Kirjoittaja Aihe: Partner - Polttoainejärjestelmän ilmauspumppu (diesel)  (Luettu 5085 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarppi2

  • Vieras
Auto: 1997 Partner 1,9 (diesel).

Eli Partnerin moottoritilassa oleva "käsipumppu" tai ilmauspumppu on koko ajan tyhjänä, näin ei pitäisi ilmeisesti olla? Auto on todella huono lähtemään kylmällä koneella käyntiin, joutuu kaasulla herättelemään koneen koska se röpöttää ja pölläyttää valkoiset savut ilmoille joten tuli mieleen johtuuko se nimenomaan tuosta pumpusta? Jos puristan pumppua pari kertaa ja käynnistän sen jälkeen, auto lähtee huomattavasti paremmin käyntiin. En ole esim. huomannut että polttoainetta vuotaisi mistään, enkä ole huomannut tarkasteluissa että olisi ilmavuotoakaan.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: Partner - Polttoainejärjestelmän ilmauspumppu (diesel)
« Vastaus #1 : 22.06.2017, 06:30:04 »
Ei kuuluisi olla tyhjä, jos on tyhjä niin ilmavuoto linjastossa on ja polttoaine valuu takaisin tankkiin. Syyllinen voi olla juuri tuo käsipumppu, vanhemmiten kumi haurastuu ja alkaa päästää ilmaa läpi. Toki letkua ja liitoksia on joten kannattaa kaikki polttoainelinjan liitokset nyt ainakin käydä läpi konehuoneen puolelta. Ilmavuoto on sikäli hankala havaita että koska tuossa ei ole tankissa siirtopumppua niin koneen käydessä polttoainelinjastossa on imu ja vuotoa ulospäin ei välttämättä näy.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

jarppi2

  • Vieras
Vs: Partner - Polttoainejärjestelmän ilmauspumppu (diesel)
« Vastaus #2 : 22.06.2017, 09:31:58 »
Tätä peläsinkin. Täytyy alkaa tutkia letkuja ja tarvittaessa vaihtamaankin, kiitoksia :)

Nevalle

  • Vieras
Vs: Partner - Polttoainejärjestelmän ilmauspumppu (diesel)
« Vastaus #3 : 27.10.2017, 19:52:41 »
Auto: 2002 Partner 1,9 (DW8).

Meillä sama vika, tässä on toinen ongelma et yhtäkkiä nostaa kierokset 2000rpm ja pitää minuutin verran siinä niitä. Kesällä toimii suht normaalisti, mut talvi ku rupes tulee niin pumppaus alko vaikka piuhan päässä ollut. On kyll niin ihmeellinen vika, alku vuodesta vaihoin solenoidin niin vika hävis ja toimi normaalista.