« Vastaus #271 : 17.12.2020, 18:41:29 »
Olisihan tämä mennyt jo liian hyvin.... kunnes tyhjäkäynnillä autosta alkoi kuulumaan pientä kolinaa . Kolinan tiheys kasvaa kierroslukujen mukaan mutta ei enää kuulu kovemmilla kierroksilla. Myös kytkin pohjassa, kolinaa ei kuulu. Auto tarkastukseen ja alustava arvio on kaksoismassavauhtipyörän rikkoutuminen, tai virhe asennuksessa (moottorin vaihdossa vanhasta irroitettiin vauhtipöyrä/kytkin paketti ja asennettiin uuteen moottoriin). Parin tonnin remppa tiedossa, jos menee vauhtipyörä vaihtoon.
Onko näissä hajonnut noita vauhtipyöriä ja eikö tavallisessa henkilöautokäytössä niiden pitäisi kestää +200k km?
Autolla ajettu nyt reilu 101k km, eli noin 3000km moottorin vaihdosta.
Mielipiteitä ja vinkkejä asian hoitoon?
No voi pahus!
Ei kai noilla kilometreillä vielä pitäisi mennä.
Kirjattu
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04