Kirjoittaja Aihe: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto  (Luettu 10594 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #30 : 14.09.2011, 18:12:43 »
Olen kokeillut. Näkee sen kalvon pimeällä valoa vasten kun sataa. Näkyy myös päivälläkin vesisateella. http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=91856
Peugeot 3008 hybrid

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #31 : 14.09.2011, 18:31:39 »
Ehkä sulla näkyy mutta mulla ei vai tuletko SamiL tarkistamaan lasin. Nyt syy vain on jossain muussa kuin kalvossa.
Ottakaas joku kuva miten tuo tunnistin istuu tuulilasiin. Alkoi epäilyttämään ettei tunnistin kuitenkaan ole lasissa kiinni niin kuin sen pitäisi olla. Suojakotelossa näkyy avaamisen jälkiä joten joku sitä on rassannut. Ehkä sitä ei laitettu oikein kiinni. Tuleeko tunnistin silikonilla vai millä kiinni. Pitääkö koko näkyvä tunnistinosa olla jollain massalla kiinni vai onko se vain reunoilta liimattu lasiin niin että tunnistimen edessä ei ole mitään muuta kuin tuulilasi.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #32 : 14.09.2011, 18:43:25 »
Kastele lasi ja ota kuva.
Peugeot 3008 hybrid

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #33 : 14.09.2011, 18:51:05 »
Anna jo periksi SamiL. Ei minulla ole tarvetta todistella sinulle mitään. Riittää kun itse tiedän onko kalvoa vai ei. Saat kyllä tulla itse ottamaan kuvasi.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #34 : 14.09.2011, 20:34:15 »
Ei kai kannata pillastua, jos foorumilainen haluaa auttaa ;). Kannattaa ottaa etäisyyttä ongelmaan ja viedä auto taitavalle pajalle. Ehkä tuo vika ei korjaannu muulla, kuin kokeilemalla uudella anturilla.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #35 : 15.09.2011, 11:51:28 »
Ei tässä pillastuta. Vois vaan ehdottaa jotain muuta ongelman ratkaisuksi kuin tuota kalvoa lasin pinnassa. Sitä kun on ehdotettu jo tarpeeksi monta kertaa. Jos sanotaan ettei kalvoa ole niin pitääkö sitäkin epäillä. Miksi ei uskota mitä sanotaan. Parempi olisi vastata niihin kysymyksiin mitä on esitetty ja antaa apua niihin mihin apua on kysytty. Jos peugeotin merkkihuolto ei ole taitava paja niin en minä ainakaan tiedä mihin auton voisi viedä. Jos joku haluaa vielä auttaa niin voisi kertoa miten ja millä tuo tunnistin on lasissa kiinni. Kuva kertoisi kyllä enemmän kuin sanat mutta siitä taitaa olla liikaa vaivaa :(

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #36 : 15.09.2011, 11:57:13 »
Käy jossain toisessa huollossa? Sisarmerkillä?

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #37 : 15.09.2011, 12:30:17 »
Mitä olen sadetunnistimia tutkinut, niin ongelmat alkaa kun on käytetty noita halpoja pesunesteitä. Sitten onkin aika mahdoton saada toimimaan kunnolla. Pitäisi se kalvomainen pinta saada lasista pois, muutta millä...

Mä oon kyllä käyttäny pelkästään halvimpia mahdollisia lasinpesunesteitä, ja molemmissa 407:ssa toimii tunnistin moitteettomasti.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #38 : 15.09.2011, 16:18:45 »
Liian kallista touhua kierellä kylän korjaamoilla. Parisataa euroa siitä ettei mitään osata sanoa on vaan liikaa minulle.
Pitää käydä liikkeessä kurkkimassa pököttien tuulilaseja jos vaikka selviäisi miten tuo tunnistin istuu lasiin. Ellei sitten joku laita kuvaa näytille.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #39 : 16.09.2011, 21:30:46 »
Itse itselleni vastaten. Tunnistimessa ei ole kuin yksi liitin jonka irroittamalla sade sekä valoisuustunnistin lähtee pelistä pois. Näin käytössä on tavallinen tihkutoiminto eikä mittarivalot syty enään automaattisesti. Tunnistimen päällä oleva suoja lähtee irti pienellä ruuvimeisselillä suojan molemmilla puolilla olevista kolosista vääntämällä. Itse tunnistin on kahdella metalli klipsillä kiinni tuulilasiin liimatussa telineessä. Tunnistimen ja tuulilasin välissä on samea silikoni lätkä joka pitää tunnistinta tiukasti lasissa kiinni. Tämä silikoni peittää koko tunnistimen myös nuo itse "tunnistin silmät". Tunnistin irtoaa lasista pienellä meisselillä varovasti ja rauhallisesti joka puolelta vääntäen.

Uusi tunnistin on tulossa mutta sitä ennen yritetään vielä tuota vanhaa tunnistinta. Uuden silikonilätkän tein kahden lasin väliin puristaen. Tuskin pyyhkijöitä saa tällä vanhalla tunnistimella toimimaan mutta toivottavasti uudella tunnistimella lähtee pelittämään. Mitenköhän on voikohan tuo tunnistin mitenkään huomata muutaman millin samea silikonin läpi onko lasissa pesunesteen jättämää kalvoa  ;) Millä periaatteella tuo tunnistin tunnistaa sateen. Valonmäärän tunnistuksen ymmärtää mutta miten sade tunnistetaan tuon paksun silikonin läpi.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #40 : 16.09.2011, 21:45:30 »
...Millä periaatteella tuo tunnistin tunnistaa sateen. Valonmäärän tunnistuksen ymmärtää mutta miten sade tunnistetaan tuon paksun silikonin läpi.

Tunnistin lähettää valoa joka heijastuu takaisin anturiin, kunnes pisara tuulilasin pinnalla taittaa valoa niin ettei se palaakaan takaisin, tai jotain...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #41 : 16.09.2011, 21:56:16 »
Eli jos näin on piisaa kun tuon kiistellyn kalvon poistaa vain tunnistimen edestä.  Kalvoilla, naarmuilla ja muilla kolhuilla tuulilasissa ei ole merkitystä kunhan ne ei ole tunnistimen edessä.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #42 : 17.09.2011, 09:30:35 »
Tää nyt on ihan arvailua vaan enkä ole koskaan tuollaista purkanut tai nähnyt purettavan, mutta saattaisiko vika olla siinä, että silikoni on samentunut eikä tunnistin tämän vuoksi toimi oikein (tai sitten sitä on ronkittu kuten muistaakseni aikaisemmin sanoit ja laitettu väärää silikonia väliin)? Se sopisi tuohon SamiK:n toimintaperiaatteesenkin: silokoni samea -> valo ei taitu oikein anturiin -> tunnistin luulee koko ajan satavan ja huiskii hulluna.

Jos kokeilisit kirkasta silikonia?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpyyhkijöiden tihkutoiminto
« Vastaus #44 : 17.09.2011, 15:44:40 »
Olisko kenelläkään sitten tietoa kasauksesta. Käännetyssä järjestyksessä tietysti mennään mutta miten tunnistimen asennus onnistuisi varmasti. Lähinnä mietin miten varmistua ettei silikonilätkän ja tuulilasin väliin jää ilmakuplia. Painetaanko silikonilätkä kuiviltaan lasiin vai pitääkö se kostuttaa esim saippuavedellä ettei nappaa heti kiinni ja ilmakuplat poistuisivat paremmin. Onko tietoa?