Auto: 2004 406 GW 2,0 HDi.
Elikkä ongelmana on takarenkaiden kohtuuton kuluminen. Viimeiset kolme sarjaa on loppuneet ns käsiin elikkä eturenkaat kuluu normitahilla ja takarenkaat tuntuu sulavan alle. Nyt on alla noin kuukauden vanha sarja josta eturenkaat vielä liki uuden veroiset ja takarenkaat noin milliä vaille kun alkaa sakkorajat tulla vastaan
Takarenkaiden kuluminen on siinä mieleen kummallista että koko kulutuspinta on tasaisen kulunut. onko joku kokenut samaa ja mikä on ratkaissut ongelman?
Auto kulkee suoraan ja nelipistesuuntauskin on tehty ok papereilla muutama vuos sitten eikä sen jälkeen ole tarvinnut uusia suuntaukseen isosti vaikuttavia osia. Tämä ongelma on ollut nyt jo ainakin viime kesästä lähtien päällä ja tosiaan kaks kesäsarjaa ja yks talvisarja on loppunut/saanut siipeensä tämän aikana
Paineet ollu 2.5bar tällä uusimmalla sarjalla koko ajan.
Viimeaikoina vian tiimoilta vaihdettuja osia ja samalla haettu korjausta pieneen perän nuljahteluun,
-kaikki jouset ja taakse ne oli taakkamallit.
-taka-iskarit mallia kaasu ja vahvistetulle jouselle tarkotetut
-pitkittäisen tukivarren kaikki puslat molemmin puolin taakse
-Iskarien yläpään kaikki tuet taakse.
-Kallistuksen vakaimen koripuslat(ei liittyne vikaan mutta kolina loppui)
-Todettu alatukivarsien puslat takana niin timakoiks että turha lähteä niitä vaihtamaan mutta osat on hyllyssä odottamassa tarvetta.
Ainoa osa johon en ole vielä takaripustuksessa kajonnut on se poikittainen tuki jonka molemmissa päissä on puslat ja sijaitsee pyörien takana sisäpää varapyöränkoteloa vasten. Pyörä ei enemmälti myötää kun sitä runttaa nuita puslia vasten. Auto leimattu reilu kuukaus sitten ja pyysin katsuria erikseen hakkaamaan perästä väljiä esille tyyppillisistä ja epätyypillisistäkin kohteista-> ei huomautettavia paikkoja, enkä niitä ole itsekkään löytänyt sitä pitkittäisen puslarevohkaa lukuunottamatta jonka jo tein ennen leimaa..
Jos tämä em poikittainen tukivarsi ois väljä niin eikös se kallistas pyörää ja alkas syömään jompaakumpaa reunaa nopeammin? Onko jollain heittää valistunutta arvausta mikä tässä mättää?? Voiko pyöränsuuntaus olla sillätapaa pielessä että on säilynyt pösömäisen hyvä ajettavuus ja silti takarenkaat jotenkin hieroutuu asfalttia vasten ja kuluvat nopeasti? Takarenkaan pinnan sävy on eri kun etusten kun asfaltilla ajon jälkeen ajaa auton parkkiin.
Eteen odottelee hyllyssä uudet kaasukepit+molemmat tukivarren puslat, joiden jälkeen aion ajella suunnattavaks jollekkin "isommalle" huoltamolle/merkkikorjaamolle+vaihtaa eturenkaat taakse ja seurata alkaako nekin sulaa alle takana suuntauksen jälkeenkin..
TEMP_ARKISTOON