Kirjoittaja Aihe: 407 - Vikakoodi P1644  (Luettu 9003 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nobody

  • Vieras
407 - Vikakoodi P1644
« : 13.06.2012, 15:47:19 »
Auto: 2006 407 SW 3,0 V6 Executive (automaatti, 150 000 km).

Taas uutta vikakoodia ilmoittelee. Mistä tämmöinen P1644-vikakoodi tulee ja mitkä ovat korjaustoimenpiteet sen poistamiseksi? Haku ei ainakaan antanut tulosta tästä viasta. Olisiko taas viisaammilla tietoa?

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #1 : 13.06.2012, 16:52:36 »
Eli "Polttoainepumppun nopeudensäätö piirin vika". Seuraavaksi sitten uusi polttoainepumppu. Vai olisko jostain anturiviasta tai kosketushäiriöstä kyse. Pumppukin on varmaan aika halpa. ;)

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #2 : 14.06.2012, 05:19:07 »
Tsekkaa PPS:llä, voi olla kaasupoljin vika.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #3 : 14.06.2012, 14:58:45 »
En osaa PPS:llä sen enempää tätä vikaa tutkia. Näin PPS viasta ilmoitti P1644 Nopeusrajoittimen vastinkohdan anturin signaali (nopeusrajoitin). Missähän kyseinen anturi sijaitsee?

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #4 : 14.06.2012, 16:19:42 »
Anturi taitaa sijaita sähköisessä kaasupolkimessa.

Omassa autossa oli juurikin sama vikakoodi ja vika oli kaasupolkimessa. Vaihdolla korjaantui.
Antaako autosi "herjan" nopeudenrajoittimen toiminnasta kun laitat vakkarin viiksestä tuon nopeudenrajoittimen päälle? Itsellä vakkari toimi normaalisti mutta nopeudenrajoitin ei toiminut, antoi aina herjan monitoiminäytölle ja mittaristoon.

Toinen mahdollinen vikakohde ko. vikakoodille voi kuulemma olla jarruvalokytkimessä. Tuota omassa tapauksessa ensin epäiltiin.

Noita signaalitietoja, esim. kaasupolkimen painallusta, voi lukea PPS:n jostain valikosta...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #5 : 14.06.2012, 20:02:09 »
Anturi on siellä ja helppo irroittaa tarvittaessa. Kannattaisi sopeuttaa kaasupoljin uudelleen PPSsällä. Kyseinen auto kannattaisi buutata, eli akun napa irti huomioiden BSI:n lepotila, kun kääntää virta-avaimesta off.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #6 : 14.06.2012, 20:20:42 »
Pitää kokeilla antaako herjan kun laittaa nopeusrajoittimen päälle. En ole sitä koskaan edes kokeillut. Onko tuo anturi vaihdettavissa vai joutuuko vaihtamaan koko kaasupolkimen jos vika on anturissa. Pitää yrittää sopeutusta jos vaan osaan sen PPS:llä tehdä. Viime vuonna tuli PPS otettua käyttöön ja sen jälkeen en sitä ole käyttänyt kuin vasta nyt kun katsastus tuli ajankohtaiseksi.
Kaikki PPS:stä aikaisemmin opittu on unohtunut. Kai se sopeutus sieltä jostain löytyy. Miten tuo buuttaus tehdään ja mitä se tekee aikaisemmin tehdyille valinnoille. Palautuuko kaikki alkuperäisiin arvoihin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #7 : 14.06.2012, 20:57:44 »
Kyllä. Painamalla F11, PPS luetteloi viat ja oleellista on  huomata, onko vika jatkuva vai hetkellinen ja missä tilanteessa tullut aktiiviseksi. Vikakoodeja valitettavasti ilmenee tuossa "taideteoksessa", pääosin harmittomia  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #8 : 14.06.2012, 22:37:54 »
Kannattaisi sopeuttaa kaasupoljin uudelleen PPSsällä.

Ei auta tähän vikaan.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #9 : 14.06.2012, 22:38:55 »
Onko tuo anturi vaihdettavissa vai joutuuko vaihtamaan koko kaasupolkimen jos vika on anturissa.

Poljinyksikkö sisältää anturin sisäänrakennettuna eli vaihtoon menee.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #10 : 15.06.2012, 12:14:54 »
Auto tosiaan antaa herjan kun nopeusrajoittimen laittaa päälle. Kiitos taas tietäjille kaikista tiedoista. Onko kaasupoljin sama kaikissa 407:ssa. Jos vähän käytetty poljin jostain löytyisi vaikka AVK:sta. Jos ei sama niin mikä poljin käy.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #11 : 15.06.2012, 13:41:34 »
Ei ole kaikissa malleissa sama kaasupoljin. Vikakoodista pääset eroon jos poistat asetuksista tuon rajoitin mallin viiksen ja laitat asetuksiin tavallisen mallin ilman nopeudenrajoitinta. Tällöin vakkari pelaa ok mutta nopeudenrajoitin ei ole käytössä. Sama viiksi käy.
Peugeot 3008 hybrid

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #12 : 15.06.2012, 15:25:10 »
Iso kiitos vinkistä  :)
Ei kun asetusta etsimään. Aika outoa että vikakoodi viittaa bensapumpun vikaan kuten joku vikakoodi tietoon linkitti. Viestejä poistettu välistä mutta kai siihen on ollut taas joku tarkoitus.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2012, 15:41:44 kirjoittanut Nobody »

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #13 : 15.06.2012, 19:36:20 »
Tuo viittaus bensapumppuun johtunee siitä, että vikakoodia on tulkittu "yleisillä" testereillä tai katsottu netistä vikakoodeja. PPS osaa kertoa tuon oikein. Bosch-testerikin näytti ko. vialle selityksen "tuntematon vika".

Omassa autossa tuon kaasupolkimen vaihto ainakin paransi kaasun toimintaa, varsinkin tuota ns. kick-down ominaisuutta. Se johtuiko tuo pelkästään vasteen viasta jäi selvittämättä mutta näin tietysti oletin.

Säästäähän tuossa sen 355€ mitä uusi kaasupoljin maksaa (päivän hinta SB:sta...). Toisaalta, tuolle linjalle kun lähtee niin pian autossa ei ole mitään varusteita jäljellä ;D No, jokainen päättää omista asioistaan.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodi P1644
« Vastaus #14 : 15.06.2012, 20:56:07 »
Mikä tuo oikea kaasupoljin on on malliltaan? Onhan tuo aika turha maksaa 355€ uudesta polkimesta jolla saa käyttöön ominaisuuden mitä ei tarvitse. Jos kaipaisin nopeusrajoitinta olisin ostanut 1.6-1.8 lirtaisen 407:n