Kirjoittaja Aihe: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 160346 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #195 : 06.08.2015, 00:13:13 »
Minulla ei ollut 407 kanssa muuta sähköongelmaa kuin, että herjasi käynnistäessä sumuvalojen toimimattomuudesta. Toimivat normaalisti. Varmaankin oli vikaa maadoituksessa(hapettumaa tms.)
Alustan osat olivat ärsyttävämpi vaiva. Kokoajan jurisi joku laakeri milloin missäkin nurkassa..
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Teukka

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #196 : 30.08.2015, 15:44:14 »
Itsellä nyt 240000km ajettu 2.7 Hdi. Ei ole hiukkasloukkuja vaihdettu. Säiliön täyttö tehtiin 160000km kohdilla. Ei ole niveliä vaihdettu, muuta kuin toinen taka-kallistuksenvaimentimen ns koiranluu. Se loukku kait tukkeutuu, jos ajaa paljon pelkästään lyhyttä kaupunkiajoa.

Eduardo

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #197 : 18.10.2015, 21:24:02 »
Tuli hankittua 407 2.2 sport vm. 2004 ajettu 203tkm. Ajotuntuma oli hyvä ja autokin muutenkin siisti sisältä ja ulkoa.

Kyseiseen yksilöön oli vaihettu moottori 2007 70t kilometrin jalkeen. Itse ajattelin sen positiiviseksi, mutta onko muilla kokemuksia autoista joissa vaihdettu moottori. Nyt lyhyen kokemuksen perusteella moottori nakuttaa kuin diesel kylmänä ja lämpimänä ei niin paljon. Pitäisikö tehdä asialle jotain? Onko nakutuksesta haittaa pitemmän päälle?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #198 : 18.10.2015, 21:48:19 »
Tuo 2,2l EW12J4 voi pitää kauheeta mekkalaa. Tässä keskustelua aiheesta 407:n kohdalla: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=34115.0
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #199 : 31.01.2016, 21:45:30 »
407:lle tyypillinen ongelma on, että lämmityslaitteesta hajoaa säätöläpän akseli:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=74886.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=31115.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #200 : 14.11.2016, 09:10:33 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi (DW10BTED4, AM6-automaattivaihteisto, DAM 10661).

Tässä ketjussa keskusteltiin 407 SW pakuksi rekisteröinnistä. Itse tein sen viime viikolla ja seuraavilla vaatimuksilla: Kaikki penkkimateriaali takaa pois mukaan lukien selkänoja. Eli ei onnistu enää pelkän istuinosan poistolla sekä selkänojan pannoittamisella. Ruuvien pultit sorvattiin pyöreiksi ja lukiteella kiinni niin "ei ole normityökaluilla avattavissa". Tokihan ne auki saa mm pyöristyneiden pulttien aukaisutyökalulla mutta katsurille kelpasi. Ja nyt käyttövoimavero noin 67€/ vuosi. Ajoneuvoveroa en tarvitse maksaa. Vakuutuksetkin laskivat; ennen ~100€ erä neljästi, nyt ~ 70€ neljästi.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #201 : 14.11.2016, 09:56:05 »
Varmasti onnistuu, kun valitsee vain katsastusaseman oikein. Itse rekisteröin syksyllä omani pakettiautoksi eikä mitään ongelmaa.

kalemaan

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #202 : 28.11.2016, 14:02:12 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 (automaatti, VF36ERFNE21258875, 97 000 km).

Ollut perheessä uudesta asti, tässä muutamia korjauksia/tyyppivikoja:
-Kuljettajan puolen takavaloon lisätty maadoitus suoraan runkoon 85 tkm. Aiheutti mitä erikoisimpia vikailmoituksia.
-Molemmat alapallonivelet 86 tkm, katsastusmiehen kehotuksesta. Samassa koiranluut.
-Kaikki ABS-anturit vaihdettu 93-95tkm välillä. Kaksi neljästä hajonnut, muut vaihdettu samassa. Syönyt ABS-antureita uudesta asti, kuittien valossa syönyt ainakin 6 anturia ennen viimeisintä vaihtorumbaa.

