Kirjoittaja Aihe: 508 - Sähköinen käsijarru  (Luettu 15837 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #15 : 30.12.2015, 07:29:42 »
Lumipuurossa ajellessa tuo saattaa toki olla mahdollista, jos takalevyt esim. laahaamisen vuoksi lämpiää sen verran että lumi sulaa. Tuohon märkään kun sitten vetäset ne palat kiinni levyyn, joka sitten yön aikana jäätyy, niin... :-\

No tuossa kun kirjoitin tuota niin jätin kirjoittamatta sen yhden tapauksen 20-vuoden ajalta kun kävi niin että lumipöperössä ajamisen jälkeen kaikissa vanteissa oli niin paljon lunta sisäpuolella että jäätyi jokainen jarru, siis edessä ja takana. Tuohon käsijarrun käyttö ei vaikuttanut mitenkään, sen verran jarrut lämpenee ajossa että vähän pääse sulamaan lumi ja palkinto on valmis, oli muuten ihan älyttömän mielenkiintoista saada auto liikkeelle sen jälkeen.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #16 : 30.12.2015, 08:25:29 »
Siis onko 2011 508 vaijeriton käsijarru? Vai kuuluiko tämä uudempiin vai vanhempiin, buusba?

508:ssa aina vaijereilla oleva käsijarru. Käsijarrumekanismi on siellä takakontin pohjassa.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

505_RZC_508

  • Vieras
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #17 : 09.05.2017, 23:00:55 »
Auto: 2011 508 SW 1,6 THP Allure.

Oho, en edes huomannut ohjekirjasta tuota. Läpi talven oon sähk. käsijarrua käyttänyt ja ei toistaiseksi ongelmia.

Ei ole pögöllä taidettu funtsia et joku täällä talvimaassakin hankkii tällaisia autoja. :)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #18 : 10.05.2017, 10:35:34 »
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi 140 Allure (DW10B).

Edelleenkään ei ole mitään hätää käsijarrun talvikäytössä. Paranee vain sillä, ei minkäänlaista jumitusta meidän 508:ssa vieläkään. Pätee ihan sama kuin kaikkiin muihinkin autoihin, käyttämällä ei hapetu.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #19 : 10.05.2017, 21:05:32 »
Ei hapetu ei kunnes hörppää suolavettä sisuksiin.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #20 : 10.05.2017, 23:21:39 »
En nyt tarkkaan muista, mutta taitaa vaijerit olla aika hyvin piilossa suolavesisuihkuilta tässä mallissa. 
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

rouhiala

  • Vieras
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #21 : 03.11.2017, 12:37:24 »
Nuo on vaa sellaisia nuo sähköset käsijarrut että kun hajoaa niin kalliiks tulee. Varaosien kustannusarvio oli etelä-savon autolla noin 2700€. Taidetaan isännän kanssa ite koittaa ensin kuntoon laittaa.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #22 : 03.11.2017, 14:30:26 »
Mitä siis tapahtui rouhiala?
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #23 : 03.11.2017, 16:06:17 »
Näyttää maksavan tuo vaijereita kiskova aparaatti 2700 €, osanumero 2. Liekö tuo sitten hajonnut?


308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

rouhiala

  • Vieras
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #24 : 08.11.2017, 10:49:09 »
Jarrusatuloitten päästä ne muoviholkit on halki ja vaijeri ruvennu jumittamaan. Jse on toi osa 4. Tietysti jos jostain sellaset holkit onnistus löytämään niin ei tarviis koko palettia miettiä uutta. Mutta mistäpä sellaisia löytää niin se on asia erikseen.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #25 : 08.11.2017, 11:08:03 »
Tekisikö joku tälläisen 3D- tulostimella?
Pystyykö tekemään ja kuka, minulla ei mitään hajua ikävä kyllä.
Entä saako jostain muoviputkesta työstettyä (lattialämpöputket?), varmasti  visainen tehtävä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #26 : 08.11.2017, 11:19:54 »
Euron osa tekee taas tonnin vahingon.

Kuvasta ei saa mitään selvää, mutta mahtaako holkki olla niin erikoisen muotoinen, ettei sitä pystyisi tekemään perinteisillä työkaluilla. Kannattaa jonkun aikaa askarrella 2700 eurolla.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #27 : 08.11.2017, 11:57:25 »
Osa numerolla neljä on saatavilla erikseen, kuten se on tuohon kuvaankin merkitty. Hinta service boksin mukaan 3 euroa.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #28 : 08.11.2017, 11:58:51 »
 :D

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #29 : 08.11.2017, 12:03:49 »
Kysykää aina ensin Aksulta. -Vanha viidakon Peugeot Foorumin sanonta
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04