Kirjoittaja Aihe: 407 - Ohjaustehostin  (Luettu 83405 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #45 : 12.03.2010, 19:11:49 »
Rakennehan putkiston osalta muutettu jo kesällä 2005. Omaan toukokuussa 2005 käyttöönotettuun vaihdettiin pumppu ja putkisto takuuseen eikä tämän jälkeen tässä eikä kahdessa muussakaan omistamistani 407:n tehostimissa ole ollut ongelmia.Tärkeää sinun tapauksessa olisi vaihtaa tehostimeen mahdollisimman ohuet pösön  merkkiliikkeen käyttämät tehostinöljyt. Jos siellä monenlaista sotkua sekaisin, niin ongelmat eivät helpota.

Twilight

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #46 : 23.03.2010, 22:39:53 »
Automaa Raisio olisi kyllä myynyt uuden putkiston tähän vm. 2007 autoon. Kuulemma joku huohotusputki on lisätty rakenteeseen. Kustannusarvio uudelle putkistolle + öljyille + työlle olisi ollut n. 400 euroa.

Jätin vaihtamatta. Vaihdettiin vain öljyiksi pösön omat ohuet öljyt, kuten monsteri kirjoitti. Ongelma näyttäisi ainakin hetkeksi helpottavan, ehkä tällä pärjätään ensi talveen asti.

Theseus

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #47 : 06.05.2010, 22:03:56 »
Auto: 2005 407 2,0.

Omassa autossa ilmeni vikaa ohjauksessa ajoittain vasemmalle kääntyessä kun ohjaus jämähteli jäykäksi. Vein alku viikosta huoltoon (ei merkkihuolto) ja sieltä soiteltiin että syynä ongelmaan ohjaustehostimen pumppu. Koko pumppu kuulemma pitäisi vaihtaa ja osa maksaa n. 850 euroa + työt!!  :o

Soittelin sitten automaalle ja kyselin heiltä tilanteesta. Ja tulevatko he hinnassa vastaan tai menisikö mahdollisesti takuuseen varsinkin kun autoa on käytetty syksyllä liikkeessä 120tkm huollossa ja silloinhan ohjaustehostin on ymmäärtäkseni huolto ohjelman mukaan pitänyt tarkistaa. Ilmoittivat että eivät tule hinnassa vastaan eikä tuota saa takuuseen.

Täytynee nyt vielä selvitellä voiko tuo hinta tosiaan olla noin suolainen ja riittäisikä mahdollisesti nuo ilmaukset ja nesteiden lisäämiset hoidoksi.

Theseus

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #48 : 10.05.2010, 09:30:14 »
Kävin sitten hakemassa auton kyseisestä huoltopaikasta ja kyselin vielä että olisikohan mahdollisesti ilmaaminen ja nesteiden vaihto voinut auttaa tässä tilanteessa. Vastaus oli jyrkkä ei: pumppu on paskana.

Päätin kuitenkin viedä auton vielä automaahan ja kysellä siellä tilannetta. Palvelu pelasi hyvin, työnvastaanottaja ilmoitti että takrastavat tilanteen, kokeilevat ilmausta ja jos ei auta niin siloin on edessä uuden pumpun ja mahdollisten muiden osien tilaus. Huolto järjestyi vielä samalle päivälle.

Puolen päivän aikaan liikkeestä soitettiin ilmoitettiin että auto noudettavissa. Nyt ohjaus toimii normaalisti. Hinta huollolle (ilmaus+uudet nesteet) oli 60 e.

Theseus

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #49 : 12.05.2010, 20:10:28 »
Joo turha sitä liikkeen nimeä pimittää jos sinne ovat muut autoa huoltoon viemessä, niin osaavat olla ainakin tarkkana.
Eli kyseessä oli RJV autohuolto/Fixus Herttoniemessä.

Tosiaan on tarkoitus myös antaa palautetta liikkeeseen. Jos tuo ei täysin kusetus yritys ollut niin ehkä miettivät sitä ilmausta uudemman kerran jos joku toinen autonsa saman vian takia liikkeeseen tuo.

