Nyt joudun ottamaan sanojani hiukan takaisin... pösön toinen takajarru näköjään lämpenee esim. moottoritieajossa. Nyt jarru on herkistetty pariin otteeseen: mäntää on poljettu ulospäin ja painettu sisään 10-15 kertaa. Kierretyökalulla tuo menee suhteellisen helposti sisään. Jarrupaloista on asennussarjaan tulevasta kohdasta viilattu maali pois ja siihen on laitettu kuparitahnaa. Hyvin liikkuu. Ettei tämä elämä olisi liian helppoa, jarru laahaa edelleen noiden toimien jälkeen. Ilmassa se pyörii hyvin, pieni kahina kuuluu. Ilmeisesti lämmetessään tuo laajenee ja alkaa ottamaan enemmän kiinni. Pyörittelin tuota ilman paloja ja laakeri vaikuttaa ehjältä.
Varmistin samalla, että takajarrussa ei ole ilmaa ja pumppasin sieltä vähän nestettä ulos. Ihmetyksekseni neste ei ollut kirkasta, vaikka se on vaihdettu noin 30tkm sitten. Ei se mustaakaan ollut, mutta jotain siltä väliltä. Jarrusäiliössä jarruneste näytti kirkkaalta. En tiedä värjääkö kuumeneminen noita vai onko jostain lähtenyt kököt liikkeelle. Nuo nesteet vaihdettiin syksyllä pumppaamalla poljinta toisen kaverin ollessa jarrusatulalla. Auto ei ollut käynnissä vaihdon aikana.
Mistäköhän kannattaisi jatkaa? Mietin, että nesteitä voisi laskea joka nurkasta ja vaihtaa kirkkaampaan, mutta voiko se olla tuon laahaamisen takana?
Puhallin elää edelleen omaa elämäänsä. Kun kelit viilenee, niin näkee lopettaako se omat touhunsa.