Kirjoittaja Aihe: 405 - Kaasuttimen säätö  (Luettu 5587 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eetu1

  • Vieras
405 - Kaasuttimen säätö
« : 05.08.2013, 13:00:02 »
Auto: 1988 405 1,6 GL (XU52C, 350 000 km).

Missäs tuossa pösössä kaasuttimen seosruuvi mahtaa sijaita? Enoni mukaan pitäisi hieman säädellä kun lyö liekkiä putkesta  lämpimänäkin, bensaa menee ja savuttaa (pönttö korvattu suoralla putkella). Tulpat, pyörijä ja virranjakajankansi on menossa vaihtoon koska ei ole tullut vaihdettua niitä pitkään aikaan. Paukkuminen saattaa tietenkin johtua tulppien, pyörijän ja virranjakajankannen iästä? :) Joskus tietyllä kierrosalueella rupeaa nykimään ja paukkumaan aika voimakkaasti.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 405 - Kaasuttimen säätö
« Vastaus #1 : 05.08.2013, 13:24:52 »
Tyhjäkäynnin ilman määrän säätäminen ei vaikuta käyntinopeusalueella. Sinun pitää aloittaa sytysosista. Erittäin harvoin seos on liian rikas ja silloin kone ei käy lainkaan. Mutta tuo kaasaripeli kyllä paukkuu kunnossa ollessaankin moottorijarrutuksessa helpostikkin. Mutta voit kyllä sitä vähentää kunhan ruuvaat tai taivutat kiihdytyspumpum vartta pienemmäksi.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2013, 13:37:35 kirjoittanut PeugeotDriver »

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Kaasuttimen säätö
« Vastaus #2 : 05.08.2013, 13:42:24 »
Autossasi lienee Solex 34/34 Z1 -kaasutin?

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=2840.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Kaasuttimen säätö
« Vastaus #3 : 05.08.2013, 13:43:49 »
Mutta tuo kaasaripeli kyllä paukkuu kunnossa ollessaankin moottorijarrutuksessa helpostikkin.

Eipä ole itselläni koskaan noin tehnyt ja mitään omia viritelmiä/säätöjä ei kaasuttimeen ole tehty.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

eetu1

  • Vieras
Vs: 405 - Kaasuttimen säätö
« Vastaus #4 : 05.08.2013, 13:59:10 »
On 34/34 Z1 kaasutin ja sitten osia hakemaan:). Voisin kokeilla sitä ruuvi/taivutus systeemiä. ;)
+En ole tehnyt mitään omia viritelmiä/säätöjä kaasuttimeen.

eetu1

  • Vieras
Vs: 405 - Kaasuttimen säätö
« Vastaus #5 : 18.11.2013, 17:57:43 »
Nyt on auto toiminut hyvin mutta vähän vielä savuttaa, johtui tulpista tuo käynti ongelma. Osaisko joku sanoa että pystyykö tuohon pösöön jälkiasentamaan kierroslukumittaria?

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 405 - Kaasuttimen säätö
« Vastaus #6 : 18.11.2013, 18:29:48 »
Pystyy siihen kiekkamittarin laittamaan, ja ihan helpostikin vielä.
Mitään hyötyä siitä vain ei ole.
MB E250 cdi

eetu1

  • Vieras
Vs: 405 - Kaasuttimen säätö
« Vastaus #7 : 18.11.2013, 18:48:55 »
Joo eihän siitä mitään hyötyä olekkaan mutta olisi kiva tietää että kuinka paljon kone kiertää.