Tuo oli ihan vaan pyöränlaakeri, josta toinen laakerikehä oli hirttänyt. Itse olin silloin vasta hiljattain ajokortin saanut. Monenlaista asiantuntijaa oli ollut neuvomassa mikä laakeri voi olla ja mikä ei. Minä sitten vaihdoin itse tai tuon asiantuntijan avustuksella. Oli muiden pyörien laakereita, vetoakselin tukilaakeria jne. Myös tasauspyörästön laakereita epäiltiin, mutta niitä ei sentään taidettu vaihtaa. Eturengas kerrallaan nostamalla tuo paikallistui sitten siihen eturenkaaseen, jonka ei ainakaan pitänyt olla syyllinen.
Myöhemmin olen oppinut, että kaarrettaessa ääntä pitävä laakeri on yleensä se sisäkaarteen puolella oleva eikä ulkokaarteen, jonka luulee kuormittuvan enemmän. Ja laakerivian yleensä myös kuulee rengasta ylhäällä käsin pyöritellessä. Tämä siis ainkin noissa kaksikehäisissä suljetuissa laakereissa, joita eturenkaissa yleensä käytetään ja ääntä kuuluu toiseen suuntaan kaarrettaessa, omissa autoissa n. 80 km/h alkaen. Joissain tapauksissa myös suoraan ajattaessa, mutta häviää toiseen suuntaan kaarrettaessa.