Siellä on sekä latausvirta, että jatkuvavirta, mutta ne molemmat edellyttävät, että auto tunnistaa perässä olevan perävaunun. Tunnistus tapahtuu perävaunun valojen kautta, ei millään mikrokytkimellä eli kun auton äly on sitä mieltä, että siellähän jonkun perävaunun sähköt kytketty, se alkaa antamaan lataus- ja jatkuvaa virtaa ulos.
Jatkuvan virran kytkentä on sellainen, että se aktivoituu vasta, kun autossa on sytytysvirta päällä tai auton on käynnissä ja lataa. En muista kumpi. Kun jatkuvavirta on kerran aktivoitunut, se kyllä pysyy päällä, vaikka moottorin ja sytytysvirran kytkisi pois päältä. Tuo on ilmeisesti sitä varten, että perävaunupistorasiasta ei voi varastaa virtaa ja tyhjentää akkua.
Tuo teetti aluksi kovasti työtä ja aiheutti päänvaivaa, kun myyjän sähkärin kanssa ihmeteltiin miksi rasiasta mitattuna kumpaankaan liittimeen ei tullut virtaa. Maahantuojakaan ei osannut auttaa ja vasta, kun leikin Diagboxin perävaunupistokkeen testien kanssa, havaitsin että sinne saa pakotettua hetkeksi sähköt päälle.