Kirjoittaja Aihe: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 64022 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #30 : 30.01.2013, 18:46:54 »
..ja Fiat Ulysse on myös sama sama..
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

timmi306

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #31 : 30.01.2013, 19:27:09 »
Fiat ulyssen keulaan verrattuna 807:n keula näyttää jo todella hyvältä  ;D . Ei lanciakaan ihan nappiin mene, mutta siedettävä. Enpäs muuten ollut edes humannut että C8:n ja 807:n takavalot on erilaiset. Itse en yhtäkkiä osaa sanoa kummat on paremman näköiset. Omaa silmää miellyttää eniten noista isoista tila-autoista. Eipä espacekään ihan kamala olisi, liukuovet vaan puuttuu niin ei tule kysymykseen. Suosituissa Chrysler Voyager vaan jotenkin epäilyttää, eikä sisäpuoli iske kyllä yhtään  :P . Eikös täällä ollut joku "Autovaihtoehtojen pohdintaa" tms. keskustelu? Alkais sopimaan paremmin sinne.

Pandatso

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #32 : 02.08.2013, 13:32:53 »
Auto: 2006 807 2,0 SR (n. 88 000 km).

Kytkin taitaa tosiaan olla tässä autossa hyvinkin heikko lenkki. 80 tuhannen paremmalla puolella hajosi, ja remontin hinta Pellen Pajalla Helsingissä oli peräti 1300 euroa! Hommaan tuli ilmeisesti ylimääräisiä mutkia, mikä teetti lisähintaa...

puikkis

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #33 : 19.03.2015, 12:48:57 »
Terve,

Tila-auton hankinta alkanut kiinnostaa ja Ranskattaret 807 sekä C8 tuntuisivat parhailta vaihtoehdoilta. Vuodessa kilometrit jää luultavasti 10-15tkm paikkeille eikä pitkää työmatka-ajoa ole nyt tiedossa. Mutta muutama asia askarruttaa.

Onko totta, että 807ssa jakohihnan vaihtoväli on 4 vuotta (/n. 100tkm), kun taas C8ssa väli olisi 10 vuotta? Jostain muistan näin lukeneeni, mutta en ole asiaa varmistanut. Eikä näissä pitäisi olla samat moottorit? Kestääkö sitikan hihna 10 vuotta Suomen oloissa, tai olisiko järkevää vaihdattaa jo aiemmin vaikka kilometrit eivät olisikaan läheskään täynnä?

Onko jotain mitä pitäisi automaattivaihteista hankkiessa tietää, kuin että vaihteistoöljy olisi myös syytä vaihtaa säännöllisesti? Sen perusteella mitä olen lukenut, niin manuaalissa tuntuu kytkin menevän vaihtoon tyypillisesti viimeistään 200tkm paikkeilla. Onko automaatissa mitään vastaavaa, ja voiko 200tkm ajetun vaihteiston olettaa kestävän vielä 100tkm lisää?

Onko merkkien välillä huoltojen hinnoissa selvää eroa, vai onko tämä vain liikkeiden välistä vaihtelua? Kyselin Turusta 2l moottorin jakohihnan + pumppu vaihto hintaa merkkihuollosta ja sitikalle oli selvästi halvempi 500e vs 800e. Kytkin puolestaan  700e vs 1300e, mutta sitikan kohdalla tässä joku tarjouskampanja. Sitikkahuollossa myös 807n huollot olivat edullisempia.

Kiitokset

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #34 : 19.03.2015, 20:28:32 »
Jakohihnan vaihtoväli on maahantuojan määräämä, sillä moottorit ovat samat. Pösössä 4v./120tkm ja citikassa 10v./100tkm (mm.2.0 bensakoneelle). Kestoahan ei kukaan varmaksi osaa luvata. Meillä citikassa vaihdettiin 100tkm kohdalla, kun auto oli 7 vuotias.

Kyllä kytkin tai sen painelaakeri taitaa heikko kohta olla. Meillä levisi 135tkm kohdalla. Automaatissa (AL4) menee magneettiventtiilit vaihtoon ja oliko muutakin..? Kolmelitraisen automaattilaatikko on joka tapauksessa paremmassa maineessa.
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Aapeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 283
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #35 : 20.03.2015, 20:46:54 »
Eikös täällä ollut joku "Autovaihtoehtojen pohdintaa" tms. keskustelu? Alkais sopimaan paremmin sinne.

