Kirjoittaja Aihe: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)  (Luettu 51737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #75 : 22.07.2014, 22:19:51 »
Minulta löytyy litra. Ostin 308:aan kaksi litraa lisättäväksi, mutta tässä olikin pussi rikki joten piti uusia koko pussi. Erinäisistä syistä johtuen vaihdatin sen merkkikorjaamolla. Hinnaksi tuli 290 euroa. Ajankohta oli marraskuu 2013.

tmex

  • Vieras

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #77 : 25.07.2014, 16:43:05 »
Testeri osasi nyt 180 tkm kohdalla kertoa, että lisäainetta on jäljellä vielä ylipuolet ja kun tapoihin ei kuulu ehjää korjata, niin matka tuolla roskaläjällä jatkuu kunnes se katkeaa.

Auto on 307 1.6 110 FAP vm 2008, Kohta on 200 tkm mittarissa, nyt sai testeristä selville lisäaineenmäärän, laitteen mukaan sitä on ollut lähtökohdassa 2 litraa, ainetta jäljellä vielä 1,2 litraa. Tässä mallissa lisäainetta ei lisätä, vaan koko pussi vaihdetaan. Taitaa olla silleen että toi roskaläjä hajoaa ennen kuin lisäaineloppuu.

Loukkuun oli kertynyt tällä matkalla lisäainetta noin 80 grammaa, polttoväli alkoi olla turhan tiuha siihen verrattuna mitä se alkuun oli. Loukun vaihdolla saa ainakin sen aikaan että alavääntö paranee, ahdin lähtee nopeammin mukaan, muuten tuossa nyt ei mitään kamallaa eroa ole kun loukku itsessään ei ollut tukossa.

Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

asdf

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #78 : 25.07.2014, 18:28:34 »
Paljonkohan 180tkm ajettu loukku nostaa kulutusta?

Pyke

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #79 : 25.07.2014, 18:57:52 »
Ei varmaan hirveitä, koska oma alkoi herjaamaan "hiukkassuodattimen ulostulolämpötila liian korkea" josta ajattelen aineen olevan loppu, vai onkohan näin?

Autolla ajettu 260 000 ja suodatin vaihdettu hkirjan mukaan 110 000 Mittasin kulutukseksi sekalaisessa ajossa 4.7 /100

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #80 : 25.07.2014, 21:31:10 »
Paha mennä vielä sanomaan, mutta jos polttoväli oli puolittunut 200 tkm matkalla, aikaisemmin tankillisessa oli 1-2 polttoa, nyt 3-4. Kyllä se vähän nostaa, kai sen pysyisi ihan laskemaankin. Tosin siitä tulee kyllä varsin suuntaa antava koska polttoon vaadittu lämpötilan nostoon tarvittava lisäruiskutuktuksen määrä riippuu todella paljon nopeusta, eli moottorin kuormituksesta. Teoreettisesti hiukkaspolton aikaan kannattaisi aina ajaa moottoritiellä sen mitä laki sallii.

Sitäkään en vielä tietä johtuuko ajotietokoneen kasvanut virhe juuri siitä että polttoja on enemmän, vai mahdollisesti jostain muusta. Aikaisemmin ajotietokone näytti 1 dl liian vähän, viimeisellä matka-ajo pätkällä joka oli yli 1300 km, tankkauksista laskettu poikkesi 3 dl, lähtö ja paluu tankkaus oli samalla asemalla ja pumpulla. Saa nähdä muuttuuko toi takaisin päin.

Auto katsastettiin viikko sitten vanhalla loukulla, savuarvo oli edelleen 0. Poltoissa loukun kuormitus palasi edelleen 0%, tukossa olevalla ei palaa ei edes testerillä suoritettavalla pakko poltolla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #81 : 09.08.2014, 08:02:02 »
Auto on 307 1.6 110 FAP vm 2008, Kohta on 200 tkm mittarissa, nyt sai testeristä selville lisäaineenmäärän, laitteen mukaan sitä on ollut lähtökohdassa 2 litraa, ainetta jäljellä vielä 1,2 litraa. Tässä mallissa lisäainetta ei lisätä, vaan koko pussi vaihdetaan.

Olkaa tarkkana näiden kanssa, joihinkin autoihin lisätään lisäainetta, niissä lisäaine säiliö on todella säiliö eikä vain vaihtopussin kotelo niin kuin uudemmissa. Päivitin aiheeseen HDi - Yleistä hiukkassuodattimesta (FAP), jos joku tietää aiheesta jotain ja tuossa virheitä on niin voi laittaa viestiä suoraan mulle.

