Kirjoittaja Aihe: 3008 - Navissa jotakin loppuu 3 vuoden täyttyessä, mitä menetän?  (Luettu 1665 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 631
Näköjään vanha sähköpostiosoite ( Peugeot-asiakastuki@bassadone.fi ), josta joskus saattoi saada vastauksen, on lopetettu. Löysin netistä tällaisen: info@bassadone.fi . Katsotaan, saako tämän kautta vastausta. Onko vielä joku muu tunnettu osoite mikä ehkä palvelisi kuluttajaa???
Lähetin aikoinaan sähköpostia Bassadone Automotive Groupin markkinointipäällikölle suoraan. Kyse oli reklamaatiosta, jota ei oltu noteerattu. Vastausta en saanut, mutta kuukauden päästä alkoi tapahtua ja homma tuli hoidettua.
Elikä "etunimi.sukunimi@bassadone.fi"
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Olikos tämä jo koitettu? Peugeot-asiakastuki (ät) bassadone.fi
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Espe64

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 158
Olikos tämä jo koitettu? Peugeot-asiakastuki (ät) bassadone.fi
Minähän juuri mainitsin tämän viestissäni että se on lopetettu.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Katos, luurilla kun tekee niin jäi huomaamatta, pahoittelut  :-[

Tollasesta jokus vastasi vielä joku puoli vuotta sitten: asiakastuki (ät) bassadone.fi

Laittakaa postia seuraaville ihmisille

toni.lonnqvist (ät) auto-bon.fi
markus.vuolle (ät) auto-bon.fi 
ben.sundholm (ät) auto-bon.fi
olavi.pakkanen (ät) auto-bon.fi

asiakaskyselyt.huolto (ät) auto-bon.fi

Jos noista kukaan ei vastaa niin peli on menetetty.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2023, 08:44:16 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Espe64

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 158
Tässä vastaus:

Valitettavasti Suomen Peugeot Services Storen osto-ominaisuus ei ole käytössä.

Voitte tilata Connected Navigation Pack-palvelun Iso-Britannian Peugeot Services Storen kautta: https://services-store.peugeot.co.uk/

Näille sivuille käy sama tunnus kuin MyPeugeot-mobiilisovellukseen ja Suomen Peugeot Services Storeenkin.

****

Ei voi olla millään firmalla noin paskaa nettisivustoa ja asennetta asiakkaita kohtaan. Miksi ostomainontaa ei poisteta suomenkielisiltä sivuilta jos sellaista ei ole?? Tai olisi edes maininta että pitää tilata brittien sivustolta. Osaako ja uskaltaako joku 70-80 -vuotias seniori hoitaa ostoksensa brittien kautta?? Vittu, mitä spedeilyä....

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Osaako ja uskaltaako joku 70-80 -vuotias seniori hoitaa ostoksensa brittien kautta??
Ei osaa vaikka ehkä uskaltaisikin ja siten jää päivitykset ostamati = jää myyntitapahtuma toteutumati = Peugeotin tappio :-\

Mutta itsellä tuli tässä lähinnä mieleen jos EU:n ulkopuolelta briteistä pitää lähteä jotain softalisenssiä ostamaan, niin saattaa esim. tullilla ja Suomen verottajallakin olla se oma sanansa tässä sanottavana, miten tuollainen softatuote tullataan ja ALV:it maksellaan ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Espe64

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 158
Suomen sivuilla hinnaksi ilmoitetaan 99 euroa / Vuosi.

Brittisivustolla hinta on 8,50 puntaa / kuukausi. Eka kuukausi ilmainen. Eli toi on noin 9,5 euroa kuukaudessa. Ilmaisen kuukauden kanssa vuoden maksu on 11 x 9,5 = 104,50 euroa. Eli summakaan ei ole sama. Jos suomen sivustolla luvataan hinnaksi 99 euroa vuodessa, ja suomen nettisivuilta puuttuu osto-ominaisuus ja neuvotaan tekemään ostoksen brittisivujen kautta, niin hinta pitäisi olla sama?

Mitäköhän kuluttajaneuvonta sanoo tähän?

