Kirjoittaja Aihe: 406 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto  (Luettu 6156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aake

  • Vieras
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 406 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto

Alkoi tuossa jokin aika sitten tuntua ohjauksessa että kaikki ei ole kunnossa. Auto jäi puoltamaan käännösten suuntaan oikein huomattavasti, jonkin ajan päästä kulki taas ihan suoraan. Päättelin jotta kääntölaakerithan ne voisivat olla finaalissa. Hommasin uudet ja päätin vaihtaa itse. Tässä joitain kuvia hommasta, kuinka se menee joustintukea irrottamatta.

HUOM! Ole erittäin varovainen, mikäli päätät vaihtaa laakerin joustintukea autosta irrottamatta, koska laakeri vaurioituu todella herkästi! Tästä syystä merkkihuollon menetelmänä onkin irrottaa joustintuki autosta kokonaan.

1) Löysää jousijalan tukikumin kiinnityksiä auton ollessa pyörillä.



2) Etupää pukeille, pyörät irti, koiranluu irti iskarista



3) Kiinnitä jousipuristimet, ruuvaa jousi kunnolla kasaan, irroita tukikumi iskarista ja poista tukikumin ruuvit jotka alussa löysättiin.



4) Poista jousilautanen, laakeri ja tukikumi. 'Siivoa' iskarin lautanen johon jousen alapää lepää.



Vanha ja uusi laakeri. Omassa toisen puolen laakeri oli aivan säpäleinä, toinen puoli oli parempi.



Sasic-merkkinen uusi laakeri:



5) Asettele jousilautanen, laakeri ja iskarin tukikumi jousen yläpäähän. Huomioi jotta jousi alapäästään ja jousilautanen jousen yläpäässä tulee oikeaan asentoon. Löysää puristimia ja tarvittaessa punnaa tunkilla asetelma paikalleen. Kiinnitä tukikumi koriin ja iskariin.





Uusilla laakereilla ohjauksen palautus parantui ja puoltaminen hävisi.

HOMMAA/LAINAA HYVÄT JOUSIPURISTIMET, jos alat vaihtoon. Kirjoittaja ei vastaa vahingoista jos jousi karkaa jonkun käsille.