Kirjoittaja Aihe: 1007 - Vaihteistoöljyn lisääminen  (Luettu 7842 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JR

  • Vieras
1007 - Vaihteistoöljyn lisääminen
« : 14.01.2018, 14:18:29 »
Auto: 2005 1007 1,4 (75 hv).

Eipä löydy tuolle mallille minkäänlaista korjausopasta ja kun vaimo tuon välttämättä halusi ni mitäpä sitä ei mies sen eteen... 😁 Iskareita vaihtaessa pääsi lorottamaan laatikkoöljyä pihalle kuskin puolen vetarin reiästä.

Mistä tuota öljyä lisätään? Mahdolliset työkalut? Kovastikaan hakemalla ei meinaan moottoritilasta löytynyt sen näköistä tai kokoista reikää tms pulttia että sopisi tuohon vai onko jotakin irrotettava ensin edestä? Tarvitseeko tuo vetari muita erityistoimenpiteitä kuin takas laatikkoon ja menoksi?

Tattis!

Sen verran että tuo on sitten eka auto johon oon itse tehnyt muuta kuin vaihtanut renkaita ja tällä hetkellä sulkina hatussa on jo levyt, palat, kengät, käsijarrun vaijerit, iskari tolpat kokonaisuudessaan.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 1007 - Vaihteistoöljyn lisääminen
« Vastaus #1 : 14.01.2018, 15:09:45 »
Siellä ei välttämättä ole täyttöproppua, joten varmin tapa liruttaa kaikki öljy pois ja täyttää oikea määrä uutta öljyä huohotusreiän kautta.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

JR

  • Vieras
Vs: 1007 - Vaihteistoöljyn lisääminen
« Vastaus #2 : 14.01.2018, 15:28:21 »
Ja sori vielä tyhmä kysymys mut huohotinreiän tunnistaa...?

JR

  • Vieras
Vs: 1007 - Vaihteistoöljyn lisääminen
« Vastaus #3 : 14.01.2018, 15:39:24 »
Suoritin kvg-toimenpiteen ja totesin että ilmanputsarin koppa irti. Saa suorittaa...  :o

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 1007 - Vaihteistoöljyn lisääminen
« Vastaus #4 : 14.01.2018, 19:10:59 »
Itsekin aikanaan alapalloja vaihtaessa tein samaiset "klassikot" => aski sovinnolla kokonaan tyhjäksi alapropustaan ja uudet ineen huohottimen kautta. Moottorin ilmaputsarikoppa pois ja siellä allahan se musta hattu pilkistää, hatusta "niskat nurin" ja näin paljastui reikä jota kautta uudet voiteet sai pikkuhiljaa pitkällä, ohkasella letkulla ujuteltua sisään. Luokkaa 2 litraa tai karvan alle muistaakseni sinne sitä piti lirutella, joten itsellä siinä meni kyllä tovi ja vähän toistakin kun välillä piti askin antaa "hengittääkin" ettei ilmakupla tukkinut öljyn valumista tai pahimmillaan plumpsauttanut öljyjä silmille :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

JR

  • Vieras
Vs: 1007 - Vaihteistoöljyn lisääminen
« Vastaus #5 : 14.01.2018, 19:17:14 »
Joo saman paikan löysin ja otin kuvankin mut tämä softa ei anna lisätä 5 megan kuvia enkä jaksa puhelimella alkaa muokkaamaan..
Suuret kiitokset kuitenkin tuosta, öljyn määrä oliskin sit ollut se seuraava kysymys.  ;)
Tratta ja letku kun puuttuu ja öljyäkin vain litra lisäystä varten  niin taidan säästää huomiseen.. 😁

Onko suosituksia öljystä? Otin perus mineraaliöljyä ku purkissa luki peugeot.  ;D


Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 1007 - Vaihteistoöljyn lisääminen
« Vastaus #6 : 14.01.2018, 19:51:39 »
Motonetistä TOTAL 75W-80 vaihteistoöljy GL4+ toimii parhaiten psa laatikoissa.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 1007 - Vaihteistoöljyn lisääminen
« Vastaus #7 : 15.01.2018, 08:54:17 »
Ihan tavallista GL4 tai GL4+ öljyä taisin itsekin käyttää, nuo uudet GL5 kun tuppaavat olemaan ongelmaisia varsinkin wanhemmissa askeissa kun synkat ottaa itseensä. No tekniikaltaan wanhako tuo 1007 aski on, on jo taas oma kyssärinsä, mutta miksi kokeilla uutta jos edullinen perustavarakin toimii varsin hyvin. Don't try to fix it, if it's not broken 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08