Kirjoittaja Aihe: 406 - Antipollution Fault (HDi)  (Luettu 25342 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #15 : 03.12.2009, 10:59:30 »
Nyt kun on taas pidempään seurannut niin on pari kertaa tullut tuo ilmoitus ja aina on kuittaantunut tankkauksella. Eli kun ei päästä alle 1/4 tankkia niin toimii. Voisiko pumppu alkaa imemään ilmaa jostain kun polttoaineen pinta laskee? Tai sitten polttoainemittari valehtelee. Viimeksi näytti keskikulutukseksi 4,3l ja 5,3l oli laskettuna.

Pääseekö tuohon anturiin käsiksi jostain helpolla?

Minulla virheilmoitukset loppui (ainakin toistaiseksi) kun jouduin vaihtamaan polttoaineletkut webaston haaroituksen luota kun tiputti naftaa ja katsatushemmo siitä kirjallisesti ilmoitti. Aikaisemmin putsasin painekytkimen KP pumpun päästä.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #16 : 03.12.2009, 11:02:19 »
Sattuipa sitten minunkin kohdalle tuo ihana antipollution fault. Kylmä auto (2.0 406 HDI vm 2002, ajettu 270000km), pakkasta -2, lähti käyntiin ja ruksutti rumasti kuten nykyään aina. Sitten syttyi moottorin valo mittaristoon ja näytölle piippasi tuo antipollution fault. Kierroksia ei ottanut kuin 2500, kävi kyllä auto koko ajan, mutta madellen kiihdytettiin.

Siis, täällä tuntuu olevan tekijämiehiä, miten minä, jolla ei taitoja ole ( ei kyllä rahaakaan), joudunko viemään auton pörhölle (paikallinen pösön rahastaja-firma) vai osaisiko tavalliset huollot tekevä nyrkkipaja korjata vian, näytti olevan aikamoinen mysteeri, kun lueskeli juttujanne.

Mittaappa hehkut, olettaisin että pari niistä ei toimi. Häviääkö vikavalo kolmen starttauksen jälkeen tai paremminkin kolmen ajokerran jälkeen, lyhyt käyttäminen ei riitä, pitää ajaa hiukan aikaa.

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #17 : 05.12.2009, 13:25:11 »
Monta viikkoa meni että ei tullut kyseistä ilmoitusta. Ajoin kylmällä autolla noin 1km verran ja sammutin niin tuli jälkikäynti. Seuraavaan käynnistykseen taas af vikakoodi päälle ja kierrokset rajoitettu. Käytin polttoaineen paineanturin liitintä irti auton käydessä ja nyt ei ole enään sitä kierrosten rajoitusta. Vikavalo palaa edelleen, mutta varmaan poistuu kun vähän aikaa vielä ajelee.
Luulisin että tuo paineensäätöventtiili jumittaa ja kun ottaa paineanturin irti niin paine aukaisee venttiilin.

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #18 : 06.12.2009, 14:27:16 »
Vika ilmoitus hävisi niinkuin epäilinkin.

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #19 : 19.12.2009, 18:45:32 »
Nyt on sen verran sinnikkäästi palanut tuo vikavalo että pitänee ottaa parempaan syyniin auto. Lisänä on vielä tullut nykimistä moottorijarrutuksen jälkeen. Toissa päivänä kun lähdin kaupan pihasta ei enään kuulunut siirtopumpun ääntä ollenkaan. Luulinkin että se hajos, mutta kyllä se taas kotipihassa hurisi.
Sen verran kurkkasin että siirtopumppu on ainakin jossain vaiheessa vaihdettu.

Tuolla oli tuosta siirtopumpusta juttua ja pitänee kanssa kurkata...
http://www.club-peugeot.com/forum/index.php?topic=2382.0

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #20 : 20.12.2009, 14:51:31 »
No nyt on paineensäätöventtiili ja siirtopumppu irti. Siirtopumppua ei TODELLAKAAN ole tarkoitettu vaihdettavaksi tankin ollessa autossa kiinni! Onnistuu tuosta reijästäkin, mutta synnytys arvet jää. Ihmettelinkin tuota rujoa reikää mutta selvisi kyllä sitten irroituksen aikana. Alakautta helpompi jos tankki on tyhjä ja kiinnityspannat saa ilman suurempia taikomisia auki.
Taustalla kuvassa näkyy erikoistyökalu pumppun irroitukseen.

Paineensäätöventtiilin toiminta ei sitten ole vielä selvinnytkään (näkyy ekassa kuvassa). Sormivoimin tuossa ei ainakaan mikään liiku. 2,5ohmia oli vastusta tuossa. SEL:lli tuon puhdistaneena kertokoon lisää?

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #21 : 21.12.2009, 08:23:42 »
Se venttiili josta kerroin sijaitsee kyllä aivan toisessa pumpussa, se on korkeapainepumpun päässä. Minulla hävisi lopullisesti nuo oireet kun korjasin webaston pa -letkun vuodon, ilmeisesti sai ilmaa paluupuolelle.

