Kirjoittaja Aihe: 508 - Kauko-ohjaimen lisääminen polttoainekäyttöiseen lisälämmittimeen (HDi)  (Luettu 2945 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ikiteekkari75

  • Vieras
Auto: 2011 508 2,0 HDi.

Miten saa lisättyä webastoon kaukosäädön? Eri foorumeita googlaillut ja ei selviä diy ohjeet. Autossa on ajastin valikoissa, eli weba on kiinni väylässä. Onko webaston liitynnät aina samat merkistä riippumatta? Kaukosäädintä näkyy löytyvän netistä noin 400€ hintaan. Merkkiliike pyysi tonnin asennettuna...
-jarno

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
http://doc.webasto-russia.ru/Car/Peugeot/508/ ja tuolta dokumentti 1318219A_Peugeot_508_Nachruestung_Telestart_OE.pdf

Jos saksankieli on ongelma, niin Google translate auttanee.

Onhan tuossa merkkiliikkeen hinnoittelussa asennuksella aika suolainen tuntihinta.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2015, 08:43:36 kirjoittanut Penguin »

Bools

  • Vieras
Linkki ei vaikuta toimivan.  ::) Mutta mites nuo nyrkkipajat, onko niihin luottaminen jos siellä kävisi asentamassa... Ja onko tuolta netistä tilaaminen fiksua.... 🤐

Lähinnä haluaisin kuulla jonkun mielipiteen jolla on etä Webasto.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Tuossa toimiva linkki: http://mmc-manuals.ru/all_webasto/install/cars/Peugeot/508/1318219A_Peugeot_508_Nachruestung_Telestart_OE.pdf
Ja täältä löytyy lisää keskustelua aiheesta (ainakin sivulta 9. eteenpäin): http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=57993.0

Kyllä tuon nyrkkipajakin osaa asentaa, kun tietävät mitä tekevät. Asetusten määrittäminen voi tulla ongelmaksi nyrkkipajassa, "kauko-ohjaus" pitää koodata päälle.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

MikkoM

  • Vieras
Jos oikein muistan, niin minulle kerrottiin kun tätä samaa pohdin, että muuttamalla webasto kaukosäätöiseksi, niin samalla poistuu myös auton oma automaattiohjaus, eli sen jälkeen webasto ei enää käynnisty automaattisesti kylmäkäynnin yhteydessä, tai muuten kun moottori käy kylmänä. Tämä siis yhden aasennuspajan kertomana, ei välttämättä absoluuttinen totuus  8) 
On todella harmillista että PSA on pilannut koko Webaston olemassa olon ihmeellisellä käyttölogiikalla, ja koko ajan päälle tulevalla eco moodilla, joka kaiken lisäksi ei tunnista akun ylläpitolatausta, eli on lähellä lottovoittoa jos onnistuu saamaan auton sisältä lämpiväksi kylmänä aamuna. >:(
« Viimeksi muokattu: 09.01.2020, 15:31:19 kirjoittanut MikkoM »

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Ei poistu automaattitoiminta tuolla kytkennällä. Auton oma ajastin kylläkin poistuu.

Itselläni ei 508:ssa ECO-moodi estänyt kertaakaan Webaston käyttämistä, akun kyllä onnistuin laulattamaan Webastolla tyhjäksi. Aina oli lämpimähkö kabiini.

Se on kyllä typerä käyttölogiikka ettei Webastoa voi käyttää kuin kerran käynnistysten välissä.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

MikkoM

  • Vieras
Veikkaan Aksu että sinun autoon on sitten tehty sama operaatio mitä tehtiin minulle. Ellei ajanut pidempiä siivuja ennen lämmitämistä ( abaut >50km) niin auto meni aina Eco moodiin weastokäytöllä. Koska auto oli takuun alainen, sitä tutkittiin pitkään ja hartaasti, vaihdettiin akkua, mutta ei parantunut. Suostuivat sen jälkeen tekemään ohjelmoinnin millä webasto ei pysähdy, vaikka eco moodi lyö päälle. Kertoivat myös että se on sitten omalla vastuulla, jos vetää akun tyhjäksi.
Oma auto: 508 SW 2015 2,0HDi Aut

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Hyvin edennyt 508 webasto-asia parempaan suuntaan. On varmaa, että Webasto syö akun varmasti tyhjäksi pakkas-pätkäajossa (autolla on ajettava enemmän, kun webasto on käynyt), koska sisäilmapuhallin on virtaa kuluttavin komponentti. Myös 30 min maksimi Webaston käyntiaika rajoittaa akun hiipumista, joskus veden lämpötilan arvo, jolla sisäilmapuhallin käynnistyy, jolla on akkua eniten säästävä vaikutus (mutta kabiini jää viileäksi/ajoon lähtiessä lämpenee pian). Webasto kera auton kaukokäynnistys olisi paras keino saada mukavin tilanne, jolloin istuinlämmitykset, ratin lämmitys ja jopa tuulilasin lämmitys olisi päällä autoon mennessä. Ford Focus (myös Volvo) pystyy tähän, eli Peugeotin kannattaisi kopioida jonkun keksimää ja hyväksi havaittua. Auton tyhjäkäynti on tosin ilman saastuttamista, mutta jostakin syystä on kaukostartti sallittua.
Akun lämmitys olisi parhain keino saada akkuun virtaa, sellaisia on tarjolla ja hintakin on pudonnut jo passeliksi.

https://arcticheat.fi/products/arctic-battery-heater-akkulammitin-nesteakuille

https://www.apu.fi/artikkelit/pakkanen-kyykyttaa-akun-webaston-polttoaineen-ja-osaamattoman-korjaamon

« Viimeksi muokattu: 10.01.2020, 09:31:16 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -