Kirjoittaja Aihe: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"  (Luettu 3767 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

GTT

  • Vieras
508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« : 30.12.2018, 21:27:37 »
Auto: xxxx 508 x,x GT.

Tervehdys, olen aikas tuore pösön omistaja ja kyselisin seuraavaa: 508 gt ollut nyt pari viikkoa, sen aikana syttynyt mittaristoon useamman kerran service valo electrical circuit fault sanoman saattelemana. Ekan kerran luin vikakoodeja perus autelin lukijalla. Yhtään voimassa olevaa vikakoodia ei löytynyt mutta varastoituna oli 4kpl, p2563, p0003, p0091 ja p0685. Nuohan viittavat ecuun, polttoaineen paineen säätimeen ja vaikka mihin. Toisen kerran ei ollut mitään vikakoodeja varastossa ja parilla muulla kerralla service ilmoitus poistunut parin käynnistys kerran myötä.
Onkohan tämä nyt jotain pösön erikoisuuksia talvikeleillä vai ihan joku oikea vika.. Onko ehdotuksia toimenpiteistä.? Kiitos, toivottavasti ei tullut liian epäselvästi.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #1 : 30.12.2018, 21:42:18 »
Eiköhän tuo kuitenkin viittaa ihan oikeaan vikaan. Ei ainakaan omassa 508:ssa tule mitään epämääräisiä vikailmoituksia kelien mukaan, nuo ranskalaiset sähköt on niitä Esson baarin juttuja, ikävä kyllä ::)
Omaan autoon olen joskus saanut saman vikailmoituksen silloin kuin olen lukenut/- ottanut yhteyden vikakoodinlukijalla varaustilayksiköön. Eli ensimmäisenä arvauksena: Millaisessa kunnossa auton akku on, oletko mitannut napajännitteen? Heikossa varauksessa oleva akku saattaa aiheuttaa vaikka mitä ja kylmä nyt tunnetusti vielä tekee huonon akun vieläkin huonommaksi.

GTT

  • Vieras
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #2 : 30.12.2018, 23:18:50 »
Tosiaan joo, liike mistä ostin auton vaihdatti akun, tosin väärään. Reklamoin asiasta ja viime viikolla akku vaihdettiin oikeaan eli agm akkuun. Auto toimii todella hienosti tästä vikailmoituksesta huolimatta, joten siitä syystä mietin olisiko jotain ranskalaisten "ominaisuuksia". Mitähän kaikkea tuohon "elektroniseen piiriin" kuuluu? Kaikki? Voiko se vaikuttaa tähän, että toisesta takavalosta on 2/3 ledpalkista pimeänä? Luulisi, että tulisi myös ihan oikea ilmoitus rikkinäisestä takavalosta.. Uusi on kyllä tulossa myyjäliikkeen piikkiin.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #3 : 30.12.2018, 23:33:15 »
Akku kannattaa tuosta huolimatta tarkistaa ettei vain ole tyhjä. Vaikkei nyt niin uskoisi jos on uusi akku. Auto kuitenkin omalla älyllään mittaa ja päättelee akun varaustilaa. Ja sellainen huomio myös, että millään perus vikakoodilukijalla ei sitten paljoa muuta luetakkaan kuin vain moottoriohjaimen viat. Itse ainakin kävisin luettamassa vikakoodit myös jossain sellaisessa paikassa joka pääsee kiinni kaikkiin ohjainlaitteisiin. Varsinkin jos auto on juuri hankittu ja siinä tuollaista ilmenee.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #4 : 31.12.2018, 01:03:55 »
Komppaan Timppaa. Ei ole mitään ominaisuuksia.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

tmex

  • Vieras
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #5 : 31.12.2018, 06:47:36 »
Tarviikos ko pösössä kertoa autolle akun koko (Ah)? Pösö on sinulle tuore, myyjällä on vielä vastuuta myymästään pösöstä. Ilmeisesti pösö ei ole merkkiliikkeestä ostettu, huollolla taitaa olla vähän pallo hukassa.Myyjän tulee saada mahdollisuus korjata virheensä eli myyjälle kannattaa laittaa rimpauttaen ja kysellä kuinka auto kuntoon saadaan,ellei omasta pussistaan halua kaikkea maksaa.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2018, 07:30:00 kirjoittanut tmex »

