Kirjoittaja Aihe: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi  (Luettu 30568 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #61 : 17.11.2017, 18:53:43 »
Tuohan voi olla ihan soiva paketti!

norcam

  • Vieras
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #62 : 17.11.2017, 19:06:18 »
Joo tänään juuri katselin, kun viereisessä autossa joku kuunteli musaa kuulokkeet päässä. Focaleilla ei tartte!  ;D

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #63 : 17.11.2017, 20:55:35 »
Joo tänään juuri katselin, kun viereisessä autossa joku kuunteli musaa kuulokkeet päässä. Focaleilla ei tartte!  ;D
Ihan samaa katsoin minä! Valkoiset kuulokkeet päässä jossain vanhemmassa meluisassa volkkarissa.  ;D
Näissä luksusautoissa on monesti korvattu laatu määrällä, eli kajareita on miljoona mutta eihän se auta siihen että saisi aidosti soivan pelin aikaiseksi. Oliko Audi jossa testattiin ja todettiin että paljon halvemmalla sai paremmat jos jätti ruksaamatta sen parhaimman, liian "monimutkaisen", hifi-setin. Tuo Focal näyttää fiksummalta mutta ei voi kuuntelematta tietenkään arvioida.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #64 : 17.11.2017, 21:24:41 »
508Gt:ssä Jbl hifit soi hienosti, mutta nopeuden kasvaessa fiilis katoaa taustameluun. Focalin vaatimus äänieristeiden petraamisesta on hyvinkin perusteltu. Paljonkohan maksaa äänieristeen lisäys?
Hifi ja eristys yht n. 600€ ei ole paha, jos hifi oikeesti on hifi. Paljonko maksaisi pelkkä äänieriste?
Hiljainen auto olisi ykkösenä ostoslistalla, jos muut ominaisuudet osuu kohdalleen (3008 ? 😀 ).
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

hessu208

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 170
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #65 : 18.11.2017, 07:44:26 »
Mitä tulee luxus-autoihin, niin esim. Range Roveriin kallein hifi-systeemi maksaa 9500 euroa. Tällöin kaiuttimia tulee 29 kpl. Tämä kertonee, mitä kaiuttimien määrällä yritetään kompensoida, eli eli auton hankaluutta kuuntelualustana. Vaikea uskoa, että tässä tapauksessa kaiuttimet on mitenkään erityisen laaduttomia. Hyvä äänentoisto ei synny siitä, että vehkeet soi lujaa ja basso "mörisee" mukavasti.
Kotiin riittää edelleen kaksi korvien tasolle nostettua laadukasta studiokaiutinta. Autoon ei tunnu riittävän mikään...

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #66 : 19.11.2017, 04:51:54 »
508Gt:ssä Jbl hifit soi hienosti, mutta nopeuden kasvaessa fiilis katoaa taustameluun.

Se on toki myönnettävä ihan kokemuksen perusteella, että siinä vaiheessa kun nopeusmittarin neula on ylittänyt mittarin asteikon siellä yläpäässä, voi audioelämystä häiritä jotkin ulkoiset äänetkin. Näin suomalaisissa nopeuksissa tuo on hiljainen tai ainakin tällainen mallisarjan alkupään yksilö on hiljainen, mutta ehkä näistäkin on karsittu myöhemmin äänieristykset pois.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #67 : 19.11.2017, 08:28:27 »
Löytyykö servicebox:sta eroja 508:n äänieristyksistä. 3008 äänieristystasoja taisi olla kolmea versiota. Ainakin oma 508gt kuluneilla Nokian kesärenkailla päästää karkean asfaltin äänen häiritsevästi sisään. Nyt 80%:lla kitkoilla äänimaailma todella hiljainen.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #68 : 19.11.2017, 10:04:05 »
508 akselistorakenne laskee rengasäänet sisään kovilla ja matalilla renkailla, kuten vastaavasti C5, C6 ja 407:ssa. Runkoääniä ei voi vaimentaa fylleillä. CrossClimaten Michelinit tai kitkarenkaat ovat paras vaimennus.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #69 : 19.11.2017, 10:44:57 »
...+ Continental, GoodYear tai Michelin jossa sitä "vaahtomuovia" renkaiden sisällä. Vaikea niistä löytää sopivan kokoisia.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #70 : 19.11.2017, 21:26:20 »
Lainaus
Löytyykö servicebox:sta eroja 508:n äänieristyksistä. 3008 äänieristystasoja taisi olla kolmea versiota. Ainakin oma 508gt kuluneilla Nokian kesärenkailla päästää karkean asfaltin äänen häiritsevästi sisään. Nyt 80%:lla kitkoilla äänimaailma todella hiljainen.

