Auto: 2013 308 SW 1,6 e-HDi 115 Style Sportium (DV6C, 9HD, 84 kW, DAM 13266/05.03.2013, 125 000 km).
Noin 120 000 km:n kohdalla alkoi auton etupäästä kuulua kovaäänistä ajonopeuden mukaan voimistuvaa jurisevaa ääntä, joka vasemmalle kaarrettaessa vaimeni selvästi. Lähes 5000 km myöhemmin ääni oli voimistunut jo selvästi. Paikansin vian oikeaan etupyörän laakeriin nostamalla auton etupään ylös ja pyörittämällä etupyörää käsin samalla tunnustellen sormin etujousesta. Etujousesta välittyi selvä värinä ja muutenkin pyörä pyöri selvästi eri tavalla kuin vasemmalla puolella, jossa laakeri oli ehjä.
Service Box:n ohjeiden mukaan laakerin vaihto on varsin yksinkertainen toimenpide, mutta vaatii toki hydraulipuristimen käyttöä. Koska olkatuki joudutaan irrottamaan, kannattaa samalla vaihtaa myös alapallonivel, mikäli sillä on jo paljon kilometrejä takanaan, koska alapallonivelen vaihtaminen vaatii joka tapauksessa olkatuen irrottamisen ja osa on edullinen hinnaltaan. Tämän auton tapauksessa vaihtotyö ulkoistettiin ajan puutteen vuoksi korjaamolle. Merkkiedustuksen omaavalla korjaamolla vaihtotyön hinnaksi tuli 144 e ja samalla vaihdettiin myös alapallonivel, jonka vaihdosta ei laskutettu lisähintaa. Alkuperäisosien hinnat:
16 066 235 80, FRONT HUB BEARING, EXCEPT INJECTION EP6CDTX, SINCE RPO 11648, etupyörän laakeri, 152,00 e (korvannut osan 3350 84)
3640 73, FRONT TRIANGLE ARM BALL-JOINT, alapallonivel, 32,80 e
Korjaamo tosin jätti vaihtamatta mm. lukkomutterit ja muutamat pultit, jotka Peugeotin ohje neuvoo aina uusimaan, joten niistä olisi kertynyt lisäkustannuksia jonkin verran. Laadukkaan tarvikelaakerin (esim. SKF, SNR tai FAG) saa n. puolet halvemmalla kuin vastaavan osan Peugeotin nimellä.