Kirjoittaja Aihe: 206 - Taka-akselisto  (Luettu 60971 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

J-PR

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #75 : 19.12.2014, 20:44:14 »
juus091: Puolan akseleissa ei ole rasvanippoja valmiina.
steamstank: Laakeritappi on kulunut, välys ei poistu laakereiden uusimisella.

pikkuleijona

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #76 : 25.02.2015, 17:13:25 »
Auto: 2004 206 SW 1,6.

Mistähän löytäisi halvimmalla taka-akselin 04:seen kaksnolla kutoseen sw:malliin? Suomen kaupat jo koluttu..

pikkuleijona

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #77 : 26.02.2015, 19:27:00 »
Mitenkäs, onnistuuko taka-akseliin vaihtaa akselitappeja? Näyttää niitäkin olevan myynnissä, vai hommaako tosiaan suosiolla jostain kunnostetun akselin...

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #78 : 26.02.2015, 21:16:59 »
Akseliputki yleensä noissa myös kulunut väljäksi eli uusi tai korjattu akseli... Tuohon SW:hen taitaa käydä myös muun mallin akseli mutta niille lisätuille(jotka on SW:ssä ja RC:ssä) joutuu tehdä reiät.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

hoodeeii

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #79 : 08.05.2015, 20:36:28 »
Onko akseliston vaihdossa suuria eroja ABS- ja ABSittomien mallien välillä?
Pikaisesti vilkaistuna erona oli absien piuhat mutta miten on todellisuuden kanssa?

Onsevaankiva

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #80 : 07.07.2015, 12:52:20 »
Auto: 2000 206 1,1 (240 000 km).

Yli 20 vuoden Pösöilyn jälkeen iski ekaa kertaa ongelma nimeltä taka-akselin laakereiden pettäminen. Oikeanpuoleisen takarenkaan laakerointi petti kuluneena talvena, huomasin kesärenkaita vaihtaessa. Kuin ihmeen kaupalla tuota ei huomattu äskettäin katsastuksessa, mutta jo ihan ajomukavuuden, turvallisuuden ja mielenrauhan vuoksi tuo pitäisi saada kuntoon. Yritin etsiä aiheesta ketjua, tämä oli lähimpänä tätä ongelmaa.

Onnistuuko tuon korjaus siis hankkimalla sinne korjaussarjan (laakerit) ja missä tai miten niiden vaihto kannattaa tehdä tai teettää? Kyseessä muutaman satasen auto, joten tuo kustannuspuoli on varsin oleellinen seikka.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #81 : 07.07.2015, 16:56:22 »
Aiheeseen liittyvää keskustelua ja linkkejä:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=19024.0

Kannu

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #82 : 07.07.2015, 23:00:24 »
Auto: 2001 206 1,6 XS (TU5JP4).

Kysytäänpä vielä tässäkin ketjussa hieman tarkempi kysymys. Eli taka-akselilla liikaa haritusta. Miten tuosta pääsee eroon/mikä voi olla syynä?

Roland G

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #83 : 17.07.2015, 14:53:12 »
Moi,

onko kukaan tilannut ja milloin taka-akselia briteistä firmasta IM Axel. Kuinka toimitus toimi vai kestikö tolkuttomasti? Muukin kommentointi tervetullutta.

Belgarion

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #84 : 20.07.2015, 11:24:43 »
Auto: 2003 206 1,4 (165 000 km).

Katsastuksesta saatu palaute oli:
Takapyörän laakerointi: Epämääräinen tai asiaankuulumaton ääni. Vasemmalla.

Ajossa ko. äänen kyllä huomaa selvästi, eli vähä sellainen vispaava ääni jonka huomaa n. 50-60 km/h nopeudessa. Mahtaakohan tämäkin kaivata koko takaakselin uusintaa... + tietysti pakko samalla uusia laakerit ja jarrut?

Pakoputkikin vuotaa äänenvaimentimen kohdalta niin pahasti, että pakko korjata. Alkaa pösön arvo olla sitä luokkaa, että kovin suurta remppaa tähän ei kannata ruveta tekemään... tai ainakin vakuutusyhtiön mukaan tämän arvo oli 1½v sitten 2300e.

Belgarion

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #85 : 20.07.2015, 12:34:32 »
Lisätään edelliseen viestiin vielä (koska ilmeisesti ei voi muokata?), että silmämääräisesti rengas ainakin pyörii vakaan näköisesti ajossa, vaikka ääntä kuuluukin.

Roland G

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #86 : 27.07.2015, 09:23:41 »
Ostin akselin X-partsilta ja pitäis tänään vaihtaa. Sen verran kurkkasin alle ja akselihan on kiinni torx mutterinkannalla. Mikä on kyseisen torx avaimen koko? Torx "kuusiokolot" ovat T-jotain ja hylsyt E-jotain kokoa.

Nedved

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #87 : 04.08.2015, 13:09:59 »
Auto: 2006 206 1,1 (120 000 km).

Lueskelin aiemmat viestit, mutta ihan tuoretta korjaamosuositusta en löytänyt. Taka-akselista selvää kolinaa, josta myös öljyä katsastusmiehen käsivarrelle. Hylsy. Korjaustiloja ja kykyjä ei ole, joten tarvisin suosituksen korjaamosta, jossa taka-akseliston vaihto (/korjaus) hoidettu kustannustehokkaasti. Mieluiten pääkaupunkiseudun läheisyydestä.

Kiitos jo etukäteen!

Nedved

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #88 : 28.08.2015, 13:03:22 »
...joten tarvisin suosituksen korjaamosta, jossa taka-akseliston vaihto (/korjaus) hoidettu kustannustehokkaasti. Mieluiten pääkaupunkiseudun läheisyydestä.


Ja jatkis edelliseen: korjautin tuon Muuralan Autohuollossa. Auto käyttäytyi kiltisti joten mitään ylimääräisiä kuluja taka-akselin (kunnostettu, x-parts) vaihdossa ei tullut. Hinta kokonaisuudessaan oli 1.200e

komu

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #89 : 28.11.2015, 13:10:04 »
Auto: 2003 206 1,1 (VF32CHFXF43502369, 140 000 km).

Laitoin rasvanipat tuohon 206:seen ja tuubi per puoli kuorma-auton olkatappi rasvaa (EP2) niihin käsiprässillä laitoin, enempää en uskaltanut laittaa kun mistään ei näyttänyt tulevan ulos. Porasin kynkästä läpi 5mm terällä mutta mitään muoviholkkia siinä ei mielestäni ollut kun vastassa oli kovempi akseliputki ja mitään muovilastua ei tullut. Minkälainen rakenne on? Onko kynkän molemmissa päissä laakerit? Meneekö vaseliinia akseliputki täyteen? Onko vaara että jokin Stefa pullahtaa ulos? Mikä akseliputken pilaa? Sisään pääsevä vesi ja ruostuminen ja laakerin jumiutuminen?