Kirjoittaja Aihe: Partner - Korkea käyntilämpötila (DW8)  (Luettu 2106 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Baabel

  • Vieras
Partner - Korkea käyntilämpötila (DW8)
« : 27.12.2013, 11:41:20 »
Auto: 1999 Partner 1,9 (DW8).

Missä vika?

- lämpötilamittari nousee punaiselle
- flekti ei lähde pyörimään
- sisälle tulee lämmintä
- säiliössä nestetttä (vaalean ruskeaa mönjää seassa)

Mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? Vika tuskin on vesipumpussa koska lämmintä tulee sisään? Vai onko tämä vain ilmastoiduissa autoissa? Lämpötila-anturi vai termari aluksi vaihtoon?

3279

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 515
Vs: Partner - Korkea käyntilämpötila (DW8)
« Vastaus #1 : 27.12.2013, 11:48:18 »
Teippaa kinkunpaistomittari ylävesiletkuun, josta näet mikä moottorin lämpötila on. Siitä voi päätellä on vika termarissa vai lämpömittarin anturissa.

Baabel

  • Vieras
Vs: Partner - Korkea käyntilämpötila (DW8)
« Vastaus #2 : 27.12.2013, 11:49:31 »
Osaatko sano missä ja minkälainen tuo ylävesiletku on?

3279

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 515
Vs: Partner - Korkea käyntilämpötila (DW8)
« Vastaus #3 : 27.12.2013, 11:51:09 »
Se on se vesiletku, joka on lähtee moottorille syylärin yläosasta.

Baabel

  • Vieras
Vs: Partner - Korkea käyntilämpötila (DW8)
« Vastaus #4 : 27.12.2013, 11:54:58 »
Noni oon nyt tässä autossa, käynnistin niin mittari heiluu lämpösellä koneella puolenvälin ja maksimin (punaselle) väli koko aika. Voiko vieläkin olla anturissa vika, vai eikö tuo viittää jo termariin?

Baabel

  • Vieras
Vs: Partner - Korkea käyntilämpötila (DW8)
« Vastaus #5 : 27.12.2013, 12:39:29 »
Nonii lenkki heitetty lämmöt heiluu. Heiluminen alkaa kun lämmöt nousee yli puolen välin. Mittari konehuonees näytti 30 astetta.

Koneessa luultavasti kiertää nesteet kun tyhjäkäynnillä Jäähdytysnesteen lämpötila laski 79:stä 70:n (ilman tuulettimia). Irrotettiin johto jäähdytysneste kupin kyljestä, mittari sisällä heilui edestakaisin holtittomasti. toinen otettiin syyläristä 2 johtoinen anturi irti sama heilunta jatkui.

Termari toimii? Mittari paskana? Mutta mikä mittari?

Autossa ollut noin 2v lämpötilamittarin valot pois ja viime kesänä se syttyi itsestään voisiko johtua mittarin päässä olevasta häikästä vai olenko irroitellu väärin antureita?

Baabel

  • Vieras
Vs: Partner - Korkea käyntilämpötila (DW8)
« Vastaus #6 : 27.12.2013, 19:33:39 »
Kellään ideoita? Missä sijaitsee mittaristoon tulevan lämpötilamittarin toinen pää konehuoneessa? Ja senkun ottaa irti, niin pitäisi tippua lämpömittarin ala-asentoon? Ja jossei, niin silloin vika mittariston pääs?

Endura-DE

  • Vieras
Vs: Partner - Korkea käyntilämpötila (DW8)
« Vastaus #7 : 29.12.2013, 22:55:53 »
Moottorin edessä, polttoainesuodattimen lähellä on moottorilohkossa ilmeisesti termostaattikotelo. Siinä on kaksi lämpötila-anturia, toiseen menevä sähköjohto on vihreä, toiseen taas sininen. Anturit ja liittimet on vaaleanharmaata muovia.

Toinen ohjaa hehkutusta (jälkihehkutuksen kesto tai jotain sinnepäin) ja toinen kai kertoo lämpötila-tiedon mittaristolle.

Eli anturi voi olla viallinen. Tai sitten voi olla sähkövika, hapettuneet liittimet! Kannattaa puhdistaa hiomapaperilla antureiden kontaktipinnat ja voidelle ne sitten kevyesti CRC 5-56 tai vastaavalla. Toiset sanoo että ei saisi laittaa näitä yleisöljyä sähköliittimiin, minä laitan aina ja ihan hyvin pelaa.

Jos tämä ei auta, sitten kai seuraavaksi halvin on anturin vaihto (maksaa kai 15 euroa) ja sitten voi vikaa
etsiä mittaristosta...