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #22 : 21.12.2009, 16:12:30 »
Se venttiili josta kerroin sijaitsee kyllä aivan toisessa pumpussa, se on korkeapainepumpun päässä.
Juu niin on.

Eli kohta 3 linkistä.
http://www.christiantena.pwp.blueyonder.co.uk/motor/peugeot/hdi/hdioperation/highpressurepump.html

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #23 : 21.12.2009, 16:33:53 »
Tuossa vielä parempi kuva.

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #24 : 29.12.2009, 22:42:01 »
Pari sataa kilometriä ajeltu nyt uudella siirtopumpulla. Sellaisen eron ainakin huomaa että hävisi auton takaosasta tuleva pörinä/hurina. Vanha pumppu oli jo ilmeisesti aika viimeisillään.
Nykiminen on hävinnyt, mutta kertaalleen on jälkikäynti tullut ja seuraavan käynnistyksen jälkeen kierrosten rajoitus. Silloin kun tuo kierrosten rajoitus on päällänsä niin auto sammuilee esim pidemmässä moottorijarrutuksessa. Kierrosten rajoitus poistui viimeksi ihan vain auton sammuttamalla.

Tuo paineensäätöventtiilin kunto/toiminta nyt vielä on kysymysmerkki. Sekin on mahdollista että tuota on joku aikaisemmin aukonut ja hukannut sieltä sisästä sen kuulan. Pääseekö kuula tuota kautta pois tulemaan?
Nyt jos siellä ei ole sitä kuulaa tai tuo venttiili on jumissa auki asennossa niin sillon paineenvaihtelut pitäis olla suuria. Tuon joutunee vielä aukasemaan uudestaan. Odotella vielä että tulee vikakoodinlukija niin pääsee tutkimaan paremmin.

Juskaks

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #25 : 03.01.2010, 09:24:32 »
Pari kertaa ollut ongelmia polttoaineensaannissa, kylmällä kelillä (P0098 ja joku toinen). Suodattimien vaihto yms kikat eivät ole auttaneet niin mielessä on ollut noiden pumpun solenoidien puhdistus. Siemensin järjestelmässä noita solenoideja on kaksi ja niiden tiivisteille löytyy omat varaosanumeronsakin, mutta ainakaan sitikalta niitä ei enää saa. Millaiset tiivisteet tuolla (o-rengas jopa?) on ja tarvitseeko ne välttämättä uusia avatessa?

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #26 : 03.01.2010, 12:41:58 »
Ei ole muita tiivisteitä kun nuo o-renkaat. Näkyvät tuossa kuvassa.

Itsellä alkoi tämä pirullinen antipollution faultti juurikin polttoainesuotimen vaihdon jälkeen.
Nyt pitää tyytyä ajelemaan kakkosautolla kun tuo kierrosten rajoitus ei poistu enään ollenkaan. Ainakaan näillä -20 pakkasilla.

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #27 : 07.01.2010, 18:12:37 »
Pikaseen kävin lukemassa vikakoodit, mutta käynnissä en noita anturitietoja vielä alkanut tutkimaan kun auto ei ollut lohkolämmitimessä.

Seitsemän vikakoodia löytyi... Viimeinen selittyy ainakin sillä että ilmamääräanturin liitin on irti. Mitään eroa ei huomannut.
Vikakooditesterinä Maxidiag FR704

[ PEUGEOT ]
Record1 -> 406 -> Diesel engine -> RHZ BOSCH EDC15C2 -> Read Codes   
  INTERMITTENT FAULT. FRIC (COOLING FUNCTION INTEGRAL WITH THE ECU). CONSISTENCY BETWEEN THE FAN SPEED AND THE SETTING.
  INTERMITTENT FAULT. DIESEL HIGH PRESSURE MONITORING FUNCTION. DIESEL HIGH PRESSURE REGULATOR JAMMED.
  INTERMITTENT FAULT. FUEL PRESSURE REGULATION FAULT. STOP REQUESTED BUT REQULATOR STILL ACTIVE.
  INTERMITTENT FAULT. DIESEL PRESSURE SIGNAL. SHORT CIRCUIT TO POSITIVE OR OPEN CIRCUIT.
  INTERMITTENT FAULT. ENGINE COOLANT TEMPERATURE SIGNAL. RISE IN TEMPERATURE TOO SLOW.
  INTERMITTENT FAULT. ACCELERATOR PEDAL SIGNAL 2. SIGNAL SHORT-CIRCUITED TO EARTH.
  INTERMITTENT FAULT. FLOW SENSOR SIGNAL. OPEN CIRCUIT OR SHORT  CIRCUIT TO EARTH.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #28 : 08.01.2010, 02:01:13 »
Osa noista vikakoodeista mahdollisesti voisi johtua moottorin johtosarjan eristeiden puhki hankautumisesta. Näissähän on tuota tautia joskus ilmennyt.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #29 : 08.01.2010, 09:07:44 »
Onko sinulla niitä vikakoodeja numeraalisina, esim. P0243 tms.