Automalli: 406
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: -99/-00
Varustelutaso: ST
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: HDi 2,0 (80 kW)
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: 275 tkm/itse ajettu viimeiset n.30 tkm.
+ Ajo-ominaisuudet alustan ja moottorin puolesta (lastutettu yms.) Matka-ajoon unelma mutta ratapeliksi vähän kankea
+ Pieni kulutus noinkin isoksi autoksi
+ Suht. simppeliä tekniikkaa => huollettavuus
+ Takakontin säilytyslaatikko
+ Käännettävät selkänojat
+ Ulkonäkö
+ Vetokyky
+ Laatikon pitkät välitykset
- Laatikkoremppa kun jostakin laakerista oli pari kuulaa karannut (selvityksen alla laatikko irrallaan), jumittunut painelaakeri
- Aivan luokattoman surkeat etujakkarat, sivuttaistuenta ja säädöt, reisituki pitkäjalkaisella kuljettajalla
- Suksiluukun puuttuminen
- Sadetunnistin kun tihku muuttuu kunnon sateeksi, tunnistin ei oikein tiedä millä nopeudella pyyhkisi
- Rikkinäinen tankinluukun avausmekanismi
- Vettä varapyöräkoteloon, en ole varma loppuiko vuotaminen kun tiivistin takavalojen ympärystän, hetkeen ei ole akvaariota näkynyt
- Surkeat etulyhdyt (tarvikkeita molemmat)
- Helmojen takapäät ruostuvat => typerä suunnittelun kukkanen
- Ilmastointi ei toimi, kennolle menevä putki pitäisi jaksaa vaihtaa
- Downpipen joustoliitos vaihtokunnossa
Autosta on vaihdettu seuraavat osat:
Edestä: koiranluut, alapallot, raidetangonpäät, jarrupalat
Takaa: aurauksensäätötangot, alapallot, jarrulevyt, -palat, käsijarrupalat, käsijarruvaijerit
Sisältä: käsijarrun kytkin
Nuo kaikki alustan osat ja jarrut vaihdoin samalla kertaa oli välyksiä tai ei (tms huomautettavaa) kun vein auton 4-pyöräsuuntaukseen alustan muutoskatsastuksen takia. Nyt on kaikki uutta, joten luulisi seuraavaan katsastukseen kestävän, jos vaan italialaiset alapallot kestävät. Kaikkiin niveliin laitettu vaihdon yhteydessä niin paljon vaseliinia kun suojakumin alle mahtui.
Kaikenkaikkiaan hinta-/laatusuhteeltaan erinomainen käyttöauto.