Kirjoittaja Aihe: 807 - Diagnostiikkaliittimen sulake palaa  (Luettu 3412 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tolari

  • Vieras
807 - Diagnostiikkaliittimen sulake palaa
« : 28.10.2015, 19:50:38 »
Auto: 2005 807 2,0 HDi FAP (DW10ATED4, RHT, VF3EBRHTB13220198, DAM 10347/08.03.2005).

Moottorin vikavalo palaa melkein aina, mutta vikakoodien luku ei onnistu. OBD-pistokkeelle ja perävaunupistokkeelle oleva sulake palaa, sulake on hansikaslokerossa olevassa sulakerasiassa. Mihin pitäisi mennä jatkuva virta perävaunupistokkeelle? Löytyisikö keltään sähkökuvaa, josta selviäisivät johdotukset kyseiseltä sulakkeelta?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 807 - Diagnostiikkaliittimen sulake palaa
« Vastaus #1 : 29.10.2015, 13:45:47 »
Palaako sulake aina, kun yrittää vikakoodien lukemista vai palaako se muutenkin? Voisiko vetokoukun johtosarjassa olla oikosulku?

Mikä on sulakkeen koko ja numero (numeroiden pitäisi olla merkittynä sulakerasiaan, sen kanteen tms.)?

Ohjekirjasta katsottuna diagnostiikkaliittimeen vaikuttavat BSI-yksikön 26-paikkaisen sulakerasian sulakkeet 10 (20 A, "Diagnoosipistorasia - vetolaitteen pistorasia") ja 18 (10 A, "Diagnoosiliitäntä - jarru- ja kytkinpoljin - sivuliukuovien toimilaitteiden ohjausyksikön virransyöttö"), joista ilmeisesti tuo sulake 10 palaa?

Kytkentäkaavion mukaan sulakkeen F10 (15 A) takana ovat diagnostiikkaliitin C001, "child safety relay" (ilmeisesti liukuovien lapsilukko) 6264 ja "driver´s front sequential electric window unit + motor" 6032. Vastaavasti sulakkeen F18 (10 A) takana ovat diagnostiikkaliitin C001, "air conditioning panel (if separate)" 8025, "cruise control safety switch (brake)" 7308, "one-touch control switch " 1602 ja "stop lamp switch" 2100.

Auton ohjekirjan ja Peugeotin kytkentäkaavioiden antamat tiedot ovat siis hieman ristiriitaisia. Tosin BSI-yksikön sulakerasian kytkentäkaaviosta taas näkyy, että sulakkeen F10 takana ovat vain diagnostiikkaliitin ja vetokoukun johtosarjan liitin C200, joka siis vastaa auton ohjekirjan näkemystä asiasta. Sulakkeen F18 takaa näyttäisivät myös BSI-yksikön kytkentäkaavion mukaan löytyvän ne laitteet, jotka tuo sulakerasian kytkentäkaaviokin ilmoittaa.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2015, 16:45:34 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 807 - Diagnostiikkaliittimen sulake palaa
« Vastaus #2 : 29.10.2015, 15:53:27 »
Lähetin kytkentäkaavioita sähköpostitse, toivottavasti niistä on apua.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 807 - Diagnostiikkaliittimen sulake palaa
« Vastaus #3 : 29.10.2015, 16:22:47 »
Kytkentäkaavion mukaan diagnostiikkaliittimen C001 16-napaisen mustan liittimen pinnistä 16 menee johdin BE01 BSI-yksikön 16-napaisen vihreän liittimen pinniin 10, joka johtaa BSI-yksikköön integroidun sulakerasian sulakkeelle F10. BSI-yksikön kytkentäkaaviota tarkastelemalla selviää, että saman sulakkeen kautta virtaa menee myös vetokoukun johtosarjan liittimelle C200. Virta kulkee BSI-yksikön 16-napaisen mustan liittimen pinnistä 16 johdinta B200 pitkin vetokoukun johtosarjan 2-napaiselle valkoiselle liittimelle. Tuo on ilmeisesti juurikin vetokoukun pistorasian jatkuva virta? Liitin C200 löytyy kytkentäkaavion mukaan oikean puoleisen takapyöräkotelon takaa tavaratilan sivulta.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2015, 09:34:41 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

tolari

  • Vieras
Vs: 807 - Diagnostiikkaliittimen sulake palaa
« Vastaus #4 : 30.10.2015, 09:22:03 »
Sulake palaa heti. Kokeiltu myös polttimolla, poltin palaa kirkkaasti eli täysin oikkarissa. Kiitoksia kuvista, täytyy ottaa tutkinnan alle kun saan kaivurin pois pajasta. Itse epäilen myös perävaunupistoketta/johtoja. Valot pelaa kuitenkin normaalisti asuntovaunussa ja kärryssä.