Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB)  (Luettu 75665 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Onko nämä ongelmat saatu kuriin uudemmissa puretech-koneissa?

Itsellä syttyi viikko sitten Engine fault- Repair needed -valo. Kilsoja mittarissa 33335 km. Saihan tässä ajettua tuhannen kilsaa ja kuukauden verran ilman vikoja.

Käytin auton perjantaina Länsi-Auto Vantaalla koodien luvussa ja sain luvan ajaa autolla. Auto pajalle meni seuraavana maanantaina tarkempaan syyniin. Uusiksi menee mm. välijäähdytin, venttiilikoppa/sen huohotinsysteemi ja imukanavat menevät muovikuulapuhdistukseen. Tietty öljyt ja tulpat taas uusitaan. Aika näille toimenpiteille on sovittu ensi viikon keskiviikolle.

Huoltokin pitäisi hoitaa jossain välissä. Viime huollon jälkeen tulpat ja öljyt on vaihdettu tämän keikan jälkeen neljästi, joten kyllä ne viidennen kerran pitää vaihtaa vuoden sisään.
Onhan fiudella skujattu päälle 15 tkm tällä välin...

Jos ongelmat eivät tähän lopu, niin kai pösö pitää laittaa kiertoon.  >:(
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport -19
Ex-PSA:
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16, lunastettu
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Onko nämä ongelmat saatu kuriin uudemmissa puretech-koneissa?

Itsellä syttyi viikko sitten Engine fault- Repair needed -valo. Kilsoja mittarissa 33335 km.
Saihan tässä ajettua tuhannen kilsaa ja kuukauden verran ilman vikoja.

Käytin auton perjantaina Länsi-Auto Vantaalla koodien luvussa ja sain luvan ajaa autolla.
Auto pajalle meni seuraavana maanantaina tarkempaan syyniin.
Uusiksi menee mm. välijäähdytin, venttiilikoppa/sen huohotinsysteemi ja imukanavat menevät muovikuulapuhdistukseen. Tietty öljyt ja tulpat taas uusitaan.
Aika näille toimenpiteille on sovittu ensi viikon keskiviikolle.

Huoltokin pitäisi hoitaa jossain välissä.
Viime huollon jälkeen tulpat ja öljyt on vaihdettu tämän keikan jälkeen neljästi, joten kyllä ne viidennen kerran pitää vaihtaa vuoden sisään.
Onhan fiudella skujattu päälle 15 tkm tällä välin...

Jos ongelmat eivät tähän lopu, niin kai pösö pitää laittaa kiertoon.  >:(

Kyllä tossa on nyt joku vika mitä ei osata a) etsiä, b) korjata. Noin kun tossa on tullut katseltua sivusta, kuunneltu näitä kokemuksia ja ajeltua ihan itsekin. Kahdella Puretechilla takana on 135 tkm, yksi hajonnut tulppa, toista odotellessa. Noin mitä tässä on tullut kaikenlaista vastaan niin tulppien hajoaminen vaikuttaa olevan nykyään joku trendi kaikissa autoissa, noin kun tästä viasta mitään tietämättömät alkaa kertoa että kummallisia sytytystulppien hajoamisia on ollut itsellä tai kaveripiirissä, tulppia hajoaa lähes heti vaihtamisen jälkeen.

Mutta kuten sanoit, kyllä se nyt vaan on niin että jos on risa auto niin kyllä se kannattaa hävittää heti kun pystyy, meillä yksi risa HDi lähti kieroon kilometrien ollessa alle 1000, siinä suhteessa puretech on 33 kertaa luotettavampi, vaikka edelleen käsittämätöntä paskaa saa myydä ihmisille.

Noin jos olisin sinä niin katsoisin toisen auton, eikä muuta kuin selkäsuorana laite vaihtoon, miksi tapella itse kun ei ole pakko.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Joo, komppaan SamiK:ta. "Maanantaikappaleeseen" vaan uudet hilut (mieluummin koko moottori), sillä eihän tuota
kehdanne laittaa kenenkään riesaksi kiertoon...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Nimeomaan kehtaa, koska maahantuojalta ja merkkiliikkeeltä ei löydy tahtoa korjata vikoja niin kyllä heille kuuluu myös maine ja myynni lasku siltä osin.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Wesseli

  • Vieras
Auto: 2017 308 SW 1,2 Puretech 130 (automaatti, 40 500 km).

