Kirjoittaja Aihe: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)  (Luettu 3526 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KalaFIN

  • Vieras
307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« : 26.12.2011, 13:09:59 »
Auto: 2001 307 1,6 (16-ventt., TU5JP4, 110 hv).

Tarviiko huohottimen letkujen mennä edes siihen mötikkään siellä ennen imusarjaa? Eikö ne vois periaatteessa johdattaa vaikka johonkin pieneen säiliöön jos sieltä edes mitään tulee? Onko siihen mitään syytä miks imuilmaan pitäs ne öljyt siis johdattaa?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« Vastaus #1 : 26.12.2011, 13:46:41 »
Ei ole huohotin ongelmia 1.6 16v koneessa.
Peugeot 3008 hybrid

KalaFIN

  • Vieras
Vs: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« Vastaus #2 : 03.01.2012, 21:38:46 »
Ei mutta minkä takia se pienkikin öljyn pisara joka sieltä voi tulla pitäis mennä imuilman sekaan? Eikö se vaan kannattais johonkin säiliöön antaa valua?

micco

  • Vieras
Vs: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« Vastaus #3 : 03.01.2012, 22:56:33 »
Ympäristösyyt. Joku kaataisi sen astian maahan yms. Siis näin epäilisin...

KalaFIN

  • Vieras
Vs: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« Vastaus #4 : 03.01.2012, 23:22:38 »
Eli voin laittaa sinne säiliön johon kerään mahdollisen huohotus"jätteen"

micco

  • Vieras
Vs: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« Vastaus #5 : 03.01.2012, 23:26:27 »
Voihan sitä tehdä vaikka mitä... Huomioitava myös säiliön paineenpurku mikä tulee kampikammiosta. Luulen ettei tällaista saa tehdä, enkä kyllä ymmärrä tarvettakaan...

kiy0shi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« Vastaus #6 : 02.01.2018, 21:44:29 »
Auto: 2006 307 SW 1,6 (TU5JP4).

Nostetaas tämä ylös. Itsellä vm 2006 1.6 TU5JP4 kyseessä ja epäilin, että venttiilikopalta lähtevät letkut tukossa, kun puskee sitä öljyä vähän korkin kohdalta? Puhalsin letkuja ja eivät vaikuttaneet tukkoisilta. Vähän öljyä tuli. Tätä aikaisemmin venttiilikopan tiiviste hikoili reippaasti ja sitten lakkasi.

Olisko sitten venttiilikoppa liian likainen/tukkoinen jos aiheuttaa "väärinpäin" paineen, että puskee korkin kautta. Ehdotuksia?

Paljonkohan muuten tommoinen valmis huohotinputkijärjestelmä maksaa marmoritiskillä(Olisko kenelläkään varaosanumeroa)? Vaikutti niin kovettuneilta, että varmaan seuraavalla purku kerralla napsahtaa poikki.


SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« Vastaus #7 : 30.03.2018, 06:25:26 »
Voihan se olla että korkin ylipaineventtiili on viallinen, ainakin mulla on korkissa jousikuormitettu venttiili ja reikä jota kautta paine pääsee karkaamaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

kiy0shi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« Vastaus #8 : 09.04.2018, 13:49:06 »
Korkissa ei ole ylipaineventtiiliä. Oli tukoksia huohotusjärjestelmässä, jonka seurauksena venttiilikopan tiiviste pullistunut. Putsattu letkut liuottamalla ja vielä pitäisi vaihtaa tiiviste.

Jyrsi 307

  • Vieras
Vs: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« Vastaus #9 : 02.09.2018, 11:02:07 »
Moi

Olit keväällä kai vaihdellut 307 venttiilikopan huohotinletkun? kts kuva
Millä sait irroitettua letkun päät kopasta?

Petri

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« Vastaus #10 : 02.09.2018, 13:36:58 »
Liittimissä on aina jokin lukitusmekanismi. Esim. kuvan liittimissä näkyy "rengas" ulkokehällä, jota oikein painamalla lukituskynnet vapautuvat ja liitin lähtee irti vetämällä, ilman väkivaltaa. Jos lukitus ei vapaudu niin silloin yrittää painaa väärästä kohdasta.

Jyrsi 307

  • Vieras
Vs: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« Vastaus #11 : 08.09.2018, 11:23:12 »
Kiitos letku vaihdettu

Petri

Jodl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: 307 - Huohotusjärjestelmä (TU5JP4)
« Vastaus #12 : 09.09.2018, 15:11:59 »
Noissa on monesti sellainen keltainen letkun halkaisijan puolikaaren mittainen osa niin sitä kun painaa niin lähtee helposti irti. Kun tuossa irroittelin niin näytti suht puhtaalta, ei ainakaan tukoksia tai möhnää samaan tyyliin kuin VAG konsernin kulkineissa. Niissä taas on sellainen lukitus, että pitää sivuista painaa sisään niin lukituskynnet aukeaa. Hieman hankalampi kuin tuo kelt lukituskynsihomma.