Kirjoittaja Aihe: 206 - Sähköviat  (Luettu 13174 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

plagu

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #30 : 11.01.2016, 10:46:59 »
Eli ajonesto on poistettu täysin väärällä tavalla ::)

Kyllä se varmaan tuolla käy mutta ecu on edelleen lukossa joten ennakkosäädin ei toimi, bsi ei saa tietoa että moottori on käynnissä jne...

Ja juu tiedän kyllä miten ecu siirretään / virginoidaan kun olen niitä melkoisesti tehnyt.

jannekoiv

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #31 : 11.01.2016, 12:16:06 »
Joo minulle on aika hämärää että mitä kaikkea purkkiin tarvitsee kirjoittaa ja millä, paras tietty jos tuon piirin siirtämällä saa purkin auki. Näyttää siellä enemmänkin eeprommia/flashia olevan.

eeeno

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #32 : 11.01.2016, 18:57:13 »
Onkohan tarkotus ollu poistaa viallinen ajonesto vai vaan ohittaa se? Sen kun olisi voinut ohittaa kajoamatta koko elektroniikkaan. Ebaystä löytyy "immobilizer bypass" hakusanalla mielenkiintosia viritelmiä. Varmaan toimivat karvalakkimalleissa ihan ok...

jannekoiv

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #33 : 12.01.2016, 06:32:16 »
En tiedä.

Tutulla purkamolla olisi ecu + ajonestolaite, muttei ilmeisesti kuitenkaan bsi:tä 100 eurolla. Eli tuohan käsittääkseni soveltuisi lähinnä aihioksi, ja vaatisi bsi:n, ecu:n tai molempien "virginoinnin" että homman saisi pelaamaan?

jannekoiv

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #34 : 12.01.2016, 07:15:05 »
Riittääkö että uudessa ecussa nuo vihreällä ympyröidyt täsmää (näyttää täsmäävän kaikissa mitä ebaysta löytyy), vai pitääkö täsmätä muutkin?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #35 : 12.01.2016, 07:56:37 »
Mielenkiintoista, mutta kannattaisi noudattaa plagun ohjeita tai antaa plagun tehdä tuo operaatio ammattitaidolla.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

jannekoiv

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #36 : 12.01.2016, 07:59:37 »
Se on tietysti paras vaihtoehto, jos plagu tai joku muu haluaa sopivaa korvausta vastaan toimivan purkin valmistella. :D

plagu

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #37 : 12.01.2016, 08:42:34 »
Juu noi numeerot riittää.

Tuollaista yksilöä jossa joku on jo käynyt säveltämässä niin ei rehellisesti hirmusti kiinnosta koskea. Pitäisi vähän edes tietää miksi se ajonesto on alunperin poistettu onko siellä transponderi/johtosarja vikaa tms, onko ecu varmasti auton alkuperäinen jne... Kyllä mä voin kloonauksen/virginoinnin hoitaa mutta ei tuo välttämättä silläs kuntoon tule...

jannekoiv

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #38 : 12.01.2016, 08:53:31 »
Joo täytyy ekana hankkia jostain uusi ecu ja varmistaa että se toimii autossa sen verran, että vikavalo syttyy ja lexialla saa yhteyden.

jannekoiv

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #39 : 18.01.2016, 18:37:50 »
Eipä auttanut ecun vaihtokaan, ei syty K-valo. Mietityttää että tarvitseeko ecu vielä erillisen herätteen, kun käyttöjännite sinne kuitenkin sulakeboksilta tulee.

jannekoiv

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #40 : 18.01.2016, 22:13:02 »
Vika sitten löytyi lopulta johdosta 1229, mikä on ilmeisesti jonkinlainen tyyppivika. Eli vika ei ollutkaan siellä rintapellin puolella kulkevassa johtonipussa.  :P

Auto kyllä pelaa hienosti tuolla toisellakin eculla, kunhan magneettiventtiilille kulkeva ohimarssijohto on kiinni. Käy nätisti ja mittaristo pelaa, ym.

arikau

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #41 : 08.03.2018, 21:08:48 »
Auto: 2003 206 x,x (143 000 km).

Vinkkiä kaivattais. Joku aika sitten nopeusmittari lakkasi toimimasta, sytty air bag valo. Vaihdettiin mittari. Toimi jonkin aikaa mutta nyt vittuilee taas. Kun laittaa pakin päälle niin nopeusmittari pomppaa 110 km, air bag valo syttyy. Kun lähtee ajamaan niin välillä mittari lähtee toimimaan ja välillä ei. Missähän vika voisi olla????

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #42 : 09.03.2018, 06:47:06 »
Kyllähän tuo maadoituspuolen vialta vaikuttaisi, hapettunut maakontakti tms. Eli maadoituspisteiden läpikäynti varmaan aluksi.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

vtrouju

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #43 : 17.03.2018, 19:18:11 »
Vika sitten löytyi lopulta johdosta 1229, mikä on ilmeisesti jonkinlainen tyyppivika. Eli vika ei ollutkaan siellä rintapellin puolella kulkevassa johtonipussa.  :P

Auto kyllä pelaa hienosti tuolla toisellakin eculla, kunhan magneettiventtiilille kulkeva ohimarssijohto on kiinni. Käy nätisti ja mittaristo pelaa, ym.

Auto: 2002 206 1,9 (diesel).

Olen tehnyt pari viikkoa töitä vian etsintään. Missä johtonipussa on johdin 1229? Onko  se johdin sähköpääkeskuksesta (moottoritila). Vihreän pistokkeesta lähtevä johtonipussa? Olisin kiitollinen jos vastaisit. Olen huomanut että johtimissa on numeroita.

vtrouju

  • Vieras
Vs: 206 - Sähköviat
« Vastaus #44 : 31.03.2018, 17:43:16 »
Auto: xxxx 206 1,9 HDi (DW8).

Auto ei käynnisty ja vikadiagnoosi ilmoitti ettei saaada yhteyttä ecuun. Moottoorin vikavalo ei syty, hehkun valo ei pala, ja solenoidi ruiskupumpulla ei aukene. No ostin uuden ecu ebay lta ja se plagioitiin alan liikkeessä. No sitten sulakerasiasta moottoritila lähtevässä johtonipussa oli poikki johtoja mm. 1229 johto ja muutamia muita. Korjasin ne mutta ei auttanut. Moottoritilan pääsulakerasialle ei tule virtaa kuin kahteen sulakkeeseen, vaikka virrat on päällä. nyt aijon vaihtaa pääsulakerasian. Jos se ei auta niin mite jos ostan ebaylta uuden bsi niin miten sen saa ohjelmoitua 1.9 dieselille? Johtonippuja olen mittailut ja niistä ei ole löytynyt lisää kontaktihäiriöitä. Mitä pitäisi tehdä.