Kirjoittaja Aihe: 205 - Sammuilee mutkittelun jälkeen  (Luettu 5282 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugd

  • Vieras
205 - Sammuilee mutkittelun jälkeen
« : 22.08.2013, 13:51:38 »
Auto: 1988 205 1,4 Green (TU3S, VF320CK2201548436, kaasutin, 250 000 km).

Terve. Alkanut nyt ärsyttämään tämä touhu joten haenpa apua. En löytänyt arkistosta/tältä alueelta tarpeeksi sopivaa aihetta joten aloitan uuden. Polttoaineena 98 oktaaninen. Katsastettu kuukausi sitten ja päästöt olivat tyhjäkäynnillä lämpimänä ok.

Moottori käyttäytyy muuten varsin hyvin, mutta jos joutuu mutkittelemaan vähän enemmän, tyhjäkäynti alkaa seilaamaan todella paljon ja joskus moottori sammuu. Myös vaikkei mutkiin ajaisi erityisen kovaa. Kaasua lisätessä kierrokset nousevat kuitenkin iloisesti, ja kaasulla ajaessa myös toimii aivan normaalisti, esimerkiksi mutkaisella hiekkatiellä ajaessä ei mitään ongelmia kunnes moottorin päästää tyhjäkäynnille.

Olen kuullut puheita että joissain vanhoissa ranskalaisissa polttoainetankin imuletku on sijoitettu hölmösti ettei saa välttämättä mutkassa imettyä bensaa, mutta tekee samaa täydellä tankilla.

Onkohan vika polttoaineen saannissa vai jossain aivan muussa? Ainakin polttoaineen suodatin on vaihdettu hiljattain.

Puolukkajussi

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 205 - Sammuilee mutkittelun jälkeen
« Vastaus #1 : 22.08.2013, 15:18:18 »
Auto varmaan kaasutin mallia? Jos on, niin 99% varmuudella kaasari tulvii. Kuulostaa sen verran tutulta nuo kaikki vaivat...

Peugeotilla myivät kaasuttimen korjaussarjaa tähtitieteelliseen hintaan sisältäen kaiken...itse kävin Lada liikkeestä ostamassa uuden kohon sekä tiivisteen hintaan n.15euroa.

Oma auto on siis mallia 205 XS 1.4 2-kurkkuinen kaasutin ja Lada Samarassa käytettiin samanmoista kaasutinta.
"mitähitaammintippuusenparempaatulee"
406V6, 205XS projektit: 405Mi16, 205 XR Ex:205Gti

Peugd

  • Vieras
Vs: 205 - Sammuilee mutkittelun jälkeen
« Vastaus #2 : 22.08.2013, 16:37:05 »
Juu on kaasuttimella. Täytynee tutkia jos löytäisi jotain tietoja kaasarista sillä ei mitään tietoa minkä mallinen kyseinen laitos on. Tosiaan hirveästi tuohon ei viitsi rahaa laittaa mutta jos 15 euron hinnalla saisi vian korjattua niin kelpaisi kyllä. Kuinka yleistä on että jossain päin kaasutinta lukee mallimerkintä?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 205 - Sammuilee mutkittelun jälkeen
« Vastaus #3 : 22.08.2013, 17:15:30 »
Autossasi lienee kaksikurkkuinen Solex 32-34 Z2 -kaasutin. Kaasuttimessa on ainakin uutena ollut metallinen tunnistekilpi tai -tarra, mutta sitä ei enää välttämättä siitä löydy.

205 (1. mallisarja), kaasuttimet
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info