmuuteen päässy ko. aineen ulkomuodosta. Painepuolen putken kuhan vaihan, niin saatan vaikka vaihtaakkin eri litkut tilalle, mut ei oo kyllä ollu valittamista näiden nykyistenkään toiminnasta... Pentosin chf11s sinne lisäyksenä survoin ja huvin toimii ;)

kilroy

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
  • L'herbe est toujours plus verte de l'autre côté.
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #44 : 27.02.2011, 10:25:29 »
Tuota olisi sattuneesta syystä "Shell Tellus Arctic 32"  käykö -04 406,sen tehostimeen? :)