Kirjoittaja Aihe: 3008 - Moottorin vikavalo, vikakoodit katalysaattori ja happianturi.  (Luettu 7293 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SEL

  • Vieras
no on siinä osalla hintaa. Onko tuo nyt laturi mikä myös veivaa auton käyntiin?

Juurikin sellainen.

SEL

  • Vieras
Laitatko paikan, mistä tähän hintaan myydään.

Valtuutettu sitikkakorjaamo joka tekee myös pösöjä. Mistä ostit laturin 500 egellä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Ebay
Peugeot 3008 hybrid

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Auto käytetty muutama päivä sitten merkkikorjaamolla ja sain sieltä 2 mahdollista vikaa:

1: nokka akselin/akseleiden tiivisterenkaat, hinta arvio 500€

2: nokka-akselin aloitusjörjestelmän magneettiventtiili, 150€/kpl + työ 1.5h

Käytin auton siis vikakoodin luvussa ja tuossa ylhäällä mainitut viat ovat tämän hetken vika arviot, eli ei taaskaan halpaa 😝

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Auto käytetty muutama päivä sitten merkkikorjaamolla ja sain sieltä 2 mahdollista vikaa:

1: nokka akselin/akseleiden tiivisterenkaat, hinta arvio 500€

2: nokka-akselin aloitusjörjestelmän magneettiventtiili, 150€/kpl + työ 1.5h

Käytin auton siis vikakoodin luvussa ja tuossa ylhäällä mainitut viat ovat tämän hetken vika arviot, eli ei taaskaan halpaa 😝
Itse antaisin laitattaa tuon magneettiventtiilin. Vai oliko niitä useampi?
Myös taannoinen Motomaatilla käyntisi antoi sinne suuntaan viitteitä.
Joku paremmin ymmärtävä voisi avata näiden tiivisterenkaiden merkitystä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Imu- ja pakonokalle on omat venttiilit eli 2 kpl yhteensä. Venttiilit katkoo öljyvirtausta muuntimelle ja tiivisteet ohjaavat öljyvirran nokka-akselin sisäpuolta pitkin.

perrye

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Ja ne anturit voivat myös antaa vikakoodeja jos öljynpaineessa on häiröitä. Jos öljyt ok niin ääni anturille myös.
Käytössä: 508SW 2012 2.2 HDi DW12C, 207 2006 1.4 i 16v 90 KFU
Ex: 508 2011 2.0 HDi DW10CTED4, 407SW 2008 1.6 HDi DV6TED4, 406 2001 2.0 HDi 110 DW10ATED, 406 1996 1.8, 307 2001 1.4, 307 2003 1.6

Garfield

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Säätöventtiili (=magneettiventtiili) vialtahan tuo edelleen kuulostaa.
Jos tuossa on 2 säätöventtiiliä niin itse vaihdattaisin vain sen venttiilin josta ne vikakoodit tuli ja katsoisin että häviääkö vika sillä.

Nmanner

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Moro. Mulla oli samanlaista vikaa, vaihdoin pakopuolen solenodin niin ei ole enää vinkunut. Vaihto kestää ehkä 5min. Se on suoraan näkyvissä. Imupuolen voi olla jossain piilossa.

P0014 oli koodi

Jakoketju tähän yksilöön vaihdettu n.100tkm ajettuna.

Kyseessä siis 3008 2010 1.6 vti ajettu 145 tkm
Nyk. 307 SW 1.6 16V -04 ja 407 SW 18.16V -06

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Imupuoli on vähän hankalampi. Vaihdoin kans pakopuolen solenoidin 1.6 vti myllyyn mutta 308 korissa koodiksi ilmoitteli p0013 Planetilla katsoessa kertoi pakopuolen solenoidissa olevan oikosulku tai katkos. Teki aina kuumalla koneella ja mittasinkin yleismittarilla kuumana, jollois vastus oli suuri. Kylmänä 10 ohmin kantturoissa. Ovat noita solenoideja puhdistaneetkin, mikäli sähköpuoli toimii mutta oli kyllä niin puhtaan näköinen etten siihen usko, ellei ole huonoilla öljyillä ajettu tai pitkillä vaihtoväleillä. Onkohan pandan autossa öljyt oikeaa laatua? Kallita ovat alkuperäiset solenoidit. 162€ oli hinta, kun Peugeottiin kysyin ja Citroenin hintaa eivät kertoneet. Onhan noita vielä Mineissäkin... ite päädyin tilaamaan Mister-Autosta ja ainakin toistaiseksi toimii ja Pps:llä katsottuna ajoitukset sekä solenoidien pulssitus likimain ohjearvoissa.

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Tännehän oli tullut paljon vastauksia, kiitos niistä 👌😊

Auton vien nyt perjantaina merkkikorjaamoon joten en siis edelleenkään tiedä mitään varmaa vikaa.
Kysyin siellä kyllä kun he autoa tutkivat että voisiko vika olla antureissa mutta heidän mielestä ei 🤷‍♂️
Kysyin myös, että voiko autolla ajaa ja he vastasivat siihenkin, että voi mutta vika ei korjaannu itsellään, minkä ymmärrän kyllä 😅

Toivon vaan että se tulisi nyt kerralla kuntoon eikä maksaisi paljoa 😰

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Mietityttää tässä vaan, että miten tuon vian voi selvittää? Siis että miten he siellä pystyvät vaihtamatta osia sanoa, että missä vika?

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Mietityttää tässä vaan, että miten tuon vian voi selvittää? Siis että miten he siellä pystyvät vaihtamatta osia sanoa, että missä vika?

Ei sitä vikaa saakaan selville muutoin kun vaihtamalla vikaan viittaavia osia jos testeri ei ilmoita mitään vikaa. Siinä se ongelma on merkkikorjaamollakin.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Noniin nyt oon täällä merkkikorjaamolla tai ollut jo aamu 8:sta asti ja äsken kuulin että nokka-akselin tiivisterenkaita alkoivat vaihtamaan joten taitaa kalliiksi tulla ja mennä iltapäivään asti 😰
Laittelen viestiä kun tiedän enemmän.

TaoTao83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
Edelleen olen korjaamolla odottelemassa ja just sain kuulla että nokka-akselin tiivisteet olikin ehjät 😅
Magneettiventtiileissä oli jotain roskaa ja nekin kuulemma ehjät 😅
Vikaa siis edelleen etsitään ja sitä siis on jatkunut jo aamu 8 asti 😅