GTT

  • Vieras
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #6 : 31.12.2018, 06:56:41 »
Jep, kiitos neuvoista. Osaisiko joku vielä kertoa mikä olisi paras paikka viedä vianetsintään pk-seudulla?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #7 : 31.12.2018, 07:59:47 »
Niin kuin jo edellä mainittiin, niin yhteydenotto myyjäliikkeeseen jos ei halua itse jäädä maksumieheksi. Jos vain itse vie auton esimerkiksi merkkiliikkeeseen ilman myyjäliikkeen lupaa niin lasku jää itselle maksettavaksi. Eli myyjä kertoo minne auto viedään vai haluavatko itse tutkia asiaa. Tuo voi hyvinkin johtua siitä ettei akun vaihtoa ole kerrottu testerillä autolle ja tästä syystä elektroniikka lataa akkua vanhan akun mukaan jolloin uusi ei tule välttämättä koskaan täyteen. Tuossa kun on älykäs lataus niin jotta se toimisi optimaalisesti on akun vaihto kerrottava eculle.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #8 : 31.12.2018, 08:06:11 »
Yhtään voimassa olevaa vikakoodia ei löytynyt mutta varastoituna oli 4kpl, p2563, p0003, p0091 ja p0685. Nuohan viittavat ecuun, polttoaineen paineen säätimeen ja vaikka mihin. Toisen kerran ei ollut mitään vikakoodeja varastossa ja parilla muulla kerralla service ilmoitus poistunut parin käynnistys kerran myötä.

Vikamuistiin on jäänyt koodeja luultavimmin tuosta akun alijännitteestä johtuen.
Akun koodaus voi herjata, eli myyjäliikkeen kautta. Akun koodauksen voi tehdä vaikkapa Akkupojat Espoo-Helsingissä. Peugeot huolto on auki viikonloppuisinkin Autoverkkokaupassa Vantaalla. 

Onnittelut pääsystä Peugeot-automaailmaan ja 508 on hieno auto!
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

GTT

  • Vieras
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #9 : 31.12.2018, 08:46:58 »
Hienoa, kiitos loistavista neuvoista. Täytyypä olla yhteydessä myyjäliikkeeseen. Sen verran päivitystä, että valo tosiaan syttyi taas eilen ja tänä aamuna loisti poissaolollaan. Webastokin oli 20min käynnissä ennen liikkeelle lähtöä.

tmex

  • Vieras
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #10 : 31.12.2018, 12:35:07 »
Omassa citikassa webasto lähti fiksusti automaattisesti päälle kun pakkasta oli tarpeeksi, moottorin jäähdytysvesi oli kylmänä ja kabiinissa oli kylmä.Tosin weba myös hajosi karstoittumiseen, eli luultavasti pätkäajo vm 2006 citikan weba särki. Webasto kävi pätkäajossa niin vähän aikaa että se karstottui. Uudemmat webat voivat olla kestävämpiä. Ottaisin kuitenkin weban automaattikäynnistyksen pois jos pätkäajoa ajaisin ja laittaisin keulalle viimasuojan.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2018, 12:38:22 kirjoittanut tmex »

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #11 : 31.12.2018, 15:54:36 »
2011 508gt:ssä webasto käynnistyi myös automaattisesti. Ei hyvä, kun lähti lämpöisestä tallista kovilla pakkasilla hakemaan jotain lähikiskalta. Matkaa 1,8km. Webasto tapasi aina käynnistyä juuri, ennen kuin ajoin auton takaisin kotitalliin. Siellä se sitten "savusi" turhaan oman aikansa. Käyntiaikaa en seurannut koskaan, mutta nokeamisongelmia ei ilmennyt. Manuaalisesti käytin aina vähintään 1/2h aja välttääkseni nokeentumista.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

GTT

  • Vieras
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #12 : 04.01.2019, 22:21:11 »
Vähän päivitystä tilanteeseen, auto kävi aamulla vikakoodien luvussa vantaan länsiautossa. Tuloksena paljon vikakoodeja muistissa alijännitteeseen liittyen, saattaa olla akunvaihdon peruja. Akku koodattiin samalla. Ja päivällä syttyi taas electrical circuit fault, parin tunnin seisomisen jälkeen ei enää syttynyt. Epäilivät länsiautossa, että saattaisi olla myös akun jännitteen valvonta systeemi tms. Viallinen. Mitä mieltä, voisiko olla se ja mikä systeemi tämä yleensä oikein on?

GTT

  • Vieras
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #13 : 08.01.2019, 12:48:22 »
Onko porukalla mennyt tuota akunvalvontayksikköä sököksi? Minkälaisin oirein? Alkaa myyjän kate pikkuhiljaa sulamaan.. Auto menee taas ens maanantaina tutkittavaksi, tällä kertaa länsiauton sähkärille.

tmex

  • Vieras
Vs: 508 - Virheilmoitus "Electrical circuit fault"
« Vastaus #14 : 08.01.2019, 15:21:54 »
Toivottavasti tsekkaavat ihan perusasiat kuten akun maadoituksen huolella, niin ei kovin sulaisi se myyjän myyyntikate :) Omassa duunissa kun on väylätestereitä niin asentajat ryntäävät ensimmäisenä niiden kimppuun ja sitten innolla vikakoodien maailmaan. 90% vioista jotka tulevat aiemmin moitteetta toimineeseen järjestelmään liittyvät johdotukseen. Johdotusviat voi huolellisesti työskennellen osan silmämääräisesti havaita ja ruuvimeisselillä/kiintoavaimella korjata  :)
« Viimeksi muokattu: 08.01.2019, 15:29:07 kirjoittanut tmex »