Samanikäisen 607:n ABS-antureiden kanssa tapelleena: Mikä oli tarkasti virheilmoitus ennen ja jälkeen ABS-anturin vaihdon? Omasta autosta meni muutamassa kuukaudessa kolme anturia. Vaihdoin itse kaikki neljä, mutta yhden vaihdossa mokasin. Eturenkaissa "ABS-kehä" on magneettiraita etupyörän laakerissa. Tuo on hyvin herkkä ja onnistuin siihen poralla hipaisemaan ABS-anturia irroitettaessa (ei lähtynyt ehjänä vaan piti porata pois). Ko. korjauksen jälkeen nopeusmittari toimi taas ja suuri kasa muita virheilmoituksia hävisi, mutta ABS/ESP-virhe ei. Välillä ABS-valo ei syttynyt lähdettäessä, mutta nopeuden noustessa yli 20-25 km/h ABS-valo syttyi ja virheilmoitukset tulivat. Vika korjaantui vaihtamalla ko. pyörän laakeri.
Ennen korjausta nuo kolme ABS-anturia valittivat oikosulusta. ABS-antureiden vaihdon jälkeen se yhden etupyörän anturi valitti "coherence", mikä ilmeisesti tarkoittaa, että signaali pätkii. ABS-kehällä on 48 signaalia. Jos noista yksi puuttuu tai on yksi liikaa, tullee tuo jälkimmäinen virheilmoitus.
Jos virheilmoitus on edelleen oikosulku tai katkos vaihdetussa anturissa, lienee kaapeleissa tai liitoksissa vikaa. Itse mittasin poisvaihdettavat ABS-anturit ja oikosulussa olivat.