Auto: 2004 406 GW 2,0 HDi Executive (automaatti).
Kulkineessani ilmeni sammuttaessa satunnaisesti jälkikäyntiä jonka jälkeen käynnistettäessä tuli monitoiminäyttöön virheilmoitus Antipollution fault kera moottorisymboolin mittaristossa. Vikakoodi oli P0230 Fuel Pump Primary Circuit Malfunction. Automaa tarjosi ekakerralla koodeja luetuttaessani vaihdettavaksi korkeapainepumppua, mutta en heti tyytynyt ratkaisuun varsinkaan kun vika ei haitannut menoa mitenkään. Sittemmin selvisi, että vika on itseasiassa toisen pumpussa olevan anturin likaantuminen (netissä löytyi tapaus UK:ssa) ja sittemmin Automaalta eräs asiantuntija vahvisti asian.
Ongelma oli kuitenkin anturin hinta, reilu 700 e, kun koko pumppu on reilu 900 e sisältäen myös kyseisen anturin. Sain kuitenkin tietää, että anturi kannattaa puhdistaa kun vain tilaa kaksi uutta tiivistettä. Automaa Hertsikka kielsi tiivisteiden saannin erikseen, mutta Olarin kautta sain ne tilattua ja otin anturin auki. Siellä oli likaa ja lisäksi toinen tarvittavista tiivisteistä puuttui kokonaan (O-rengas). Nyt kulkine sammuu kuten pitääkin kun avaimesta kääntää.