Hyytyi kolmostielle eilen (Engine fault). Pieni nykäys n. 120km/h vauhdissa ja siitä hidastui hyvin nopeasti n. 40km/h. Pääsin seuraavasta rampista pois ja heti tien sivuun, kun nopeus oli jo alle 20km/h. Vetoa ei ollut enää ollenkaan; ja tyhjäkäynti vaelsi. Niinpä Peugeot vietiin hinausautolla korjaamolle. Odottelen tietoa alku viikosta, mitä on hajonnut ja kuinka kauan korjaus kestää.

Woozie

  • Vieras
Kysy se heti huomenna, uskoisin että olisi syytä tehdä heti.

Unohtui päivittää. Laittelin viestiä huoltoon eikä siihen ole kuukaudessa mitään vastattu. Tämmöistä palvelua nykymaahantuojan omistamassa liikkeessä. >:(

Toisessa merkkihuollossa sentään vastataan kyselyihin päivän sisällä.

Täytyy luottaa buusban viestiin, kun takuuseen kerran meni.

juusoh

  • Vieras
Auto: 2014 308 1,2 Puretech 130 (n. 55 000 km).

Siis koko moottori ja turbo menevät uusiksi. Auto on nyt ollut 3 viikkoa Pörhöllä korjattavana. Reklamaatio Länsi Autolle tehty, Pörhöltä en ole saanut pyynnöistä huolimatta muuta  kuin suullisen selityksen viosta. Tarvitsen reklamaatioon muutakin kuin suullisen selityksen.

eugen7

  • Vieras
Vajaa viikko ecu:n päivityksestä, mikä korjasi nykimisen ja tulpan hajoamisen, tuli motarilla Service valo ja Engine failure ... teksti.
Moottori toimii normaalisti eikä moottorin vikavalo pala, ainoastaan service ja käynnistäessä Engine failure...
Taas soitto peugeot assistance palveluun pitänee hoitaa.
Hitto kun ei osaa korjaamolla etsiä vian aiheuttajaa🤔

Toi em. "korjattiin" imusarjan puhdistuksella mutta ei kestänyt kuin kolme päivää/250km kun merkkivalot tuli uudestaan  >:( Taas huoltoon relun viikon päästä kun aikaempia aikoja ei ollut. Pitänee tarjota vaihtoon heti huollon jälkeen :)

DonJenzus

  • Vieras
Nyt neljään otteeseen käytetty autoa korjaamolla ja tänään jätin auton viidennen kerran huoltoon.

Ensimmäisellä kerralla auto meni huoltoon, koska autossa ilmeni silloin tällöin terävää moottorin "nykimistä". Koska mitään vikakoodeja ei ollut päällä, tyytyi huolto antamaan autolle valohoitoa. Huolto taisi olla maaliskuussa.

Toisella kerralla löytyikin joku vikakoodi, joten putsattiin imukanavat + venttiilit. Nykimistä ei ole sen jälkeen tapahtunut ollenkaan. Tällä huoltokerralla myös moottoriohjaus päivitettiin. Tämä huoltokäynti taisi olla maalis-huhtikuun vaihteessa.

Kolmannella kerralla auto meni huoltoon pienen nykäytyksen ja sitä seuranneen "Engine fault, service needed" ilmoituksen sekä "Service" valon palamisen takia. Tällä kertaa toimenpiteet oli vikakoodien sekä nakutinanturien nollaus. Huollon jälkeen auto pelasi normaalisti. Tämä huolto ajoittui elokuulle

Neljäs kerta koitti sitten muutama viikko kolmannen huollon jälkeen, sillä auto ei tainnut toimia kun viisi päivää normaalisti, jonka jälkeen kolmannen huollon aiheuttaja ilmaantui uudelleen. Tällä kertaa tehtiin samat jutut kun kohdassa kolme, mutta ruvettiin kyselemään myös maahantuojalta, että mikäköhän mahtaa olla juurisyy. Vastausta odotellessa putsattiin imukanavat uudelleen ja vaihdettiin samalla radiosta ferriitit. Ferriittien vaihdon syy oli jatkuvasti monolle putoava radioääni sekä Handsfreen surkea kuuluvuus kun auton vauhti kasvaa (kuskille kuuluu hyvin, mutta toisessa päässä ei meinaa saada selvää). Tehtaalta tilattiin uusi sylinterinkansi ja se vaihdetaan nyt sitten viidennen huollon yhteydessä.

