Kirjoittaja Aihe: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"  (Luettu 16837 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #45 : 25.08.2017, 08:36:50 »
Kontaktivika suolakylvyssä olevassa liitoksessa tai jopa anturi voi olla rikki.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Tk607

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #46 : 26.11.2017, 12:21:11 »
Mulla tekee tuota suspension faulty ilmoitusta sillointällöin, mutta aina tietyissä paikoissa matkaa. Ihmettelin sitä, että miksi melkein aina samassa paikassa, kunnes älysin, että tienvarressa lähellä näkyi gsm linkkimasto. Se herjaus ei kestä yleensä kuin joitain sekuntteja. Nykyään voin melkein metrilleen sanoa missä kohtaa se system faulty herja tulee jos on tullakseen. Jokin kenttä tai lähettimien suuntaus vaikuttaa. Onko kukaan muu huomannut samaa?
 
« Viimeksi muokattu: 26.11.2017, 12:42:26 kirjoittanut Tk607 »

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #47 : 26.11.2017, 13:14:24 »
Hiukan epäilen ::)

Tulee useammin sportilla. Ihan lyhkäsillä matkoilla harvemmin. Väittäisin homman perustuvan jonkinlaiseen vastusarvoon ja sen puuttumiseen tai äärettömyyteen.

Tähän asti aina ollut tilapäinen vika, joten ei kovin vakavasti otettava, ennen kuin muuttuu pysyväksi.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

Evreka

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #48 : 13.07.2018, 13:30:52 »
Auto: 2001 607 3,0 V6 (ES9A, automaatti).

Nostanpa vanhaa. Eli omassa 2001 mallin v6:ssa ei tunnu sähkösäätö toimivan, auto ei anna vikailmoitusta, eikä vikaa löydä myöskään pp2000, mutta auto tuntuu ihan samalta, painoi sport-nappia tai ei, oli nopeus mitä vain. Ja pp2000:lla suoritettava aktuaattori-testi ei aiheuta mitään toimintaa, ei kuulu ääntä eikä tunnu liikettä, vaikka testin mukaan pitäisi. Ajon aikana kyllä vaimennusarvot muuttuu, mutta ei ne minusta tunnu siltikään. Paikallaan ollessa näyttää vaimennukseksi 9. Käytin aktuaattorit irti ja ihan ehjiltä näyttivät. Iskarista tuli tappi, joka meni aktuaattorin onttoon putkeen.

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #49 : 13.07.2018, 19:36:23 »
Sama kokemus täällä.  Iskarien venttiilitapit pyörivät kyllä vapaasti. Mikähän mekanismi takavaimentimissa on, liittimet menevät kylkeen.

Evreka

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #50 : 31.07.2018, 17:09:29 »
Tilasinpa kokeeksi "uuden" aktuaattorin eteen ja vaihdoin sen kun halvalla sai... Samalla mittailin jännitteitä ja mihinkään nastaan ei tullut jännitettä. Kai noihin nyt käyttöjännite pitäisi tulla. Ei tullut kummallekaan puolelle.sulakkeet oli ehjät. En pp2000:lla testaillut kun oli kaapelit jääneet matkasta. Näihinkin varmasti sähkökaaviot jostakin löytää.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #51 : 15.07.2019, 16:52:56 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17, automaatti, 229 000 km).

Suspension faultyä herjaa. Lueskelin PP:llä vikakoodit ja ohjelma ilmoitti etu oikea korkeusanturi jatkuva vika. Kattelin samalla jousituksen/vaimennuksen parametrejä ja huomasin, että korin korkeusarvot näyttivät aika jänniä lukemia. Edessä oli jotain +110mm molemmin puolin, mutta taka-akselilla korkeusarvo oli -17,5mm. Tarkoittaako tuo lukema sitä että perä ui tuon pari senttiä anturien alarajan alapuolella?

Tarvii tarkistella korkeusanturin johdotukset ja liitännät, jos vika löytyisi sieltä. Mutta kuinka nuo korkeusarvot saa kohdilleen? Luulisi ettei vaimennus toimi suunnitellulla tavalla tällä hetkellä.

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #52 : 20.08.2019, 11:46:34 »
Juu, en minäkään tunne ajossa eroa olipa sportilla tai ei, mutta katsastuksessa huomaa että iskarit on huomattavasti jäykemmät (parempi tulos) jos sport päällä.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #53 : 20.08.2019, 12:56:43 »
Heitoissa tuntee onko autolla vai sportilla. Onko joku nopeusraja tai muu milloin jäykistää automaattisesti?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #54 : 20.08.2019, 20:07:19 »
Kyllä huomaa ajossa eron onko auto tai sport asetus käytössä, jos arvot on säädetty oikein. Amwar iskareita ei vaan kannata enää 607aan laittaa. Yhdellä amwar iskarin hinnalla saa kaikki neljä kaasuiskaria ja kääntölaakerit.
Peugeot 3008 hybrid

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #55 : 21.08.2019, 11:35:00 »
Jos autoon vaihtaa amwarien tilalle normaalit vakioiskarit, niin tarviiko silloin tehdä jotain säätöjä peugeotplanetilla? Näyttää olevan Saksassa 300€ paikkeilla yhden amwariskarin hinta. Tulee väkisinkin eteen jossain vaiheessa iskariremppaa jos autoa meinaa pitää itsellä pitkään, niin olisi tieten ihan hyvä perehtyä asiaan vähän jo ennalta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #56 : 23.08.2019, 15:18:36 »
Testerillä vaan amwar pois käytöstä. Toimii.
Peugeot 3008 hybrid

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #57 : 23.08.2019, 18:18:44 »
Mitäs jos ottaa Amwarin pois käytöstä tosta vaan, jääkö iskarit löysimmäksi vai jäykimmiksi? En kyllä ole edes tutkinut mistä valikosta tuo tehdään eikä oo oikeestaan tarvettakaan, anturit kerran vaihdettu vaikka herjaa aina joskus silti, liittimissä kontakti häiriöitä.

Peugeot 607 A

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #58 : 20.04.2020, 12:38:41 »
Auto: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, automaatti, 9UXFVJ/280).

Kävi niin, että katsastuksessa tuli hylky. Syynä iskunvaimennus. Taka-akseli vas: 32, oikea: 0.

Taustatietona mainittakoon, että auto on ilmoittanut "Suspension faulty" jo pitemmän aikaa, tosin mitään ongelmaa iskunvaimennuksessa en ole perstuntumalta löytänyt.

Tässä mallissa on sähköinen iskunvaimennus ja huoltomies valitteli, että ko iskaria on vaikea löytää ja remontti kallis.
Kertokaahan asiantuntijat, onko tähän ongelmaan järkevää ratkaisua. Voisiko ongelman aiheuttaa jokin sellainen seikka, joka ei edellytä koko iskarin vaihtoa. Siis korkeusanturin rikkoontuminen tms.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #59 : 20.04.2020, 14:40:08 »
Muistelen/kuvittelen lukeneeni että sähköisesti ohjattuun 407:n jousitukseen (V6?) olisi vaihdettu perusiskareita? Kannattaa katsoa 407-osiosta ja kysellä asiaa harrastaneilta.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207