Ajelen vm 2008 407 SW 2.0 HDI:llä. Takuuaika on siis jo ohi. Kilometrejä "jo" hieman yli 60000. Pösöllä ja dieselillä on kiva ajaa, mutta huolto vie aikaa ja verotkin pitää maksaa.
Auton hiukkassuodatin ja lasikatto on ehditty vaihdettu takuuseen. Niiden jäljistä ei moittimista vielä. Muut ongelmat on olleet tähän asti pikkuvikoja.
Mutta ohjaustehostin alkaa ärsyttää. Palstanne perusteella ei ole ensimmäinen kerta.
Vuosi sitten talvella tässä tapauksessa ensimmäisen kerran alkoi ohjaus jäykistyä ja aikani voimieni vähenemistä ihmeteltyäni Pieksämäen Laakkosella ohjaustehostin ilmattiin ja nesteytettiin takuuseen. Talvi oli jo helpottanut ja ohjaus pelasi huollon jälkeen, kunnes ensimmäiset yli 20 asteen pakkaset tänä talvena uusivat ongelman. Tehostimen säiliön korkista kuohui näkyvästi nesteet yli. Takuu ei enää ollut voimassa ja edellisen vuoden käynnistä ei potilastiedoissa ollut merkintöjä (outoa!). Nyt maksullinen ilmaus ym ei auttanut oikeasti päivää tai paria pidempään ja sitten huolto ja sen tukipalvelu ehdottivat (ja ilm. tekivät) tehostimen nestepumpun asentamista alemmaksi kammiossaan, jotta öljy/neste kiertäisi jäätymättä. Lieneekö korkkikin vaihdettu? Tämä työ hoitui huollon takuuna ja noin 2 kk pärjäsin, mutta nyt Pösö taas merkkailee reviiriään ohjaustehostimen öljyllä ja huoltoon on asiaa. Hätäapuna muun korjauksen (sitäkin on tehtävä) yhteydessä tehty tehostinnesteen lisäys notkeutti ohjausta. Tehostinnesteen säiliön korkki ei tällä kertaa näyttänyt tihkuvan.
Talvi on ollut kova, mutta, onkohan vikaa myös nesteissä vai onko traktorini jo liian vanha? Aika hienosti laskettu takuuaika!
Onko jollain asiantuntijalla hyviä vinkkejä Pieksämäen Laakkosen Peugeot-huoltoon päin vietäväksi?
täällä ei paljon naurata