Servicebox:n kertomana vuoden 2011 Peugeot 508sw rintapellin äänieriste on 4kg, jonka lisäksi laminoitu akustinen tuulilasi ja karkaistu takalasi.
Servicebox:n kertomana vuoden 2011 Peugeot 508GT rintapellin äänieriste on 4kg, jonka lisäksi laminoitu akustinen tuulilasi ja karkaistu takalasi.

Servicebox:n kertomana vuoden 2017 Peugeot 3008 ilman Focal Hifiä: MATKUSTAMON ÄÄNIERISTYS RINTAPELLIN ÄÄNIERISTE 7KG+ EI RENG+TUNNELI+AUVE.


Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #71 : 19.11.2017, 21:34:53 »
Tuon edellisen viestin Peugeot 508SW on siis varustelultaan Active, lisättynä nelialue ilmastoinnilla!
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #72 : 20.11.2017, 21:25:53 »
Pitäisi kaivaa eri yksilöiden valmistenumeroita ja vertailla sitten mitä servicebox sanoo, eikä se aina sittenkään näytä oikein monta vuotta vanhan auton osia, jos osa in korvattu jollain halvennetulla.

CrossClimate ei ainakaan aiemmin ollut mikään ratkaisu 508 GT:n rengastukseksi, kun sopivaa kokoa ei ollut saatavilla, eikä taida olla 3008:iin sopiviakaan. Tokihan sieltä karkealta asfaltilta kuuluu ääntä, jos slikseillä ajelee ja mitä kovemmat sliksit, sitä kovempi meteli. GY EF1 Asymmetric 3:set alla pystyi jopa päälle 240 km/h nopeuksissa vielä käymään keskustelua, ilman tarvetta korottaa ääntään. Vasta kun polki vasemman puoleista poljinta kohti lattipeltiä, alkoi kabiinissa kuulumaan sen päiväinen ropina ja mekkala. Edelliset Asymmetric 2:set oli uutena hiljaisemman oloiset, mutta loppuun ajettuna (2 mm) alkoi meteliä jo olemaan. Nokian suvikumit varmaan pitää meteliä, ainakaan omilla kokemuksilla niistä ei ole vielä hiljaista mallia löytynyt mihinkään autoon.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #73 : 05.01.2018, 20:34:40 »
Tulee taas kirjoitettua MUTU:a, mutta kyllä nuo Focal varusteisen 3008:n ovet todellakin sulkeutuvat vakuuttavalla äänellä. Ovien eristys poistaa / vaimentaa kaikenlaisen kolahtelun ja rämähtelyn oven sulkeutuessa. 508 GT:n ovikin oli ihan "hiljainen", mutta ero tohon uuteen on suuri. Focal -varusteinen 3008 on muutenkin selvästi hiljaisempi vrt 2011 508GT 133000km ajettuna (molemmissa hyvät nokia kitkat). 3008 on hiljaisempi. Focali myös soi paremmin, kuin 508GT:n JBL. Erottelu kyky on aivan huippua, ja bassosta puuttuu tavanomainen teinikuminajytke, basso on jämäkkä. On todellakin hintansa arvoinen lisävaruste. Nyt vaan mittarit autoon, ja mutu numeroiksi. Toivottavasti numerot todistavat mutun oikeaksi.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #74 : 05.01.2018, 20:37:04 »
Unohtui lisämainta, että radion kanavia en siis vielä koekuunnellut, vaan lahde oli Carplay ja bt spotify parhaalla laadulla.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.