Tuli nämäkin tangot toissa viikonloppuna vaihdeltua alle, tai katselin vierestä kun pari aika innokasta asentaja toveria touhusi. Kuvia sitten ei yllättäen siinä hommassa tullut otettua.
Mutta hommassa ei mitään ihmeellistä kyllä ollut, pultipyssyllä lähti mutterit nätisti auki. Sisäpään epäkeskoaluslevyn asento merkattiin useammasta kohtaa tussilla ja tuurnalla. Ensin vaihdettiin tosiaan se väljempi vasen tanko ja auto renkailleen ja aurauksen tarkistus. Aurausta ei nyt tullut mitattua alasvedettynä, mutta arvoksi saatiin ensimmäisen tangon vaihdon jälkeen 3 mm, mitattuna vanteen halkaisijan suuruiselta etäisyydeltä, kulutuspinnan keskikohdalta. Kulutuspintaan painettiin pari korkkitauluneulaa, joista oli kohtuu helppo lukea mittanauhalla etäisyys.
Taas auto pukeille ja toinen tanko vaihtoon, epäkeskoaluslevy samaan asentoon ja auto alas ja mittaus. Tässä mittauksessa sitten aluksi saatiin auraukseksi muistaakseni 5 milliä, ja "säädön" jälkeen 4 milliä. No, ratin asento kuitenkin säilyi täsmälleen samana kuin aiemmin, eli ainakin kokonaisaurauksen suunta nähtävästi säilyi samana kuin aiemmin.
Nelipyöräsuuntaus tulee varmaan teetettyä kesärenkaiden allelaiton jälkeen, ja jos mahdollisesti vielä vaihtaisi sitä ennen varmuudeksi etupään raidetangon uloimmat nivelet.
Mutta sellaisen huomion asentajatoveri teki, että näiden uusien tankojen sisemmän pään nivelen pultinreijän halkaisija oli noin millin suurempi kuin vanhojen. Ts. pultti oli väljähkö reikään. Aika mielenkiintoista, ja tulee mieleen, että ei voisi saada kovin jämäkkää asennusta moisella aikaan, mutta sisäpään korvake toki puristuu aika tiukkaan holkin päitä vasten ja katsastuksestakin tuo lävitse meni.
Ja toinen huomio mikä asennuksessa kävi ilmi, oli se, että kyseisten tankojen ikään vaikuttaa myös varmasti se, että ne sijoittuvat kovin lähelle "akselilinjaa", eli aurauksensäätöön niillä on aika pieni vipuvarsi, eli joutuvat aika suuren voiman välittämään, pitääkseen renkaan linjassa. Jos tangot sijaitsisivat kauempana edessä, olisi vipuvarsi pitempi ja välitettävät voimatkin pienempiä.