Jaa-a, mutta se kun ei juuri auta, muisti säilyy ja läpät on väärässä asennossa.
Tällä lienee lähinnä akateemista mielenkiintoa, mutta sanoit:
Käsittääkseni samaan tapaan kuin kaikki BSI/ECU tyyppiset pöntöt. Tallentavat asetuksen auton sammutuksen jälkeen hallitusti ennen kuin Can väylä sammutetaan noin 1 min ja 15 sekuntia kuluttua virtojen katkaisusta. Kokemuksen mukaan noin puolen minuutin kuluttua sammutuksen jälkeen alkaa ilmastointilaite säätää läppiä ja lämmön säätöä lepotilaan."
Mikä tässä mättää?:
t=0) Auto sammutetaan.
t=30s) Jos ilmastointi normaalisti säätää läpät tässä kohtaa, pitäisi releen olla auki että ei säädä. Oletan siis että järjestelmä lukee tässä kohtaa johdon signaalin ja koska johto on "poikki", läppiä ei säädetä.
t=1min) Yhdistetään johto releellä (tai muuten generoidaan oikea jännite/signaali). Oletan että läpät eivät enää lähde kääntymään tämän takia - vai onko jatkuva ohjaus, siis vaikuttaako johdon signaali läppiin CANin sammumiseen saakka? Tällöin ajatukseni ei toimisi.
t=1min15s) CAN sammutus alkaa, jolloin asetukset tallennetaan. Koska rele on kiinni, ilmastoinnin asetukset menevät muistiin.
Tuo siis perustui ajatukseen että johdon signaali vaikuttaa läppiin ja asetusten tallentumiseen vain tiettynä ajanhetkenä. Onkohan signaali tyyppiä jännite/ei jännitettä, vai kulkeeko siinä jotain sarjamuotoista tavaraa?