Kirjoittaja Aihe: 406 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)  (Luettu 2491 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
406 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« : 01.08.2009, 14:14:30 »
Auto: 1996 406 SL 1,8 (16-ventt.).

Matka katkesi kesken, ja pikatutkimuksen mukaan pa-pumppu on hengetön. Alkuperäisen saisi tilaamalla varastolta, hinta kuulemma n. 400 e. Tietääkö joku paljonko maksaa Citroënilla/voiko Service Boxin tunnukset omaava tarkastaa hinnan Citroënin listalta. Osan numero on 1525 46. Muutoin täytynee tilata tarvikeliikkeen kautta, ja vain toivoa että on oikeaa mallia? Mistä kannattaisi kysellä. Tilanne on vähän akuutti kun auto ei ole nyt edes kotosalla, vaan matkan varrella...

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #1 : 01.08.2009, 15:27:11 »
Citroenin palvelu ei löydä osaa 1525 46 mistään autosta, hinnasto kyllä tuntee osan, mutta ei anna sille hintaa. Peugeotilla pumppu maksaa tosiaan tasan 400,00 e. Kävisikö esim. tämä Motonetin osa:

http://www.motonet.fi/motonet/renderProductList.jsp?vehicleGroup=434&year=-1
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/281443/1

Lainaus
Ruiskupumppu PSA/Walbro 28-1443 406 Ruiskupumppu (ei Turbo) [1996 - 2004] 79,00 e

Motonetin osan yhteensopivuustietoihin kannattaa suhtautua ehkä varauksella, sillä Peugeotin luettelo tuntee ko. autoon kolme eri pumppumallia valmistusajankohdasta riippuen (sinun autoosi sopii osa 1525 46 valmistusajankohdan perusteella) :

1525 46, GAUGE WITH PUMP, XU INJECTION UNTIL RPO No. 07482, INJECTION ES9J4 UNTIL RPO No. 07482
1525 75, XU INJECTION SINCE RPO No. 07483 UNTIL RPO No. 07973, INJECTION ES9J4 SINCE RPO No. 07483 UNTIL RPO No. 07973
1525 C3, XU INJECTION SINCE RPO No. 07974, INJECTION ES9J4 SINCE RPO No. 07974

Tarvikeliikkeistä (ja netistäkin) löytyy kyllä eri pumppuvalmistajien luettelot, joista pitäisi löytyä sopiva osa kohtuullisempaan hintaan.

http://ecat-online.bosch.de/toc/

Boschin luettelon mukaan osa 0 986 580 175 on yhteensopiva osan 1525 46 kanssa.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2009, 15:42:51 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 406 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #2 : 06.08.2009, 01:52:42 »
Varaosakauppias tilasi tuon edellisessä viestissä mainitun Bosch-pumpun Saksasta maanantaina, ja pumppu oli minulla jo keskiviikkona! Sain ajettua auton taas maailmalta kotiin.

Tuo Bosch-pumppukin on valmistettu Ranskassa, ja se on käyntiääneltään todella paljon alkuperäistä pumppua hiljaisempi.

Lainaus
1525 46, GAUGE WITH PUMP, XU INJECTION UNTIL RPO No. 07482, INJECTION ES9J4 UNTIL RPO No. 07482
1525 75, XU INJECTION SINCE RPO No. 07483 UNTIL RPO No. 07973, INJECTION ES9J4 SINCE RPO No. 07483 UNTIL RPO No. 07973
1525 C3, XU INJECTION SINCE RPO No. 07974, INJECTION ES9J4 SINCE RPO No. 07974

Onkohan noissa kahdessa jälkimmäisessä pumppu ja polttoaineen määräanturi erikseen, kun tuossa minun auton pumpussa molemmat on samassa paketissa (gauge with pump), vai mitä eroa noissa on?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #3 : 06.08.2009, 09:18:32 »
Kaikkien kolmen pumpun pitäisi olla samaa tyyppiä eli pumppu ja mittausyksikkö ovat samassa paketissa (en vain kirjoittanut sitä osan nimeä noiden kahden perään, kun tuli niin pitkiä rivejä muutenkin). Eroista en osaa sanoa tarkemmin, niistä ei varaosaluettelo kerro. Kuitenkaan uudemmat eivät ilmeisesti sovi vanhempien tilalle, koska vanhoja osia ei ole korvattu uudella, vaan uudet ovat tulleet vanhojen rinnalle. Kenties eroa on liitännöissä, anturiosan toiminnassa tms. Jotain voisi selvitä, jos varaosaluettelosta etsisi muita osia, jotka ovat vaihtuneet samaan aikaan.

Se uusi pumppu on varmasti hiljaisempi senkin vuoksi, että vanha oli jo kulunut. Minkä verran autolla on ajettu?

Mitä Boschin pumppu tuli maksamaan?
« Viimeksi muokattu: 06.08.2009, 09:21:52 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 406 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #4 : 06.08.2009, 12:14:37 »
Autolla ajettu vähän yli 300 000 km, ja pumppu maksoi 205 e. Halvempaa (Motonet tms.) vaihtoehtoa en halunnut yrittää, kun tuo Boschin katalogi niin luotettavan tuntuisesti kertoi tuon pumpun olevan sopiva. En halunnut ottaa riskiä, että matkustan pitkän matkan korjaamaan autoa tien varteen, eikä pumppu olekaan oikeaa mallia.