Kirjoittaja Aihe: 3008 - Keskikonsolin näyttö sammuu ja käynnistyy itsekseen  (Luettu 4835 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AbbaSilli

  • Vieras
Auto: 2018 3008.

Moi. 2018 vuosimallin 3008 on alkanut reboottamaan keskikonsolin näyttöä n. 30 sekunnin välein. Näyttö pimenee, minkä jälkeen leijona ilmesty ruutuun ja radio palaa toimintaan.  Täytyy varmaan soitella takuuhuoltoon. Onko muilla ilmennyt samaa? Löytyykö ratkaisu kotikonstein?


Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 456
Takuunalainen auto kannattaa ensisijaisesti toimittaa takuuhuoltoon, tai ainakin kysyä toimintaohjeita.
Itse katsoisin Peugeot.fi sivulta ohjeet päivittämiseen, ja toimisin ohjeen mukaisesti. Ei kovin vaikeaa, mutta pari tuntia pitää löytyä aikaa, ainakin jos on navi autossa. Luulisin päivittämisen poistavan ongelmat.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

tsniemi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Voisiko liittyä puhelinyhteyteen, eli jos koitat ottaa Bluetoothin pois päältä puhelimesta niin vieläkö boottailee? Mulla esiintyi kanssa vastaavaa tuossa toissapäivänä kun pitkästä aikaa ajelin vaimon käytössä olleella autolla ja siinä huomasin että tuo Bluetoothin sammuttaminen auttoi. Olisko MyPeugeot-tiedonsiirron yritys tms. aiheuttanut jatkuvat rebootit. Tänään taas pelasi ok ja MyPeugeotkin päivittyi ok. En ole vielä päivittänyt viimeisintä kosketusnäytön firmistä, sen vois kyllä laittaa.

ak83

  • Vieras
Minullakin alkoi tällä viikolla samanlainen boottailu rumpa. Lopulta näytölle ilmestyi ilmoitus että järjestelmän päivitys alkaa hetken kuluttua. Minulla ei ollut mitään USB-paikassa kiinni eikä tuon keskikonsolin pitäisi päästä päivityksiä tekemään käsitykseni mukaan myöskään OTA:NA. Tuohon auttoi kun sammutti auton niin päivitysilmoitus hävisi näytöltä noin vartissa. Onko teillä mikä versio tuosta keskikonsolista? Minulla on versio ilman navigointia. Olisikohan mahdollisesti tuohon MyPeugeot sovellukseen tullut joku päivitys joka olisi sekoittanut tuon konsolin..? Mitäs puhelimia teillä on käytössä iPhone vai Android? Minulla iPhone XR.

Näköjään muillakin tullut tuota päivitysilmoitus https://www.peugeotforums.com/threads/firmware-update-over-the-air.343702/

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 456
Mulla 3008 -2018 Navilla. Viimeisin päivitys asennettu loka-marraskuun vaihteessa sekä järjestelmään, että naviin.
Puhelimena on Huawei P20 Pro. Ongelmia ei ole päivityksen jälkeen esiintynyt. Ennen päivitystä Rouvan käytössä oli kerran jäänyt leijonalogo keskinäyttöön normaalia pidemmäksi ajaksi (n. 1,5min.). Tämän vuoksi ajoin päivitykset.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

AbbaSilli

  • Vieras
Mun autossa ei ole navia. Viimeisin rcc päivitys lienee 6/2019?  Päivitin sen kesällä. Tämä uudelleenkäynnistymislooppi alkoi ilmetä nyt noin pari viikkoa sitten. Jos mikään ei ole autossa muuttunut, niin olisiko Iphoneen (8) tullut joku sw päivitys, mikä ei nyt juttele oikein auton kanssa. Mulla ei tällä hetkellä pysty kytkemään puhelinta usb:llä kiinni, sillä sen jälkeen sammuminen ja uudelleen käynnistys luuppi alkaa. Satunnaisesti myös ilman usb kaapelin kytkemistä.

AbbaSilli

  • Vieras
Ajoin sw päivityksen ja nyt kaksi päivää ilman uudelleen käynnistymisiä... kopkop  8)

AbbaSilli

  • Vieras
Tänään alkoi taas uudelleenkäynnistysluuppi  :-[

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Tuota samaa boottailua näkyy olevan muissakin maissa mm. Tanskassa ja briteissä. Onko teillä kaikilla MyPeugeot app käytössä ja Bluetooth käytössä, josko sieltä yrittäisi jotain päivittää ?

https://www.peugeotforums.com/threads/firmware-update-over-the-air.343702/#post-2285112
« Viimeksi muokattu: 28.12.2019, 13:30:52 kirjoittanut Nemo »
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Crismo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Auto: 2018 3008 Allure.

Meillä on samaa vaivaa. 2018 3008 Allure, ei navia. MyPeugeot, bluetooth ja iPhone käytössä.

Päivitin kosketusnäytön firmwaren jokin aika sitten, ja tuntui, että boottailu olisi silloin loppunut ainakin vähäksi aikaa. Nyt kuitenkin alkoi pari päivää sitten uudestaan. Ei boottaile joka ajokerralla, mutta useimmilla. Täytyy ottaa yhteyttä huoltoon, vaikka hoitoa ei heti olisikaan saatavilla. Jos pitäisi sielläkin asian ainakin tapetilla.

Crismo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Näyttäisi liittyvän MyPeugeot-sovellukseen ainakin meidän tapauksessa. kokeilin ilman bluetooth-yhteyttä, ei ongelmia. Sitten BT päällä, luuppi alkoi. Katkaisin BT:n kesken ajon, luuppi loppui ja näyttö käynnistyi normaalisti. Poistin MyPeugeotin puhelimesta, poistui ongelma samalla. Nyt ottaa kiltisti yhteyden bluukkarin kautta eikä boottaile. Täytyy kokeilla uudestaan jos päivittävät MyPeugeotin joskus, ihan hyvä appihan se oli.

AbbaSilli

  • Vieras
Mulla sama juttu. Kun poistin MyPeugeotin niin boottailu loppui.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
MyPeugeot sovellus päivittyi viimeksi eilen. Edelliset päivitykset viimeisen kahden kuukauden ajalla tulleet n. kerran viikossa. Näin siis ainakin iPhone-käyttäjällä.

ak83

  • Vieras
Eipä tunnu nuo päivityksetkään auttavan kun edelleen eilenkin näyttö sammuili ja ainoa apu on kytkeä puhelimesta bluetooth pois päältä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Toimiiko bt/näyttö toisella puhelimella
Peugeot 3008 hybrid