Kirjoittaja Aihe: 306 - Inertiakytkin (kolarikytkin)  (Luettu 7248 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
306 - Inertiakytkin (kolarikytkin)
« : 21.01.2009, 01:21:25 »
Joissakin malleissa on moottoritilassa polttoainepumpun sähkönsyötön katkaiseva ns. inertiakytkin kolaritilanteita varten. Se saattaa joskus laueta myös pienemmästä tärähdyksestä (esim. ovien kiinni paiskaaminen), jonka jälkeen auto ei enää käynnisty. Mikäli kytkin on lauennut, saa virran taas kulkemaan polttoainepumpulle ko. nappia painamalla. Esim. 2. mallisarjan 1,6-litraisissa TU5-koneellisissa 306-malleissa punainen nappi sijaitsee kuljettajan puoleisen iskunvaimennintolpan kohdalla, moottorinohjausyksikön kotelon takareunassa.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.



Kuvassa 2. mallisarjan TU5-koneella varustettu 306.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2009, 22:42:25 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info