Kirjoittaja Aihe: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)  (Luettu 29063 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TKI

  • Vieras
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #45 : 06.03.2011, 22:06:01 »
Lämmöt ei tule nousta yli 95 vaikka olisi keula ummessa. Veikkaan, että autosi flektin hidas nopeus on epäkunnossa.

Hidas nopeus? Eli mitä nyt sitten pitäisi tarkistaa ensin ja jos jotain osia täytyy alkaa hankkimaan, niin mitä ne voisivat kustantaa?

Pesukarhu

  • Vieras
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #46 : 07.03.2011, 13:50:05 »
Ilmeisesti se on tuo etuvastus, mikä sieltä hajoaa. Itse pitäisi myöskin vaihtaa. Kukaan ei kuitenkaan ole toistaiseksi osannut kertoa, että voiko vika olla releessä ja miksi se flekti toimii ilmastoinnin kanssa kuitenkin hyvin?

TKI

  • Vieras
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #47 : 07.03.2011, 23:08:26 »
Niinpä. En ole ehtinyt tuota vielä tarkastelemaan pyöriikö ilmastoinnin kanssa kuitenkin?

TKI

  • Vieras
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #48 : 11.03.2011, 11:16:12 »
Flektin sulakkeen juuri tarkistin, oli ehjä. Laitoin ilmastoinnin päälle mutta flekti ei lähtenyt pyörimään. Joku rele siellä naksahti kyllä kun ilmastointinappulan painoin pohjaan. Taitaa olla siellä etuvastuksessa se vika? Pirun kylmä oli tuolla ulkona. Auton lämpömmittari näytti lämpötilaksi -2C. Ohjekirja kertoi että ilmastointia voisi käyttää jos lämpötila on yli 0 C. Mahtoiko tuosta sitten johtua ettei flekti lähtenyt pyörimään? Ohjekirja tiesi kertoa suuremmastakin sulakkeesta, olikos se jotain 50 A:n luokkaa? Mihin on mahdettu sellainen piilottaa?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #49 : 11.03.2011, 11:27:28 »
Ilmastointi kytkeytyy päälle +3..+5 asteessa. Oikean peilin lämpöanturia lämmittämällä saa kompuran päälle myös pakkasella. Esim. lämmittää anturia sormilla.
Peugeot 3008 hybrid

TKI

  • Vieras
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #50 : 12.03.2011, 15:34:52 »
Pihassa kokeilin käynnistää ilmastoinnin, lämpötila +3C eikä flekti lähtenyt pyörimään. Ajoin lämpöiseen parkkihalliin samalla kun käväisin apteekissa. Lämpötila autonmittarin mukaan +5C ja napsautin ilmastoinnin päälle mutta flekti ei lähtenyt pyörimään nytkään. Olisiko pitänyt odotella vielä hetken aikaa että lämpötila olisi ehtinyt nousta yli tuon +5C asteen? Mitä tästä nyt voimme päätellä kun flekti ei suostunut pyörimään, mitä on mahdollisesti hajalla?

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #51 : 12.03.2011, 18:21:19 »
No lähtikö edes ilmastoinnin kompura päälle päälle? En  minäkään ole saanut flektiä pyörimään syyskuun jälkeen,saathan sen etusäleikön purkaa nii siitä saa kaikki esille"huom.leijonamerkin takana oli joku pultti".

Lämmöt ei nouse liian ylös jos pidät lämmppärin täysillä,mutta viilentää ei ainakaan kaupungissa voi.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2011, 18:31:33 kirjoittanut starship »

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #52 : 12.03.2011, 20:04:35 »
Tänään testasin tuolla omalla 307 SW HDi 110 vm. 2008, ilmastointi päälle auton käynnistyksen jälkeen, lämmintä noin 2-3 oC. Kompuran kytkeytymisen huomaa ja kuulee, naks klak, näkee myös kompuran hihnapyörästä, myös puhallin lähtee keulalla päälle heti.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

