Kirjoittaja Aihe: 407 - Kirskuva ääni moottoritilasta  (Luettu 3075 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hrajalmari

  • Vieras
407 - Kirskuva ääni moottoritilasta
« : 18.06.2011, 17:21:23 »
Auto: 2005 407 2,0 (150 000 km).

Hei. Autoni on alkanut pitämään kirskuvaa ääntä. Jakohihna vaihdettu 120 000 km:ssä. Yritin paikallistaa ongelman konepellin alta, mutta en löytänyt sitä. Ääni on välillä huomattavan kova. Kuuluu parhaiten kovan kaasutuksen jälkeen ja lähtee pois kytkintä painaessa. Ääntää kuuluu satunnaisesti niin tyhjäkäynnillä kuin ajaessa. Osaisiko kukaan auttaa. Mökille pitäisi Jussiksi päästä, rahat vähissä ja paha mieli... Kiitos jo etukäteen.

-J-

3279

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 515
Vs: 407 - Kirskuva ääni moottoritilasta
« Vastaus #1 : 18.06.2011, 17:28:52 »
Epäilisin kytkintä tai vaihdelaatikkoa. Onko laatikossa öljyt ok?

hrajalmari

  • Vieras
Vs: 407 - Kirskuva ääni moottoritilasta
« Vastaus #2 : 18.06.2011, 17:35:22 »
Kiitti nopeasta vastauksesta. En ehtinyt vielä tarkemmin tsekkaamaan. Alkoi ns. ottaa pannuun. Olisi tehnyt mieli moukaroida koko p***a. Pitää huomenna tutkia tarkemmin, kun tunteet viilenevät. Oikeasti aivan hiton huono rahatilanne ja sitten vielä tämä. Aaargh.

micco

  • Vieras
Vs: 407 - Kirskuva ääni moottoritilasta
« Vastaus #3 : 19.06.2011, 15:23:28 »
Kuulostais kytkimen paininlaakerilta. Tarvikkeena osat luokkaa 150-200€. Työ maksaa sitten vähän enemmän. Ei hommana mikään paha jos kaveri ja paikka tehdä.

hrajalmari

  • Vieras
Vs: 407 - Kirskuva ääni moottoritilasta
« Vastaus #4 : 19.06.2011, 16:27:17 »
Kiitti vastauksesta. Samaa arvioi autoista edes jotain tietävä kaverini. Ei pysy työkalut kädessä, niin jollekin pajalle se on vietävä. Uskaltaakohan tuolla miten ajaa ennen korjausta?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 407 - Kirskuva ääni moottoritilasta
« Vastaus #5 : 19.06.2011, 16:39:47 »
Jos kyseessä on todellakin painelaakeri, se hyvinkin saattaa kestää vielä pitkään. Laakereilla yleensä tapana vollottaa ja jollottaa pitkään, eikä totaalista tuhoutumista kovin usein tule.

Peugeotilla painelaakeri (kuvasta osa nro 3) maksaa 33€, sen vaihtaminen on noin +5h juttu merkkikorjaamolla. á ~80€/h.
Tosin 150tkm ajettulle kytkimelle voisi jo harkita koko kytkimen vaihtoa samalla työllä, kuten myös veto- ja kampiakseleiden tiivisteiden vaihtoa, joista muutaman euron lisäkustannus.
Kytkinsarja kustantaa Peugeotilla 277€. (Kuvasta osasarja 9).

INJECTION EW10J4 AND GEARBOX BE4R

(Kuvasta osa nro 3)
« Viimeksi muokattu: 19.06.2011, 16:48:54 kirjoittanut Janne L »
Audi A4 Tdi Q

hrajalmari

  • Vieras
Vs: 407 - Kirskuva ääni moottoritilasta
« Vastaus #6 : 19.06.2011, 21:13:41 »
Kiitos Janne L! Enpä yksityiskohtaisempaa vastausta olisi voinut toivoa. Varaan ajan huoltoon ja jatkan ajelua (ellei jollain olisi huollossa aikaa edes kuunnella meteliä), toki omalla riskillä. Frendi sitä kanssa kävi kuuntelemassa, painelaakeria hänkin veikkasi.