Tila-autokeskustelua oli reilu vuosi sitten, mutta se siivottiin pois.
Citroen Evasion 2.0 turbo CT -99, Citroen Xantia 2.0 16v -99, Kawasaki z650 -83, Tunturi Super Sport -83

puikkis

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #36 : 27.03.2015, 11:00:01 »
Citikkapuolella luin, että AL4 laatikkoa olisi vain 06 vuosimalliin asti. Onko näin? Ja onko uudemmissa yhtään parempi laatikko ja miten vikaantuva sellainen on? Miten vaihteiston mallin voi todeta, kuin tarkastamalla numeron laatikosta?

puikkis

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #37 : 27.03.2015, 14:04:06 »
Selvisi jo, että laatikon tyypin tarkastus pitäisi onnistua servicestä valmistenumerolla, jonka voi yrittää onkia bilteman sivuilta rekisterinumerolla.

samup

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #38 : 20.05.2015, 18:57:22 »
Auto: 2007 807 2,0 HDi (100 kW, RHR, Saksan tuonti).

Ostettiin tuollainen yksityiseltä (1.omistajalta). En edes muistanut kysyä onko autossa lisälämmitintä! Löytyy kuitenkin penkinlämmittimet, mutta asennuttivat Suomeen tulleessaan lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen jota eivät juuri käyttäneet lämpimän autotallin takia. Eivät moittineet kysyttäessä kylmäksikään.. En nyt pääse tarkastelemaan autoa webaston osalta, koska auto on nyt lankomiehen pihalla odottamassa jakohihnan vaihtoa. Mistä se lämmitin löytyisi jos löytyisi? Katsoin Peugeot serviceboxista VIN koodilla ja sieltä löytyi räjäytyskuva lämmittimestä. (herätti toiveita..)
Ehdin jo kysellä uuden hintaa, nelinumeroinen luku  :o

Jakohihnalla ajettu vasta 196tkm, jätin suosiolla seisomaan 1,5viikoksi huoltojonoon  ;D
 (Toisella lankolla on -09 S-Max samalla padalla ja siinä hihnanvaihto 200tkm tai 10 vuotta.)

Katsastuksesta meni laakista läpi, etujarrut kehoitti herkistämään. Kertapolkaisulla mittaus läpi.

samup

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #39 : 21.05.2015, 21:35:56 »
Edelliseen viestiin viitaten, kyllähän sieltä auton alta kuskin puolelta poltin löytyy. Pitänee kesällä opiskella toiminta.
Auton on siis suomalaisen pariskunnan saksasta -08 uutena ostama (ylivuotinen esittelyauto) ja muuttoautona tuotu -09. Vetoja auton kokoon nähden kivasti, Mi16 on aika lussu
« Viimeksi muokattu: 21.05.2015, 22:02:11 kirjoittanut samup »

pjotrthegreat

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #40 : 29.08.2019, 21:16:59 »
Puoli vuotta ajeltu 180tkm ajetulla 2.2 litraisella 807:lla

Uusittu:

- Sulakerasia (koska pissipojan rele on valettu sinne) aliexpressiltä 70€
- Etujouset (toinen oli poikki) samalla iskarit ja yläpään laakerit varuilta kun olivat alkuperäiset.
- Alatukivarret, toisessa oli alapallo väljä ja toisessa yksi pusla rikki (samalla raidetangonpäät, ne kun ei maksa paljoa).
- Nokka-akselin asentotunnistin - ehkä 20€ motonetistä. (vikavalo - lämpimänä piti sahata käyntiin).
- Toisioilmapumppu, 80€ aliexpressiltä. (tämä on vissiin ihan tyyppivika, ei haittaa ajoa, mutta sytyttää vikavalon)

Kone nakuttaa kylmänä, mutta lopettaa nakuttamisen lämpimänä - kovaa ajoa korjaukseksi. Niin ja pakoputki oli laho - uusi ebaysta kotiin toimitettuna 170€.

Puolukkajussi

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #41 : 17.12.2019, 15:29:12 »
240tkm ajettu, vm.2006.

Näissä alkaa pikkuhiljaa helmat lahoamaan? Tänään katsastusmies teki molemmille puolille nyrkin mentävän aukon ja olihan se pehmeä n.50cm matkalta takana. Moskaa oli myös aika kiitettävästi kertynyt sisälle... Nettiautossa on ollut myös näitä missä kerrotaan että helmakotelot vaihdettu tai selkeästi kuvissa näkee, helma ei ole korin värinen.

Alapallosta tuli myös hylky, nämä varmaan kannattaa vaihtaa samaan aikaan molemmille puolille sillä viimevuonna vaihdoin toiselle puolelle.
"mitähitaammintippuusenparempaatulee"
406V6, 205XS projektit: 405Mi16, 205 XR Ex:205Gti