EDIT:

Myöhemmin ostotapahtumassa löytyikin myös toinen valinta,  että kokonaisen vuoden voi ostaa 85 punnalla. Eli silloin hinta on 95 euroa vuodessa. Eihän sekään toki sama ole kun suomen kaupassa, mutta sentään ei enemmän.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2023, 17:24:34 kirjoittanut Espe64 »

SpiidWulf

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Aiheeseen liittyen ajattelin kuriositeettina kokeilla kamerahälytystä. Myös brittikauppa noudattaa tuttua IT-järjestelmien teknistä laatua  ::)

« Viimeksi muokattu: 09.03.2023, 17:40:35 kirjoittanut SpiidWulf »
Peugeot 406 V6 -03 & 508 SW GT  Hybrid -21

Espe64

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 158
Mä sain kyllä äsken ostettua sieltä brittipuodista. Antoivat jopa alennuskoodin, jolla lähti vielä 20 puntaa pois. Seuraavaksi huomenna ihmettelemään miten se aktivointi saadaan läpi. Luulisi, että kun autossa on moinen härpäke ennenkin ollut, niin mitään asetuksia ei pitäisi muuttaa. Ihan kristallinkirkkaasti ei auennut ne ohjeet. Nekin oli, yllätys-yllätys, englanninkielisiet SUOMEN sivustolla.
"Kun olet tilannut tilauksen, sinun on aktivoitava tilauksesi ja asetukset autossasi. Seuraa vain asiaankuuluvaa tulostettavaa opasta. " Sitten kun menet sinne asiankuuluvaan oppaaseen, niin se on englanniksi. On siinä seniorikansalaisella taas ihmettelemistä.

SpiidWulf

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Aiheeseen liittyen ajattelin kuriositeettina kokeilla kamerahälytystä. Myös brittikauppa noudattaa tuttua IT-järjestelmien teknistä laatua  ::)

Troubleshooting sivuston (https://services-store.peugeot.co.uk/legal/troubleshooting) asiakaspalvelun yhteystiedot ohjaavat..yllätys yllätys ei mihinkään toimivaan osoitteeseen. Pitänee luovuttaa tällä erää...

Peugeot 406 V6 -03 & 508 SW GT  Hybrid -21

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 434
Hyvin on syteemit kehittyneet. Silloin kun nykyisen pösön vajaa neljä vuotta sitten ostin toimi MyPeugeot vielä varsin hyvin. Samoin kartat sain jostain ostettua.

Espe64

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 158
Vastasin saamiini ohjeisiin muutamalla ihmettelevällä kysymyksellä mm. miksi heillä sitten on tällainen verkkokauppa jos sieltä ostettuja tuotteita ei voi maksaa...
Yllätys-yllätys... mitään vastausta en ole saanut :-)
Asiakaspalvelu ei näköjään kiinnosta lainkaan tätä puljua.

mekabyte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Surkeaa on tekeminen ja sitten yritetään myydä uusia malleja ja softat ja palveluinfra on näin heikkoa. Varmaan mahtava tunne ostaa uusi 408 ja sulla on Android luuri jossa MyPeugeot toimii miten toimii ja haluat ostaa vielä edellä mainitun paketin. Varmaan kohottaa fiilistä kun kaikki on uutta, hienoa ja toimivaa tai sitten ei. Autot on kivoja, mutta tähän softapuoleen olisi saatava muutos.
Peugeot 3008 Hybrid GT 225 -20

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Onhan tää jotenkin säälittävää, kun mä voin 2011 vuoden 508:iin ladata Peugeotin palvelusta karttapäivitykset ja asentaa ne ilman suurempaa kikkailua. Kameratolppahälyt saa samasta paikasta ja nekin päivittyy minuutissa autoon, tosin enemmän menee aikaa saada ne muistitikulle ja kävellä autolle. DACH-alueen kameroiden tietoja ei aineisto sisällä, kun se on niin laitonta, mutta ne voin ladata digital-eliteboard.com:sta ja asentaa taas yhtä vaivattomasti ja samaan aikaan muun Euroopan tolppatietojen kanssa.

Samat matskut menee 2012 vuoden 208:in naviin ja 2015 vuotisen 508:n naviin. Kaikissa on eri navi, mutta yhdenkään kanssa se ei ole tällaista pelleilyä, kun näiden uudempien kanssa. MyPeugeot tosin on pelleilyä, sehän toimii jo 2014 vuoden facelift 508:n kanssa. Tai siis toimi ja monta vuotta, kunnes se hajotettiin.