Oman kokemuksen mukaan voisin suositella FAP pesua siinä vaiheessa, kun hiukkasten hiukkasten polttovöli alkaa olla ajoihin nähden lyhyttä ja polttoainene kulutus on alkanut hiljakseen kohota vaikka ajot olis samaa, sillä hinta näyttää olevan varsin kohtuullinen.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2014, 08:09:52 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

paukkre

  • Vieras
407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #82 : 27.10.2014, 12:36:48 »
Auto: 2005 407 SW 1,6 HDi.

"Itse viskoin koko pöntön jordaaniaan, galletolla ecun softa koneelle, ecusafella käpistelyä ja softa takaisin, säästyi kauniit 800e."

Onko kellään muulla foorumilaisella laitteita joilla tehdä ko. toimenpide? Plagua en ole saanut kiinni.. Eli pönttö on tyhjennetty mutta systeemi pitäisi vielä poistaa ohjelmasta jotta saadaa turhat piipitykset kuriin. Suodatin oli muuten aika tuhannen tukossa ja nyt falskaa imusarjan tiiviste mutta onpahan jotain puuhastelua iltojen ratoksi.

peugeuser

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #83 : 04.03.2015, 20:56:22 »
Auto: 2008 407 1,6 HDi (180 000 km).

Polttoväli oli 360km. Pesin hiukkas loukun kesällä, EGR cleanerillä ja painepesurilla. Lisäksi  Fairylla ja vedellä. Painepesuri ei ole paras mahdollinen, se syö vähän kennojen välissä olevaa valkoista täytettä, jotain rappaus/keramiikkaa. Riittävä kuumavesi ja joku hyvä pesuaine todennäköisesti paras yhdistelmä. Nyt polttoväli ollu 560km. Keskimääräisen polttovälin kilometrimäärän mittaus ei osaa laskea kasvavaa väliä? Nyt kun uudemmalla DiagBox:lla kävin laitta että FAB vaihdettum, niin on alkanu laskemaan oiken. Eolis nestettäkin laitoin ja sain menee jotain vajaa 3l. DiagBoxon mukaan näyttäs olevan 2.7 l. Kattellaan miten pitkää toimii.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #84 : 18.11.2015, 17:53:56 »
Auto: 2006 407 SW 1,6 HDi.

Hiukkasloukku on täytetty mutta käynnistäessä tulee ilmoitus jostain toimenpiteestä joka pitäisi suorittaa. On diabox mutta voisko joku neuvoa mistä se diaboxista löytyy. Siellä on valinta pp2000 tai planet mutta en ainakaan heti löytänyt sieltä Toisekseen ohjelma tilttasi eikä enää käynnisty vaan ilmoittelee sisäistä kommunikaatiovirhettä. Jouduin sammuttamaan väkisin kun ei suostunut sammumaan joten varmaankin siitä johtuu. Voi toki olla kovalevyvikakin kun on vanha xp kone, joskin se xp käynnistyy.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #85 : 18.11.2015, 18:15:26 »
Googlen suosiollisella avustuksella löytyi tämmönen sivu: http://www.peugeotforums.com/forums/electrical-54/how-reset-dpf-fluid-additive-level-counters-pp2000-21676/

Lainaus
1. Load and get your Diagbox / PP2000 up and running and interfaced to your car.
2. Select ECU Configuration and Services.
3. Select Global Test and follow prompts.
4. The diags will take up to 5 mins to run.
5. Part 2 video from here - Select Diesel Fuel Additive Control unit.
6. Select Configuration.
7. Select Cleaning or replacement of DPF.
8. Note the number of injections and double click the red text. Follow the prompt and ok.
9. First counter Zero reset completed.
10. Select Replacement of filling of res'
11. READ the INSTRUCTIONS on Screen and press ok.
12. Note the count and double click the red counter and it will be reset after okaying the warning.
13. remove the ignition key and unplug PP from the diag port.
14. Unlock the fuel cap and remove and count to 10 and replace.
15. Plug back in PP and power the ignition but don't start the engine.
16. Select Cleaning or replacement of DPF again and check the counter is still 0.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #86 : 19.11.2015, 10:45:38 »
Okei löysin paikan missä pääsee hiukkasuodatinta ainakin tarkistelemaan mutta homma tyssäsi siihen kun en tiedä mistä löydän auton rp-dam numeron. Ne kun pitää laittaa manuaalisesti

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #88 : 19.11.2015, 14:08:53 »
Ei noilla ohjeilla onnistunut 407. Löysin sieltä diagboksin puolelta hiukkasuodatin sopeutuksen mutta se ilmoittaa että toiminta käytössä vain 2009 ja nuoremmissa. Olisko nyt jollain hieman ohjeita onnistuuko se diagboxilla vai pp2000 ohjelma kun pitää valita alussa.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #89 : 19.11.2015, 16:51:38 »
PP2000 itse tein sen, en muista ulkoa mistä kautta sinne mentiin. Katsotaan jos jaksan/muistan tänään kömpiä talliin ja laittaa auton letkun päähän niin kerron tuon reitin.