Kirjoittaja Aihe: 406 - Nykiminen  (Luettu 6839 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 406 - Nykiminen
« Vastaus #30 : 29.01.2009, 20:59:08 »
Ehka helpompi olisi kuitenkin testata avaamalla polttoainesailion korkki :) No joo... Olen samaa mielta etta kannattaa nimenomaan puhaltaa, on nimittäin inhoittavan 'makuista' sisäänhengitettynä...

Edit: kanisterin solenoidiventtiilissä on takaiskuventtiili joten sitä kautta ei mene korvausilmaa tankkiin (lähde: autodata)



Nyt puhutaan eri yhteydestä. Solenoidi on kanisterin ja kaasuläppäkotelon välissä, ja kaasuläpältä ei mene korvausilmaa tankkiin. Kanisterilta lähtee myös "suora" putkiyhteys tankkiin, jota kautta korvausilma imetään. Siis kanisterilta menee nimenomaan korvausilma tankkiin. Kanisterin alapuolella on yksi letkunpätkä, josta korvausilma imetään, mutta kanisterin päältä lähtee kaksi letkua: toinen kaasuläpälle, toinen tankkiin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Nykiminen
« Vastaus #31 : 29.01.2009, 21:01:18 »
Olenkin ajatellut odotella että auto alkaa taas nykiä (se on aika karmea kokemus) ja siinä yhteydessä hööllään korkkia. Oletan, että matka jatkuu taas rattoisasti.

Tyhmä kysymys: Mitä tapahtuu jos poraan korkkiin 3 mm reiän?


Simppeli vastaus:
Turvallisuus on ykkösasia. Jos sattuisi niin onnettomasti, että auto kaatuisi ja korkissa olisi reikä...lopun voi arvata tai päätellä. Siksipä auton valmistaja on tehnyt tiiviin rakennelman ja lisäksi bensahöyryt imeytyvät aktiivihiilikanisterista uudelleen polttoon, eikä ympäristö pilaannu hiilivetykaasuista. Konehuoneessa oleva kuulakytkin katkaisee lisäksi bensapumpun jännitteen ja tekee järjestelmän paineettomaksi. Tsekkaapa vielä tämä kytkin, kumitattikytkin sijaitsee jarrusysteemin läheisyydessä.  
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

J-PR

  • Vieras
Vs: 406 - Nykiminen
« Vastaus #32 : 29.01.2009, 22:17:08 »
Nyt puhutaan eri yhteydestä. Solenoidi on kanisterin ja kaasuläppäkotelon välissä, ja kaasuläpältä ei mene korvausilmaa tankkiin. Kanisterilta lähtee myös "suora" putkiyhteys tankkiin, jota kautta korvausilma imetään. Siis kanisterilta menee nimenomaan korvausilma tankkiin. Kanisterin alapuolella on yksi letkunpätkä, josta korvausilma imetään, mutta kanisterin päältä lähtee kaksi letkua: toinen kaasuläpälle, toinen tankkiin.

Tuo Edit-teksti oli tarkoitettu vastaukseksi edelliseen omaan viestiini (tulipa säästettyä viesti väärässä paikassa). Olen täysin samaa mieltä kanssasi mistä korvausilma imetään tankkiin.

tomu

  • Vieras
Vs: 406 - Nykiminen
« Vastaus #33 : 29.01.2009, 22:47:11 »

Turvallisuusnäkökohta ihan hyväksyttävissä. Todennäköisyys, että "minulle sattuisi jotain" on pieni mutta kuitenkin jätän reijän poraamatta.

Jonkin verran olen autoja rassannut joten onko nuo ilmankierrolle edellä esitetyt hommat tehtävissä itse vai selviääkö niistä huollossa halvalla? Yleensähän käy niin, että kun itse kerran tekee niin sitten sen osaa mutta harvoin toiste tarvitsee.


J-PR

  • Vieras
Vs: 406 - Nykiminen
« Vastaus #34 : 29.01.2009, 23:15:45 »
Ei ole rakettitiedettä. Jos se kanisteri on imenyt kosteutta niin kuivattaminen voi auttaa.