Kovasti kyllä työnjohtaja sanoi että heillä on paljon kokemusta peugeoteista ja ovat noita ohjaustehostimen pumppuja aiemminkin vaihtaneet...monikohan niistä vaan turhaan tai ainakin turhan aikaisin...

nahkasaapikas

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #50 : 25.12.2010, 16:22:08 »
Auto: 2007 407 SW 1,8.

Tervehdys kaikille.

Tämä on ensimmäinen viestini palstalle. Olen omistanut auton tasan viikon verran. Auto tuli hankittua etelä-suomesta ja sillä on ajettu 115 tkm. Nyt sitten kun ajoin auton tänne susirajalle, jossa pakkasta oli vielä eilen -30 alkoi ohjaustehostin aika ajoin poistua vaikuttamasta. Kurkkasin tehostimen säiliöön ja siellä on cappucinoa, joka tursusi hieman korkin reiästä ulos.

Mietinpähän sitä, että onko tehostimessa ollut liian huonolaatuiset nesteet tänne koviin pakkasiin kun tällä on ajettu vain etelä-suomessa? Olen lukenut jonkin verran aiheesta tuolta palstalta ja osaan jo arvata, että huoltokäyntihän tästä tulee. Kysynkin, että onko tiedossa mitä litkua sinne kannattaa työntää ja onko tehtaalta tullut mitään korjausohjeita kyseiselle asialle? Niin ja tietysti minun kannaltani olisi tietysti paras, jos niillä olisi kampanja, jolla he korjaavat kyseiset menopelit.

toope

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #51 : 04.01.2011, 22:40:02 »
Auto: 2007 407 SW 2,0 HDi (automaatti).

Sama homma ollut, täältä sain vinkin: öljyjen vaihto ja Sikaflexillä säiliön korkin "huohotinreikä" tukkoon. Ei ole enää tehostin takkuillut, öljyt pysyvät sisällä, vaikka pakkasella kuohuavatkin. Jos paine äityy liian kovaksi, sikamassa antanee periksi kyllä. Ollut näin nyt muutaman viikon. Tiedä sitten, onko tästä jotain haittaa, mutta toimii.

-toni

407 Cupee

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #52 : 08.01.2011, 20:10:41 »
Omassa Cupeessa ei ole ollut ongelmia pumpun kanssa.  Kuulin sellaisesta korjauksesta, että pumpun sisällä kierto venttiilit käännetään virtaamaan toiseen suuntaan. Rovaniemellä ovat kokeilleet ja Oulussakin uskaltavat merkkikorjaamolla kokeilla. Yhtä pösöä nyt tarkkaillaan viikon jo pelannut. Hinta oli korjauksella noin 100€. Kyselkää etelässä tätä korjaus konstia. :-\ 

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #53 : 08.01.2011, 20:51:58 »
Vaatisi teknisen ja teoreettisen tarkastelun tuo venttiilien kääntäminen. Ohjauslaitteiden virittäminen on riskaabelia.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

pastirol

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #54 : 09.01.2011, 18:01:04 »
Auto: 2005/08 407 SW 2,0 Confort

Oliko jollakulla tietoa minkä tyyppistä ohjaustehostinöljyä 407:aan pitäisi laittaa? Huoltovihko kertoo vai 307/406/607:n käyttävän 9730.A1:stä ja 206/Boxer/Partner/Expertin käyttävän Dextron II:sta. Onko tässä pakko mennä merkkiliikkeeseen kun ei ole varmaa tietoa normi ATF:n sopivuudesta?   

isokra1

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #55 : 09.01.2011, 21:19:22 »
Omassa autossa 407 1.8 -07 käytössä 9730.A5.
Eikä mitään ongelmia ole ollut

pastirol

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #56 : 10.01.2011, 14:16:59 »
No sitä 9730.A5:sta ne minullekin myivät Automaassa. 26€ ja risat kynivät hintaa mokomasta.

karppanen

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #57 : 16.01.2011, 17:09:43 »
Auto: 2005 407 2005 2,2 (porrasperä).

