Auto: 2005 407 1,8 (EW7, 115 hv, 270 000 km).
Moi. Ensimmäinen postaus tälle foorumille. Pitkäänhän tässä onkin selvitty (
). Eli tarina on seuraavanlainen:
Alla on ollut työmaa rakkineena nyt reilut puoli vuotta hyvin sisään ajettu. Tässä parin viikon sisällä kaasu on hirttänyt täysille kierroksille kaksi kertaa kiihdyttäessä kolmos- ja nelosvaihteiden välissä. En todellakaan käytä kaasua noin vaan se on pamahtanut täysille (7000rpm) itsekseen vaihdekepin ollessa vaihteiden välillä. Ainoa mikä tähän on auttanut on auton sammutus ja tien viereen pysäyttäminen. Vielä uudelleenkäynnistyksessäkin kierrokset ovat lähteneet kohti tappia, mutta oire on kadonnut molemmilla kerroilla kaasupoljinta rumppaamalla. Auto on näistä ongelmista huolimatta ollut päivittäisessä ajossa ja tänä aikana sillä on menty yli 1000km.
Luin tänään koodit ja Diagbox ilmoitteli seuraavista:
BSI:
F99C Engine fusebox: Fault in fuel pump control circuit
F9A0 Not defined
Injection/Ignition:
P1438 Not defined
P0401 Control of the exhaust gas recirculation valve
BSM:
F99C Fault fuel pump command
F9A0 Starter control relay fault
Mistähän em. kaasutusvika voisi johtua? Vaihdoin tähän jo kesällä BSM-laatikon edellisen hajottua. Nykyinenkin on purkuautosta, joten voisiko vika olla taas siinä? Löytyy kyllä vielä toinen BSM-boksi hyllystä, koska hankin kaksi kaiken varalta...
Nyt olisivat joka tapauksessa hyvät neuvot tarpeen peugeot-autoilun jatkumisen varmistamiseksi