TKI

  • Vieras
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #53 : 13.03.2011, 11:16:19 »
Ei siellä naksahda kuin joku rele kun painaa ilmastointinappulaa. Mun mielestä se kompurakaan ei lähde päälle eikä se flektikään tosiaan lähde pyörimään. Onko tuosta etusäleikön purkamisesta jotain räjäytyskuvaa täällä foorumilla. Onko kylmäaineen määrällä vaikutusta asiaan, siis että tuo kompura lähtee vielä päälle? Musta tuntuu ettei tuota huoltoa ole tehty meidän leijonaan ihan lähivuosina. Onko noista etuvastuksista tietoa, mitä ne mahtavat kustantaa?
« Viimeksi muokattu: 13.03.2011, 11:58:26 kirjoittanut TKI »

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #54 : 14.03.2011, 16:46:45 »
Kyllä minä sain flektin pyörähtämään kun pidin sormea anturissa ja ilmastoinnin päällä ja kylmää puhaltaen,mut eipä tuo heti pyörähtäny,vaarallisen korkealla kävi lämmöt.

Kyllähän tuo korjaus pitää ottaa asiax täs lähi viikkoina,kun kerkeis.

TKI

  • Vieras
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #55 : 14.03.2011, 22:21:57 »
Luultavasti jo huomenna tiedän asiasta enemmän kun laitetaan diagnostiikka piuha kiinni leijonaan. Tällä viikolla kuitenkin.

TKI

  • Vieras
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #56 : 15.03.2011, 10:34:57 »
Kävin vikakoodin luennassa, eikä vikakoodeja löytynyt? Puhaltimen ykkös ja kakkosvaiheet toimivat kumpikin. Lähtivät pyörimään tuossa testaustilanteessa. Ehkä leijonalla on ollut vain "tilapäinen mielenhäiriö", puhallin vaikka hiljaisempi onkin kuin esim. 306:ssa kuuluu kyllä jos pyörimään sattuu lähtemään. Mukaan sain ilmastointihuoltotarjouksen R134 järjestelmälle, sisältäen desifioinnit, öljyn ja kylmäaineen talteenoton, vuototestin, järjestelmän täyttö uudella öljyllä ja kylmäaineella sekä kesärenkaat alle, kaupan päälle. Kaikki tuo hintaan 65 egeä 15.5. asti  ;)

TKI

  • Vieras
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #57 : 16.03.2011, 14:33:54 »
Miksei tuo puhallin toimi vaikka äsken lämpötila +14C ei pyöri tuo flekti vaikka siellä diagnostiikassa toimikin? Auton sisällä oli varmasti about +20C kun auringossa tuolla pihalla oli. Missä nyt mättää? Ei toimi ilmastointi? Muoks... Sain jo vastauksen kysymykseeni. Soitin tuolle diagnostiikka immeiselle ja oli sitä mieltä että kylmäaine on vain päässyt haihtumaan pois josta seuraa sitten se ettei flekti lähde pyörimään eikä ilmastointikaan näin ollen pelitä. Johan tuo yhden kesän toimikin, auto ollut meillä nyt about 8kk. Olisi luullut että merkkiliikkeessä olisivat laittaneet ilmastoinnin siinä samalla kuntoon. Muistin että automyyjä sanoikin että jos ilmastoinnin teho laskee, niin sitten vaan huoltoon laittamaan uudet nesteet sisälle. Ajokilometrejä on vasta 65 000. Kyllä tää on ihan huippua, Jes!
« Viimeksi muokattu: 16.03.2011, 15:19:19 kirjoittanut TKI »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #58 : 16.03.2011, 15:14:43 »
Kun kytketään ilmastointi päälle, niin kuuluu selvä naksahdus ääni.
Peugeot 3008 hybrid

-PH-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: 307 - Jäähdytysnesteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #59 : 09.08.2011, 07:52:27 »
Auto: 2002 307 1,6 SW.

Mikä on tämän (TU5JP4) jäähdytysjärjestelmän tilavuus eli paljonko on varattava jäähdytysnestettä termarin ja nesteiden vaihtoon?