Viides kerta: Auto viety tänään aamulla Autokeskukseen. Katsotaan mitä kahdessa päivässä saadaan aikaiseksi. Sovittiin myös, että paneutuvat uudelleen tuohon radion ja handsfreen kuuluvuuteen, sillä ferriittien vaihto ei muuttanut HF:n toimintaa millään tavalla ja radiokin kenkkuilee edelleen. (autossa on lasikatto + tehtaan asentama tynkä-antenni). Pyysin huoltoa ystävällisesti tutustumaan tälläkin foorumilla kuultuun HF:n kalibrointiin ja SMEGin päivittämiseen.

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Huoh...

Eilen taas engine fault -ilmoitus ja osa tehoista selkeästi kateissa. Vikavalo ei jäänyt palamaan, joten matka jatkui. Mittarissa noin 34400 km.

Jo ehdin kuvitella, että kaikki tunnetut ongelmat olisi korjattu. Saapa nähdä, mitä nyt löytyy...
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport -19
Ex-PSA:
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16, lunastettu
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Toi em. "korjattiin" imusarjan puhdistuksella mutta ei kestänyt kuin kolme päivää/250km kun merkkivalot tuli uudestaan  >:(

Mulla syttyi tänään moottorin vikavalo, ei mitään nykimisiä, tehot tallessa jne. Ajoa päivityksen jälkeen 15 tkm. JAD on kampanja softapäivitys, mikä on pakko tehdä, se tiukentaa rajoja joilla vikavalo syttyy. Kun venttiilit puhdistetaan niin sw päivitys on pakollinen. En tiedä mitä joiltakin huolloilta jää tekemättä että vika valo syttyy heti kohta puhdistuksen jälkeen uudestaan

Edit: korjattu tieto että joku merkkihuolto yleensäkään pystyisi korjaamaan JAD päivityksestä johtuvat vikavalojen syttymiset.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2018, 07:27:21 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Woozie

  • Vieras
Unohtui päivittää. Laittelin viestiä huoltoon eikä siihen ole kuukaudessa mitään vastattu. Tämmöistä palvelua nykymaahantuojan omistamassa liikkeessä. >:(

Toisessa merkkihuollossa sentään vastataan kyselyihin päivän sisällä.

Täytyy luottaa buusban viestiin, kun takuuseen kerran meni.

Nyt sitten soittivat, että tekevät omaan piikkinsä vielä öljyn ja suodattimen vaihdon. Puhdistuksen yhteydessä oli kyllä määräaikaishuollossa, mutta tämä ilmeisesti varotoimenpiteenä.

EeTee80

  • Vieras
Keväällä vaihdettu kone noin 45 000 km kohdalla, laukesi motarilla. Perjantaina vaimolla syttyi taas vikavalo, ei tosin jää kun service valo palamaan. Ei ole kuitenkaan ajettu sen jälkeen yhtään, huomenna kai sitä pitää Laakkoselle soitella. Auto ilmeisesti pelaa kuitenkin ihan normaalisti, en tiedä onko tehottomuutta tms. Pyörii tyhjäkäyntiä kyllä ihan ok. Kunhan nyt saisivat siihen kuntoon että sais ajaa vaihtoon, ei tuohon voi luottaa.  >:( Eikä ole tullut kilometrejä koneen vaihdon jälkeen kun reilu 5000 km. Pitihän se arvata ettei pikkuturbot kestä. Oli sitten ensimmäinen ja viimeinen.

EeTee80

  • Vieras
2016 308 SW 1.2 Puretech Allure Edition, keväällä vaihdettu kone noin 45 000 km kohdalla, laukesi motarilla. Perjantaina vaimolla syttyi taas vikavalo, ei tosin jää kun service valo palamaan. Ei ole kuitenkaan ajettu sen jälkeen yhtään, huomenna kai sitä pitää Laakkoselle soitella. Auto ilmeisesti pelaa kuitenkin ihan normaalisti, en tiedä onko tehottomuutta tms. Pyörii tyhjäkäyntiä kyllä ihan ok. Kunhan nyt saisivat siihen kuntoon että sais ajaa vaihtoon, ei tuohon voi luottaa.  >:( Eikä ole tullut kilometrejä koneen vaihdon jälkeen kun reilu 5000 km. Pitihän se arvata ettei pikkuturbot kestä. Oli sitten ensimmäinen ja viimeinen. Onneksi on takuun alainen auto vielä, siinäpähän rassaavat. Ja Peugeot Assistance. Onhan tästä vaan harmia jatkuvasti.

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Tänään sain tiedon, että kansi menee vaihtoon.
Opelin Grandland X tilalla.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport -19
Ex-PSA:
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16, lunastettu
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03