Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB)  (Luettu 75718 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kyllä niissä taitaa olla, varaosakuviin ei pääse enää ilmaiseksi että voisi tarkistaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 773
Olisihan tämä mennyt jo liian hyvin.... kunnes tyhjäkäynnillä autosta alkoi kuulumaan pientä kolinaa :-\. Kolinan tiheys kasvaa kierroslukujen mukaan mutta ei enää kuulu kovemmilla kierroksilla. Myös kytkin pohjassa, kolinaa ei kuulu. Auto tarkastukseen ja alustava arvio on kaksoismassavauhtipyörän rikkoutuminen, tai virhe asennuksessa (moottorin vaihdossa vanhasta irroitettiin vauhtipöyrä/kytkin paketti ja asennettiin uuteen moottoriin). Parin tonnin remppa tiedossa, jos menee vauhtipyörä vaihtoon.

Onko näissä hajonnut noita vauhtipyöriä ja eikö tavallisessa henkilöautokäytössä niiden pitäisi kestää +200k km?
Autolla ajettu nyt reilu 101k km, eli noin 3000km moottorin vaihdosta.

Mielipiteitä ja vinkkejä asian hoitoon?
No voi pahus!

Ei kai noilla kilometreillä vielä pitäisi mennä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
No ei pitäisi, mitä mulla manuaaleja oli joissa kaksoismassa vauhtiryörä, niin yhdestäkään se ei hajonnut edes yli 200 tkm suoritteella.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Kaksi kappaletta vauhtipyöriä maahantuojan hyllyssä ja kyllä on kaksoismassa, mutta empä kyllä muista että olisi noita tarvinnut uusia ellei ole kytkintä poltettu niin paljon että vauhtipyöräkin ottanut lämpöä.  Vauhtipyörä on reilu 600€, kunnostettu versio reilu 400€. Mutta kytkin pohjassa ääntä ei siis kuulu? Minun mielestä sen ei pitäisi vaikuttaa vauhtipyörän oireiluun...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Allure308

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Auto haettu merkkihuollosta tänään. Moottori vaihdettu ”good will:inä” tehdashuollettuun. Hienosti hoidettu Peugeot ja Autokeskus👍🏻 Uutta moottoria odotellessa auto tuli myös vuosihuollettua, kuten ennenkin, samaisessa liikkeessä. Toivottavasti huolettomia ja mukavia kilometrejä taas seuraava vuosi.

Takuu moottorilla ehdittiin ajamaan 55 000 km kunnes öljynpaineen varoitusvalo syttyi. Auto lavalla merkkihuoltoon, jossa todettiin jakohihnan murentuminen ja öljysighdin pettäminen - > nokka-akselit ilman öljyä ja moottori vaihdettava. Nyt odotellaan, että maksaja löytyy :-\