Muita huomioita omasta autosta:
-Polttoaineen kulutus mielestäni korkeahko moottorikoon huomioiden, asettuu välille 8,8-10,0 litraa/100km riippuen ajosta.
-Ohjaustehostin kuohaa nesteet tasaisin väliajoin, vaatii tarkkailua ja nesteen lisäilyä.
-Radion sekä mittariston näyttö kadottavat pikselit lämmetessään ja näkymä muuttuu melko epäselväksi.
-Lyhyessä ajossa syö akkuja melko tiuhaan, ellei käytössä ole ylläpitolaturia. Auto oli aiemmin äitimuorin käytössä ja kuuden kilometrin työmatka höystettynä penkinlämmittimillä veti akun finaaliin noin kahdessa talvessa ilman ylläpitolaturia.
-Kaiuttimet ja/tai ovipaneelit rämisee musiikkia kuunneltaessa.
-Kuljettajan oven mikrokytkin antautunut, sisävalot eivät syty avaamalla k.o. oven ja automatiikka kytkee keskuslukituksen takaisin päälle, mikäli et ehdi laittaa avaimia virtalukkoon.
-Sivupeilien taittuminen keskuslukon mukana on mielestäni aivan turha ominaisuus etenkin pakkasilla, jolloin voi aiheuttaa mekanismien rikkoutumisia. Auton järjestelmästä puuttuu ominaisuus, jolla taittumisen voisi kytkeä pois käytöstä. Ilmeisesti onnistuisi PP2000-ohjelmistolla.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2016, 14:06:37 kirjoittanut kalemaan »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #203 : 28.11.2016, 20:00:47 »
Hyvä juttu. Käytännössä pieniä murheita, osa korjattavissakin melko helposti.

- Ohjaustehostimen putken kääntö alaspäin, ohje foorumilla.
- Ovipaneelit ja ovet kannattaa äänieristää muutenkin, eivät sitten rämise ja poppi soi, eikä kuulu rengasääniä niin paljon
- Peilit voi kääntää auki-asentoon, jolloin ei seuraa keskuslukitusta, tarkistettava ohjeistus
- Mikrokytkin kannattaa vaihtaa tai ovikoneisto romikselta.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Mixutech

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #204 : 12.12.2016, 09:06:48 »
Kiinnostukseni heräsi ostamaan minulle tarjottua vm. 2005 407, 3.0 V6 konella.
Kilometrejä mittarissa 225 000km.
Huollot on tehty ajallaan ja tarkka huoltohistoria löytyy.

Mitkä on riski paikkoja ja onko ostamisen arvoinen? Saako 225 000 km ja yli 10-v vanhasta autosta vain ongelmia ja kuluja itselleen...?
Ruostevaurioista olen lukenut ja ripustustusten heikkoudesta. Onko muuta? Missä kokemuksenne mukaan ne pahimmat ruostepaikat ovat?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #205 : 12.12.2016, 19:44:37 »
On todettu, että 407 ei ruostu. Siitä vaan auto ja muutaman kympin nivel tai touhutonnin riski on olemassa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Mixutech

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #206 : 14.12.2016, 11:35:00 »
Onko 3.0 V6 koneessa jotain erityisiä heikkojakohtia / isoja remontteja?
Mitä erityisesti pitäisi katsoa? Onko yleisiä vuotopaikkoja?

Hyvältä auto tuntui ajaa. Automaattilaatikkokin toimi ihan hyvin!

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #207 : 14.12.2016, 11:40:03 »
Aika varmatoiminen kone pitäisi olla. Puolien pettäminen taitaa olla se suurin vikapaikka eli ne kannattaa vaihtaa kerralla kaikki uusiin jos ei ole jo tehty. VVT-pyörien säätösolenoidiventtiilit saattavat kanssa hikoilla öljyä ja joskus noitakin on vaihdettu. Ei mitään isoa siis.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #208 : 14.12.2016, 21:30:52 »
V6-moottorin "suurin vika" on se, että hörppää melkoisesti bensiiniä. Komppaan Timppa71 ja myös ralahtaminen startissa, jos öljynvaihtoa ei ole tehty riittävän usein tai vääräntyyppistä oljyä moottorissa. Venttiilinnostimien tasaimet likaiset.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Mixutech

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #209 : 15.12.2016, 22:34:29 »
Kävin uudelleen koeajamassa autoa. Kun koneen käynnisti niin siitä kuului sellainen "ralahdus".

Onko kokemusta mikä ongelma kyseessä? Mahtaako olla korjausta vaativa tai odotettavissa kallis korjaus? Tuleeko heti korjattavaksi?

Automaattivaihteisto naksahtaa kun vaihde on P;llä ja painaa jarrua. Naksahdus kuuluu vaihdekepin luota. Onko vika vai ominaisuus?