1989 Peugeot 309 XR, 1,6 bensa, kaasutin (Solex 34/34 Z1), XU52C. B2B -moottorikoodi. Ajettu 208tkm.
Moi! Täysin ilman aiempia Peugeot -kokemuksia hommasin 89 mallin 309:n. Ulkoisesti mukavassa kunnossa, tekniikkakin tuntuu muuten toimivan mallikkaasti, mutta moottorin lämmetessä nykii huomattavan paljon liikkeelle lähtiessä, toiselle vaihteelle asti vaihdettaessa sekä tasakaasulla ajettaessa.
Ymmärtääkseni ko. kaasuttimessa on ollut ongelmia vahatermostaatin toiminnassa, mutta koneen ollessa lämmin, ryyppy on pois päältä, joten se on (osaltaan) poissuljettu ongelma. Sainkin jo kaasuttimeen sopivan täydellisen korjaussarjan, ja oletan, että kaasuttimen kunnostaminen ei ainakaan haittaisi.
Mistä kautta ongelmaa kannattaisi alkaa metsästämään? Kiitos jo etukäteen, kaikki apu on enemmän kuin tervetullutta.
Ohessa kuvaa autosta!