Olis ollut mukava kuulla miten on nyt auto toiminut kun on nesteet vaihdettu ja ilmattu.

Vaimo osti vaan just muutama viikko sitten auton ja nyt lauantaina kun pakkasta -22 niin nesteet tuli meidän autosta ulos korkin reiän kautta. Nyt vaan miettii mitä tehdä kun autolla ei oo ajettu vielä tankillistakaan oston jälkeen. Autolla kyllä muuten on ajettu 110 000 km.

Yhteys täytyy varmaan ottaa myyneeseen autoliikkeeseen, mutta mikä on heidän kommentti asiaan?

TEMP_ARKISTOON

pögömies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #58 : 17.01.2011, 22:20:34 »
Auto: 2004 407 2,0.

Tänään käytin merkkihuollossa pesoseni, aiheena sähkökäyttöisen / muuttuvatoimisen ohjaustehostimen pumpun ns. öljykuohunta. Tehostinöljynä käytetty kesästä lähtien maahantuojan suosittelemaa Totalin Fluid.DA-9730.A5 kamaa. (Kesällä vaihdettu hammastanko, joka laski öljyt asfaltille, tuolloin öljyksi kuulemma laitettu ed.main.oilia.)

Siis tänään poikkesin merkkiliikkeeseen öljyn runsaan vaahtoamisen vuoksi, koska pelkäsin esim. kavitointia tai vastaavaa joka voisi aiheuttaa vauriota. No, huollossa mainittiin, että tuttu oire näissä joissa sähkökäytt. tehostin. (iso-paha-SUSI) Rutiini homma heille, kone käyntiin, tehost. täyttökorkki auki ja rauhallisesti rattia ääriasennosta toiseen, kunnolla ajan kanssa, samalla tarkkaillen öljypinnan tapahtumia, tarvittaessa öljyä lisäten kunnes pinta stabiloituu eli asettuupi kirkkaaseen nestemäiseen muotoon. Toimenpide oli vain pumpun ilmaus, joka kuulemma saattaa viedä useammankin hetken aikaa, joissakin tapauksissa. Kohdallani ehkä parikymmentä min. Seurasin hommaa vierestä, joka vaikutti yksinkertaiselta, mutta pumppusysteemi ei kyllä saanut heiltä kehuja. (Uusissa kait palattu hihnakäyttöiseen/perinteiseen,otaksun) Tietääkseni meitä tehtaan testihenkilöitä on Suomessa todella lukuisa joukko kokeilemassa näitä lapsuksia.

Pitkää pinnaa ja malttia muillekkin.
Nyk;Peugeot 308 II,Puretech,130,Autom.Allure 2014.SW.
Ex-407.2ltr.Comf.-04. 406.2ltr.-98. 307.GR 1,6.  206 GTI 1,9.  405.1,9 SRI.  405 1,9 GL.-SAAB 900 TBO.  SAAB 900. SAAB 99. Nissan. Taunus 20 V4 GL.  Mini 850. Triumph Herald. Kupla 1,2. Skoda Oktavia Super.  Fiat.

vili_keinanen

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #59 : 18.02.2011, 23:15:01 »
407:ssa on ollut ongelmia ohjaustehostimissa. Uuden mallista osaa tilalle...


Mikä osa tähän tulisi vaihtaa?

Itselläni vaihdettiin 2kk sitten nesteet, ja ohjaus oli sen jälkeen taas erinomainen. Nyt parin kuukauden jälkeen sama homma, öljy on vaahtoutunut, ohjaus jäykkä ja inhottavan tuntuinen. Varailin aikaa jo maanantaille että imetään nesteet pois ja uudet tilalle, mutta olisiko tähän siis tarjolla jokin toinenkin toimintatapa milloin ei tarvitsisi vaihdella nesteitä vähän väliä?

Mulla siis -05 2,0 sw bensa automaatti
« Viimeksi muokattu: 18.02.2011, 23:18:51 kirjoittanut vili_keinanen »