Kirjoittaja Aihe: 308 - Virransäästötilan ottaminen pois käytöstä  (Luettu 1858 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

satu1

  • Vieras
Auto: xxxx 308 x,x.

Onkohan mahdollista ohjelmallisesti saada pois economy mode-toimintoa. On melko häiritsevää, kun säästömoodi menee niin nopeasti päälle ja virtoja ei voi käyttää... Onhan se kätevä, jos valot jää päälle tms. mutta sitävarten on oma summerinsakin.

Puolukkajussi

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 308 - Virransäästötilan ottaminen pois käytöstä
« Vastaus #1 : 01.05.2019, 12:55:37 »
En kyseistä mallia tunne, mutta saattaa olla mahdollista, toiminnon pois kytkentä ei tosin ole kovin järkevää. Akku tyhjenee nopeasti, kaukosäädin ei avaa enää ovia, ym..

Auton pystyy asettamaan näyttelytilaan/showroom modeen jonka pitäisi poistaa economy mode käytöstä. Itselläni ei ole tästä kokemusta.
"mitähitaammintippuusenparempaatulee"
406V6, 205XS projektit: 405Mi16, 205 XR Ex:205Gti

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 308 - Virransäästötilan ottaminen pois käytöstä
« Vastaus #2 : 01.05.2019, 13:36:17 »
Missä tilanteissa heittää economy mode ilmoituksen? Jos jatkuvasti, niin on jotain vikaa joka kannattaa korjata eneen kuin ei autoa enää saa käyntiin.

satu1

  • Vieras
Vs: 308 - Virransäästötilan ottaminen pois käytöstä
« Vastaus #3 : 02.05.2019, 10:54:17 »
Tila tulee käyttöön esim. jos ovi on auki noin puoli tuntia. Sitten pitää käyttää autoa pitkään, että saa pois. Mikään ei toimi, ei saa muuten edes ikkunaa kiinni...
Mitenkähän tuon näyttelytilan saa päälle, ja mitä se sisältää??

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 308 - Virransäästötilan ottaminen pois käytöstä
« Vastaus #4 : 02.05.2019, 11:57:07 »
Tuossa tilanteessa ymmärän sen (pitää ovea pitkään auki) ja pidän sitä hyvänä ominaisuutena että alkaa suojaamaan käyttäjää tiputtamalla toimintoja pois.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Vs: 308 - Virransäästötilan ottaminen pois käytöstä
« Vastaus #5 : 02.05.2019, 14:19:54 »
Showroom tilassa auto ei ole tieliikennekelpoinen ja kaikki mallit eivät taida edes käynnistyä siinä tilassa. Se ei mahdollista mm. ovien lukitsemista, eikä autosta siinä tilassa sammu virrat mitenkään eli se vaatii, että auto on jatkuvasti kiinni ulkoisessa akkulaturissa. Showroom-tilan saa päälle huollon testerillä, mutta normaali kuluttaja ei tee tuolla tilalla yhtään mitään.

satu1

  • Vieras
Vs: 308 - Virransäästötilan ottaminen pois käytöstä
« Vastaus #6 : 03.05.2019, 13:26:15 »
Ahaa!

akyttala

  • Vieras
Vs: 308 - Virransäästötilan ottaminen pois käytöstä
« Vastaus #7 : 07.05.2019, 11:06:29 »
Onko akku kunnossa? Huonolla akulla näyttäis menevän Economy Modeen joka yö, vaikka mitään sähkölaitteita ei ole päällä ja auto on tallissa ovet kiinni.
Uudella akulla ei tätä tee. Ainakin kokeilemisen arvoista, jos akku on vanha.

Offtopic:
Akunvaihto kannattaa tehdä n. 3v välein, niin välttyy monelta kiusalta, mitä nykyautojen paljon virtaa syövät järjestelmät alkavat tekemään, kun vaikkapa pakkasella akun virranantokyky heikkenee.
Ja kyllä, eriäviä mielipiteitä tietysti saa olla ja Rane Seolla on ajanut samalla papan Corolla KE30:stä perityllä akulla jo 40 vuotta, mutta akku on aika pieni kustannus ja helppo vaihtaa, joten turha pelleillä pienen asian kanssa.
Akkukoteloon kannattaa laittaa vain Boschia tai Vartaa, Exidellä tuntuu olevan aika epätasainen laatu ja useampi on kuollut jo ekan kk aikana. Motonetin Snajzer tms. halpis kesti tasan kuukauden yli 2v, eikä 2v takuu  enää korvannut, kun oli niin pitkään yli. Lisäksi se kuoli ihan kerrasta antamatta mitään varoitusmerkkejä, kun Exidet sentään selkeesti alkoivat pyörittää konetta kankeammin ilmoittaessaan kuolemastaan. Boscheja ja Vartoja ei ole hajonnut yhtäkään sillä 3v vaihtovälillä, jota meillä pidetään niin omassa kuin ammattikalustossa. Meillä tietysti erona keskivertoautoilijaan se, että autolla on pakko mennä, kun sitä tarvitaan, eikä ole mahdollista jäädä odottelemaan varavirtaa tms. pelleilyä.
Ja ei, meillä ei myydä akkuja, minkään merkkisiä, tai mitään muitakaan varaosia, vaan tämä on ainoastaan useamman kymmenen jatkuvasti liikkuvan auton kokemus parilta kymmeneltä vuodelta.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 308 - Virransäästötilan ottaminen pois käytöstä
« Vastaus #8 : 07.05.2019, 11:59:55 »
Ja ei, meillä ei myydä akkuja, minkään merkkisiä.

Melkein erehdyin jo luulemaan.  ;D

C5 Sitikassa alkup. Varta meni vaihtoon varmuuden vuoksi 10 vuoden ikäisenä. 407:an samanlainen Vartan alkup. akku taisi vaihtua 9 vuoden ikäisenä, kun starttauksessa selvästi kuuli, ettei pyöritä enää kovin vinhasti. Silti lähti käyntiin aina, eikä mitään vikakoodeja akun takia alkanut tekemään. Boxerissa on nyt reilu 5 vuotias Bosch 100 Ah (ei agm). Talvella lyhyttä matkaa ja paljon webaston käyttöä (liekkinapista päälle ja pois, ei automatiikkaa). Nyt meinasin katsoa, saako tarrojen alta vettä lisättyä.
 Paljon haukuttu Exide vapaa-ajan akku kesti vaunussa 10 vuotta. Oli koko ajan latauksessa. Mönkijässä sellanen ihmetys kuin Fiamm ja tämän elämä ei tunnu loppuvan ikinä, vaikka on talvet pressun alla ajamatta kylmässä. Keväällä akun lataus ja taas toimii. Veden lisäystä tarpeen mukaan.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...