Hyvä että auto tuli kuntoon. Millainen tuossa on tuo kiinnityspultti? Onko pultissa laippa/prikka joka estää tuon lukitus kiilan perääntymisen?
Pultissa on kiinteä laippa, joka viistää tuota tappia, menee siis juuri ohi.
Hyvä että selvisi. Nokkaan tuleva keskiö kääntyy suhteessa hammaskehään. Ajoitus voi siis olla periaatteessa pielessä, vaikka tappi osuukin reikään. Kokeilitko kiertää hammaskehää ilman hihnaa? Onhan mahdollista että säätömekanismi on vaurioitunut esim. avaus vaiheessa ja keskiö kohdistustappeineen väärässä asennossa. Mene ja tiedä, pääasia että tuli kuntoon.
En kokeillut, irrotin pultin lukitustappi paikallaan, ja laitoin paikalleenkin lukitustappi rattaassa juuri sen vuoksi kun ei muuta asentoa lukitsevaa ollut. Kun en tiennyt että se rattaan kiila oli väärin. Edelleen en usko että se on liikkunut, kun en sitä meisselillä ja vasaralla saanut takaisin vaikka yritin sitäkin jossain vaiheessa.
Kuvien perusteella nokkapyörän kiila on jostain syystä päässyt perääntynmään. Tämän takia imunokka-akselin asento on ollut pielessä nokkapyörään. Asentaessa on kuitenkin ilmeisesti tuntunut että nokkapyörän kiila on kohdillaan? Onhan tietysti mahdollista että on ollut niin "huulilla" että nokka on pyörähtänyt pultin kiristys vaiheessa. Huonolla tuurilla olisi voinut jo venttiilit osua mäntiin.
Tuuria oli joo. Yritin olla liikuttamatta akseleita yhtään milliä ilman lukitustappeja, siksi varmaan niin lähelle jako menikin.